اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجاره نشینان، هر سال بیشتر از پارسال!


علی‌رغم رکود و کاهش حجم معاملات مسکن در سال جاری باز هم تعداد اجاره‌نشینان در بهمن‌ امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: علی‌رغم رکود و کاهش حجم معاملات مسکن در سال جاری باز هم تعداد اجاره‌نشینان در بهمن‌ امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

براساس آمار موجود از قرار‌دادهای منعقد شده مسکن در بهمن‌ امسال، اجاره‌نشینان در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 4700 مورد قرار‌داد اجا‌نشینی منعقد کردند.

این درحالی است که کل قرار‌داد‌های مسکن در بهمن‌ امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته قبل با کاهش 90 هزار موردی همراه بوده است.

روند افزایش تعداد اجاره‌نشینان در سال جاری نشان از کاهش خرید و فروش مسکن در سال رکود اقتصاد مسکن است چراکه به اعتقاد صاحب‌نظران بخش مسکن با کاهش قدرت خرید مسکن از سوی مردم روند اجاره‌نشینی افزایش می‌یابد.

براساس آمار موجود از کمسیون تخصصی املاک ایران از میان بیش از 171 هزار و 400 معامله مسکن در بهمن‌ امسال 53 هزار و 800 مورد مربوط به قرار‌داد‌های اجاره بوده است.

این در حالی است که تعداد اجاره‌نشینان در بهمن‌ امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 4700 موردی همراه شده است.

به گفته برخی کارشناسان تا پایان سال روند معاملات مسکن همچون 11 ماه گذشته با رکود همراه است و این رکود به گونه‌ای است که خرید و فروش مسکن را تحت تاثیر خود قرار داده اما اجاره‌نشینی همچنان به قوت خود باقی است.


ویدیو مرتبط :
زاغه نشینان و کوخ نشینان امروز در انتظار زاغه نشینان دی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت فروش و اجاره مسکن در مقایسه با بهار سال جاری و تابستان سال گذشته



قیمت فروش و اجاره مسکن در مقایسه با بهار سال جاری و تابستان سال گذشته

جدول تغییرات قیمت فروش و اجاره مسکن در تابستان امسال و مقایسه آن با بهار سال جاری حکایت از این دارد که قیمت فروش یک متر مربع زمین در تابستان سال جاری نسبت به بهار 1.17 درصد رشد داشته است.

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از بازار مسکن، نشان‌دهنده رشد بیش از 36درصدی میزان اجاره‌بهای هر مترمربع از فضای مسکونی شهر تهران در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته است.

در ادامه جدول تغییرات قیمت فروش و اجاره مسکن در تابستان امسال و مقایسه آن با بهار سال جاری و تابستان سال گذشته آمده است که بر اساس آن  درصد تغییر قیمت فروش یک متر مربع زمین نسبت به بهار 1.17 درصد رشد داشته است.

مقایسه این رقم با تابستان سال گذشته حکایت از تغییری معادل 6.33 درصد دارد. این مقایسه در حالی صورت گرفته که قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی به طور متوسط 26290 هزار ریال در نظر گرفته شده است./خبرآنلاین

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب