اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«اثر انگشت» جنسیت را فاش می کند


شاید اثر انگشت خیلی منحصر به‌فرد باشد اما همین اثر انگشت بدون وجود برخی داده‌های از پیش‌تعیین شده، کمکی به شناسایی فرد نمی‌کند. این بار دانشمندان موفق شده‌اند با تحلیل شیمیایی اثر انگشت، جنسیت شخص را شناسایی می‌کنند.  آنا: شاید اثر انگشت خیلی منحصر به‌فرد باشد اما همین اثر انگشت بدون وجود برخی داده‌های از پیش‌تعیین شده، کمکی به شناسایی فرد نمی‌کند. این بار دانشمندان موفق شده‌اند با تحلیل شیمیایی اثر انگشت، جنسیت شخص را شناسایی می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Gizmodo، تیمی از محققان دانشگاه آلبانی روشی را ابداع کرده‌اند که از ترکیبات شیمیایی اثر انگشت برای تعیین جنسیت استفاده می‌کند. محققان دریافته‌اند که تفاوت ظریفی میان غلظت آمینو اسید در پوست زنان و مردان وجود دارد و سطح آمینو اسید عرق زنان دو برابر سطح آمینو اسید در عرق مردان است.

آنها در این روش، اثر انگشتی را روی یک قطعه‌‌ پلاستیکی قرار دادند تا با محلول هیدروکلریک اسید شسته و سپس گرما داده شود. این فرایند آمینو اسید‌‌های موجود در محلول را وادار به واکنش کرد که منجر به شناسایی جنسیت صاحب اثر انگشت شد.

محققان این روش را در موارد مختلف از جمله برای تشخیص جنسیت اثر انگشت روی در، صفحه کامپیوتر و سطوح دیگر به کار بردند و متوجه شدند که این روش در 99 درصد موارد درست جواب می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
هک کردن سیستم اثر انگشت ایفون 5s با چاپ کردن اثر انگشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا اثر انگشت؛ راز سرقت 40 میلیونی را فاش می‌کند؟



راز سرقت 40 میلیونی,اثر انگشت درسرقت,متهم,

آیا اثر انگشت؛ راز سرقت 40 میلیونی را فاش می‌کند؟

رییس کلانتری 147 گلبرگ از بررسی پرونده‌ای در مورد تعیین نقش متهمی در یک سرقت 40 میلیونی از یک منزل خبر داد.

سرگرد حسن نورآبادی در گفت‌وگو با ایسنا ،در تشریح جزئیات این خبر با بیان اینکه درچهارم مهرماه امسال‌ مردی به نام «مسعود» به همراه فرد دیگری به نام «حسین» به کلانتری 147 مراجعه کرد، گفت: شاکی این پرونده «مسعود» روز گذشته هنگام بازگشت به منزلش متوجه شد که در آپارتمانش باز و چراغ اتاق‌خواب روشن است و مبلغ 30 تا 40 میلیون تومان طلا و جواهرات از وی به سرقت رفته است.

وی با بیان اینکه «مسعود» در ادامه اظهاراتش عنوان داشت که روزگذشته، چند مرد برای نظافت به منزل وی آمده بودند که یکی از آن افراد «حسین» است، گفت: مالباخته در اظهاراتش عنوان کرد که به این فرد (حسین) مظنون است.

رییس کلانتری 147 گلبرگ با بیان اینکه ماموران از متهم بازجویی کردند که وی عنوان داشت با فرد دیگری به نام «شهرام» برای «مسعود» اثاثیه‌اش را به پارکینگ منتقل کرده‌اند، گفت: حسین عنوان کرد، هنگامی که «مسعود» منزل را ترک کرده، مجدد در ساعت 17 عصربه منزل وی وارد شدند.

نورآبادی با بیان اینکه با توجه به نوع سرقت، اکیپی از کارآگاهان تشخیص هویت پلیس‌آگاهی برای اثربرداری به منزل مالباخته اعزام شدند، گفت: برای تطبیق اثر انگشت متهم با نمونه‌های پیدا شده، در حال حاضر این متهم در اختیار پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت. /ایسنا