اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجباری شدن سربازی برای زنان نروژی


پارلمان نروژ در حال بررسی طرحی برای اجباری کردن خدمت نظام وظیفه برای شهروندان زن این کشور است.

خبرگزاری مهر: طرح اجباری کردن خدمت سربازی برای زنان نروژی در پارلمان این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. بر این اساس با قانون شدن این طرح که فوریت آن به تصویب نمایندگان رسیده است، زنان نروژی نیز در شرایط یکسانی با مردان به خدمت نظام فراخوانده می شوند.

موضوع به خدمت نظام فراخواندن زنان که از ژوئن 2013 در نروژ مطرح شده است با موافقت 96 نماینده و تنها با 6 رای مخالف در دستور کار پارلمان قرار گرفته است. "اینه اریکسن سوریده" وزیر دفاع نروژ در این رابطه گفت: ما نیازی به سربازان بیشتر نداریم اما لازم است که آن را در بین گروه های سنی گسترش دهیم.

در صورتی که این طرح به تصویب برسد زنان بین 19 تا 44 سال موظف به انجام دوره خدمت سربازی 19 ماهه در نیروهای مسلح خواهند بود. زمان اجرای این طرح از تابستان 2016 در نظر گرفته شده است که شامل داوطلبان متولد سال 1997 به بعد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
محسن رضایی: خدمت سربازی اجباری را تبدیل به سربازی حرفه ای میکنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب شایعه اجباری شدن سربازی زنان



تکذیب شایعه اجباری شدن سربازی زنان

اجباری شدن سربازی خواهران شایعه رسانه‌های ضد انقلاب است و ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ای برای سربازی خواهران ندارد.

 به گفته سردار کمالی، سربازی خواهران شایعه رسانه‌های ضد انقلاب است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اجباری شدن سربازی خواهران شایعه رسانه‌های ضد انقلاب است و ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ای برای سربازی خواهران ندارد.

سردار موسی کمالی گفت: خواهران می‌توانند به صورت داوطلبانه و به عنوان بسیج با نیروهای مسلح همکاری کنند، ولی طبق ماده یک قانون نظام وظیفه تنها افراد ذکور ملزم به خدمت سربازی هستند.

به گزارش ایلنا،وی افزود: در تبصره ماده یک قانون نظام وظیفه تنها گفته شده‌است با توجه به اصل ۱۵۱ قانون اساسی، بسیج مستضعفین سپاه پاسداران موظف است در اسرع وقت امکانات آموزشی نظامی اتباع اناث ایران را با رعایت تمام موازین شرعی فراهم کند. / ایلنا