اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجاره خانه در تهران متری چند؟


میانگین اجاره بهای هر متر مربع مسکن شهر تهران در زمستان 1394 معادل 22 هزار و 400 تومان بود که نسبت به فصل مشابه سال قبل 8.8 درصد رشد داشته است.

خبرگزاری ایسنا: میانگین اجاره بهای هر متر مربع مسکن شهر تهران در زمستان 1394 معادل 22 هزار و 400 تومان بود که نسبت به فصل مشابه سال قبل 8.8 درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، طی زمستان 1394 اجاره هر متر مربع خانه در شهر تهران به طور متوسط 22 هزار و 400 تومان بوده که نسبت به پاییز 3.2 درصد پایین آمد اما نسبت به زمستان 1393 معادل 8.8 درصد بالا رفت.

جدول زیر مظنه نرخ اجاره بها در پایتخت بر اساس معاملات انجام شده در روزهای 4 و 5 خردادماه 95 را نشان می‌دهد:

اجاره خانه در تهران متری چند؟
در بخش آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران، متوسط اجاره بهای یک متر مربع در سال 1394 نسبت به سال قبل از آن با افزایش 10.2 درصدی همراه بوده است.

میزان رشد اجاره بها در سال 1394 تقریبا با پیش‌بینی رییس اتحادیه مشاوران املاک همخوانی داشت. حسام عقبایی برای سال 1394 پیش‌بینی کرده بود که نرخ اجاره 10 درصد رشد کند. اما امسال او نظر دیگری دارد. رییس اتحادیه در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که در سال 1395 هیچ‌گونه افزایش اجاره بها نخواهیم داشت؛ چرا که قیمت مسکن در سال جاری نسبت به سال قبل بالا نرفته است.


ویدیو مرتبط :
فروش خانه اجاره ای - نکات حقوقی و آموزشی اجاره خانه و آپارتمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت اجاره خانه‌ های 65 و 75 متری در تهران


در بازار مسکن ضرب المثل قدیمی «هر چقدر پول بدهید همان قدر آش می‌خورید» مصداقی ندارد.

دنیای اقتصاد: در بازار مسکن ضرب المثل قدیمی «هر چقدر پول بدهید همان قدر آش می‌خورید» مصداقی ندارد.

براساس این ضرب‌المثل، انتخاب نوع و درجه کیفیت کالا ارتباط مستقیم دارد با پولی که بابت خرید آن کالا پرداخت می‌شود، اما در بازار اجاره آپارتمان، خریدار – مستاجر – هیچ حق انتخابی ندارد و این بازار است که برای مستاجر تصمیم می‌گیرد.


به همین خاطر اغلب مستاجران در ازای واحد مورد نظرشان که مورد پسندشان است، اما قدرت پرداخت اجاره تعیین شده آن را ندارند، اجازه می‌دهند که بازار اجاره بر اساس ارزش بودجه شان برای آنها واحدی را پیدا کند! که نوعی اجبار محسوب می‌شود.

این روزها خانواده‌هایی که تعدادشان 3 نفر است سعی دارند حداقل بتوانند واحدی با متراژ 65 متر مربع اجاره کنند و همچنین خانواده‌هایی که اعضای شان 4 نفر است واحدهای 75 متری را برای سکونت انتخاب می‌کنند.

البته در حال حاضر عده‌ای از متقاضیان در بازار مسکن همان‌طور که اشاره شد قدرت اجاره واحدی را که بر حسب تعداد نفرات لازم است، ندارند.

امروز، جدول نرخ‌های پیشنهادی رهن و اجاره ستون نبض بازار میزان اجاره بهای تعدادی از واحدهای 65 و 75 متری را اعلام کرده است.

باید خاطرنشان کرد: این نرخ‌های پیشنهادی در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.

ارزان ترین نرخ اجاره برای یک واحد مسکونی 65 متری روز گذشته به فایلی در محله علی آباد خزانه واقع در میدان بهشت اختصاص داشت زیرا اجاره بهای واحد مذکور به صورت 20 میلیون تومان رهن کامل از سوی مالک اعلام شده است.

این واحد از پارکینگ و انباری برخوردار و فاقد آسانسور است.

از طرف دیگر بالاترین میزان نرخ اجاره برای واحدی به متراژ 65 متر مربع در روز گذشته در منطقه شهرک غرب عنوان شد.

بر اساس گفته موجر، این واحد از کلیه امکانات بهره مند و همچنین خوش نقشه و شیک است به همین دلیل 62 میلیون تومان برای رهن آن در نظر گرفته است.

همچنین ارزان ترین واحد 75 متری در بازار اجاره به فایلی تعلق دارد که موجرش 15 میلیون تومان ودیعه به همراه 400 هزار تومان اجاره ماهانه برای نرخ اجاره آن اعلام کرده است. این واحد در میدان هفت تیر و بازسازی شده است.

واحدی با متراژ مشابه به میزان 90 میلیون تومان به بازار اجاره خیابان جردن شمالی عرضه شده که واحد مذکور 7 سال ساخت است و دیروز از گران ترین نرخ اجاره برخوردار بود.