اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای طرح 'الاغ تاکسی'در ایتالیا +عکس



اخبار,الاغ سواری,کرایه الاغ سواری,طرح الاغ سواری,عکس الاغ سواری,الاغ تاکسی

 

اجرای طرح 'الاغ تاکسی'در ایتالیا +عکس

مسئولان شهری در ایتالیا همزمان با بحران اقتصادی اروپا و به منظور صرفه جویی در هزینه ها و حفاظت از محیط زیست طرح الاغ تاکسی را به اجرا گذاشته اند.

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رِگیو اِمیلیا اکنون برای جابه جایی مردم در سطح خیابان ها از الاغ استفاده می کند.

دو الاغ قوی جثه از ابتدای ماه مارس به مردم محلی که قصد دارند خواروبار به خانه هایشان ببرند، کمک می کنند.

 

یکی از مردم محلی به نام اِلیسا مارچی می گوید شنبه هر هفته برای خرید به بازار روز می آیم. استفاده از الاغِ تاکسی واقعا ایده جالبی است. این حیوانات به مشتریان کمک می کنند تا اجناس خریداری شده را به خانه ببرند. بدین ترتیب هوا نیز آلوده نمی شود.

طرح الاغ تاکسی را نخستین بار اتحادیه محلی کشاورزی و یکی از شرکت های پرورش دام در ایتالیا اجرا کردند. مسئولان اتحادیه کشاورزی منطقه رگیو امیلیا معتقدند این اقدامی موثر برای حفظ سنت های گذشته است.

 

مارینو لانی، از مقامات محلی می گوید کشاورزی ایتالیا در گذشته برای حمل و نقل بیشتر به حیواناتی مانند الاغ، اسب و گاو نر متکی بود. اکنون ما الاغ ها را دوباره به سطح شهر آورده ایم و این به معنای استمرار سنت و فرهنگ قدیمی است.

ماسیمو مونتاناری، مالک این الاغ ها نیز می گوید گرچه الاغ ها سرعت وسایل حمل و نقل امروزی را ندارند، استفاده از آنها به صرفه جویی در پول و حفاظت از محیط زیست کمک می کند. به گفته مونتاناری، پرورش الاغ ها هزینه چندانی ندارد. غذای آنها چمن و علف معمولی است که حتی اسب ها نیز از آن استفاده نمی کنند. بعلاوه، از پهن این حیوانات نیز می توان به عنوان کود برای گیاهان استفاده کرد.

مردم رگیو امیلیا هنوز به استفاده از الاغ برای حمل بارهای سنگین عادت نکرده اند، اما این دو الاغ توجه بسیاری از مردم را جلب کرده اند./قدس آنلاین


ویدیو مرتبط :
کلیپ اجرای طرح تاکسی کتاب