اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای آهنگ درخواستی در جشنواره فجر


گروه آذری «عاشیقلار میشو» که در ششمین شب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت، به درخواست تماشاگران دو قطعه‌ی شاد موسیقی آذری را نیز اجرا کرد.

خبرگزاری ایسنا: گروه آذری «عاشیقلار میشو» که در ششمین شب جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت، به درخواست تماشاگران دو قطعه‌ی شاد موسیقی آذری را نیز اجرا کرد.

گروه موسیقی آذری «عاشیقلار میشو» در حالی با لباس‌های محلی روی صحنه حاضر شد که به‌نظر می‌رسید جای یک گروه از هنرمندان برای اجرای حرکات موزون کم است. آن‌ها در طول اجرا، بارها با تشویق حاضران مواجه شدند. تک‌نوازی این گروه هم با استقبال زیاد تماشاگران و مهمانان خارجی روبه‌رو شد.

در اجرای گروه آذری، چند مهمان خارجی از جمله گروهی از برگزارکنندگان کنسرت موسیقی از کشور دانمارک و مهمانانی از کشورهای عربی از جمله شهردار شهر مسقط (پایتخت عمان) حضور داشتند.

یکی از اعضای گروه هنرمندان دانمارکی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره این‌که آیا از موسیقی آذری ایران لذت برده‌اند؟ گفت: این موسیقی بسیار عالی بود.

از جمله حاشیه‌های اجرای این گروه در فرهنگسرای نیاوران، رفت‌وآمد و همهمه‌ی زیاد حاضران بود تا جایی که گاهی نوای فلوت در میان صدای باز کردن کیسه خوراکی‌ها گم می‌شد!

همچنین مسؤول سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در مقطعی مجبور شد برای پایین آوردن عکاسان از روی صحنه‌ی اجرا، به آن‌ها تذکر بدهد.


ویدیو مرتبط :
دانلود اجرای زنده زیبای رضا یزدانی در جشنواره فیلم فجر آهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای قطعات مدرن و پست مدرن در جشنواره موسیقی فجر



 

در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر امثال آثار مدرن و پست مدرن آهنگسازان برجسه جهان سوی ارکستر​های مختلف اجرا می​شود.

ارکستر "کامه راتا" به رهبری کیوان میرهادی با اجرای قطعاتی از آثار فلیپ گلس آهنگساز معاصر آمریکایی در روز ۴ اسفندماه ساعت ۲۱ در بخش جنبی بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود.

قرار است که این ارکستر کوارتت زهی شماره ۲ اثر فیلیپ گلس را اجرای ویولن سلوی نیما عقیانی روی صحنه ببرند. البته در کنار او ۳۰ نفر دیگر ارکستر کامه راتا را همراهی خواهند کرد.

فیلیپ گلس در بین علاقمندان جدی موسیقی در ایران آهنگساز کاملا شناخته شده ای است که بیشتر او را با قطعاتش برای ساخت موسیقی فیلم به یاد می آورند. موسیقی فیلم "ساعت ها" از شاهکارهای اوست. او تا به حال سه بار نامزد دریافت اسکار بهترین موسیقی فیلم برای فیلم های "کوندون "، "ساعت ها"،"یاداشت هایی یک رسوایی" شده. لازم به ذکر است که پیش از این هم ارکستر کامه راتا آثار او را در کنسرت هایش اجرا کرده بود.

گروه کر آوازی تهران

این در حالی است که گروه کر آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو هم قطعاتی از معروفترین موسیقی فیلم های معاصر دنیا را روی صحنه می برند. در بخش نخست این اجرا قطعاتی از موسیقی کلاسیک با اجرای آثاری از روسینی ، فوره و شوستاکوویچ به اجرای می شود .در این برنامه قطعاتی از موسیقی فیلم های خاطره انگیز از آثار موریکونه و موسیقی فولکلور جهان برگزار می شود؛ در این اجرا وحید تاج به عنوان تکخوان و آتنا اشتیاقی تک نواز ویولنسل حضور دارند.

کنسرت گروه آوازی تهران در بخش جنبی بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر در تاریخ ۳ اسفندماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می شود.

ارکستر موسیقی نو

ارکستر موسیقی نو که در جشنوارهء امسال با مدیریت هنری فریماه قوام صدری حضور خواهد داشت آثاری از ساخته های موسیقی معاصر سعید علیجانی و علیرضا مشایخی را اجرا می کند.

" همایون " اثر سعید علیجانی و قطعات آواز شماره ۱ و ۳ با تکنوازی ویولنسل صنم قرچه داغی و ارکستر موسیقی نو اجرا می شود. یک تریو با عنوان "دیالوگ" از آثار مشایخی نیز به صحنه می رود و در پایان قطعه"جهت" از آثار فرخ صابری اجرا خواهد شد..... / خبر آنلاین