اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجازه دسترسی ایرانی‌ها به گوگل آنالیتکس


از نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۲، دسترسی کاربران ایرانی به سرویس گوگل آنالیتکس (Google Analytics) مسدود شد. اما از ساعتی قبل این محدودیت رفع شده و با آی‌پی‌های ایران می‌توان از این سرویس ارزشمند گوگل استفاده کرد.

zoomit.ir - مسعود یوسف نژاد: از نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۲، دسترسی کاربران ایرانی به سرویس گوگل آنالیتکس (Google Analytics) مسدود شد. اما از ساعتی قبل این محدودیت رفع شده و با آی‌پی‌های ایران می‌توان از این سرویس ارزشمند گوگل استفاده کرد.

دسترسی به گوگل آنالیتکس برای کاربران ایرانی آزاد شد

گوگل آنالیتکس سرویس گزارش و آماردهی وب‌سایت‌ها است. مدیران وب‌سایت‌ها از طریق این سرویس گوگل می‌توانند اطلاعات جامع و ارزشمندی از میزان بازدید و رفتارهای مخاطب خود بدست آورند و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی خود را زیر نظر بگیرند. این سرویس امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران بازدیدکننده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آنها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

گوگل آنالیتکس از حدود ۴ سال پیش از دسترس کاربران ایرانی خارج شد و برای دسترسی به این سرویس باید با آی‌پی غیر از آی‌پی‌های ایرانی متصل می‌شدیم؛ اما از امروز صبح دسترسی به این سرویس برای کاربران ایرانی میسر شده است. هنوز گوگل در باره‌ی رفع این محدودیت برای کاربران ایرانی اطلاعیه‌ای صادر نکرده است و از این بابت ممکن است که این رفع محدویت موقتی یا اتفاقی باشد. با این حال امیدواریم که رفع محدودیت دائمی و عمدی باشد. در حال حاضر دسترسی به گوگل آنالیتکس از طریق وب میسر است اما نسخه‌ی موبایلی آن هنوز محدود است.


ویدیو مرتبط :
گوگل آنالیتکس چطور کار می‌کند؟ - جلسه دوم آموزش Google Analytics - بخش اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

300 هزار کاربر ایرانی گوگل،فیس بوک و توئیتر تحت نظر قرار گرفتند



 

 

300 هزار کاربر ایرانی گوگل،فیس بوک و توئیتر تحت نظر قرار گرفتند

 

گزارش دولت هلند به پارلمان: هک شدیم

300 هزار کاربر ایرانی گوگل،فیس بوک و توئیتر تحت نظر قرار گرفتند

حدود 300 هزار کاربر ایرانی در ماه گذشته میلادی از سوی شخص یا اشخاصی مورد هدف جاسوسی اینترنتی قرار گرفتند.

به نقل رویترز، براساس گزارش کابینه هلند، این جاسوسی با استفاده از سرقت گواهی های امنیتی سایت های اینترنتی از یک شرکت فناوری اطلاعاتی در هلند صورت گرفته است.

شرکت فناوری اطلاعاتی فوکس آی تی هلند نیز در گزارشی نوشت: سارقان با استفاده از گواهی های امنیتی  به سرقت رفته از این شرکت، کاربران سایت گوگل را زیر نظر گرفته و عبارت های رمز این کاربران را سرقت کرده اند. این سارق یا سارقان همچنین توانستند وارد صفحات شخصی کاربران در سایت های دیگری مثل فیس بوک و توئیتر شوند.

گواهی های امنیتی این امکان را در اختیار دارنده آن قرار می دهند تا به دور از هر گونه فیس بوک و توئیتر نظارت یا مانع امنیتی، وارد صفحات شخصی دیگران در سایت های اینترنتی شده و آنها را زیرنظر بگیرند.

در گزارش "هنک دونر" وزیر کشور هلند به پارلمان این کشور ، بیانیه گوگل درباره حمله به کاربران این سایت مورد تایید قرار گرفته است.

براساس بیانیه هفته گذشته گوگل، حملاتی علیه شماری از کاربران گوگل انجام شده که اکثریت این کاربران، مقیم ایران هستند.

دونر دراین باره به خبرنگاران گفت: هنوز نمی توان این موضوع را تایید کرد که سرقت گواهی های امنیتی از شرکت دیکنوتار هلند توسط مقامات رسمی ایران انجام شده است اما به تنها چیزی که دست پیدا کردیم این است که قربانیان سرقت اینترنتی در ایران هستند.

کابینه هلند روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که سایت های دولتی این کشور پس از حملات سایبری به شرکت دیکنوتار هلند ، دیگر امن نیستند و دولت هند درباره این موضوع تحقیق می کند که هک سایت های اینترنتی از طریق ایران انجام شده است یا خیر.

شرکت فوکس ای تی هلند نیز گفته است وجود 99 درصد از کاربران مورد هدف قرار گرفته در ایران نشان می دهد که هدف مهاجمان سایبری، ارتباطات در ایران بوده است.

این شرکت اضافه کرده است که مهاجم یا مهاجمان سایبری همچنین توانسته اند با سرقت گواهی های امنیتی وارد سایت های سازمان های جاسوسی اسرائیل (موساد)، آمریکا (سیا)  و انگلیس همچنین سایت های "ای او ال" و مایکروسافت شوند..../تحلیل:عصرایران