اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اثبات اینکه مردان عاشق تر از زنان هستند!


در یک رابطه عاشقانه، فکر می کنید کدام یک از دو طرف بیشتر مایه می گذارند؟ زنان احساسی ترند یا مردها؟ کدامشان زودتر و بیشتر عاشق می شوند؟

روزنامه اطلاعات:  در یک رابطه عاشقانه، فکر می کنید کدام یک از دو طرف بیشتر مایه می گذارند؟ زنان احساسی ترند یا مردها؟ کدامشان زودتر و بیشتر عاشق می شوند؟

 فارغ از بحث های مردسالارانه یا زن سالارانه باید بگوییم محققان انگلیسی به نتایج جالبی رسیده اند. بر اساس پژوهشی که در لندن انجام شده، مشخص شده است كه برخلاف عقیده رایج در مورد آقایان، آنها بیشتر از زنان در روابط عشقی و کاری خود احساسی هستند.

 پژوهشگران دانشگاه لندن معتقدند برای عصبی کردن یک مرد، استفاده از یک عکس و یا چند کلمه حرف، کافی است.براساس این پژوهش، تأثیر مسائل عشقی در دانشجویان مرد بیشتر از تأثیر استفاده از مواد مخدر مانند کوکائین است لذا به باور پژوهشگران، این امر نشانگر شدت احساسات در مردان است.

 در همین حال، پژوهشگران امریکایی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بر خلاف عقیده رایج در جوامع، مردها آمادگی بیشتری برای قربانی کردن خود در روابط عاشقانه دارند.


در نظر سنجی‌ای که به سرپرستی «کاترین موزر» رئیس مرکز درمانی دانشگاه «البانی» نیویورک، از مردان و زنان بین 16 تا 25 سال صورت گرفته، مشخص شده است که مردان آمادگی بیشتری برای وقف خود به امور عشقی، کودکان، حلقه دوستان و اعضای خانواده را دارند.

بر این اساس مردان بیشتر از زنان برای روابط عاشقانه، اهمیت قائل بوده و آن را نسبت به مسائل دیگر در اولویت قرار می‌دهند. همچنین مردها در روابط خود درک بهتری نسبت به مسائل عاطفی و روانی دارند.

آنها برای دستیابی به اهداف رمانتیک خود آسیب‌های روانی بیشتری را به جان می‌خرند؛ در حالیکه زنان در این موارد کمتر داوطلب شده و به هنگام احساس فشار از خواسته خود منصرف می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
زنان عاشق، مردان عاشق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنان عاشق خوشبخت‌تر از مردان عاشق هستند


عاشق شوید و عاشق بمانید؛ این نصیحت پزشكان برای شماست، شاید فكر كنید عاشق شدن برای شما اضطراب، ترس و هیجان به ارمغان می‌آورد اما فكر نكنید كه این حالت‌ها به ضرر شماست.





صبح بخیر:  عاشق شوید و عاشق بمانید؛ این نصیحت پزشكان برای شماست، شاید فكر كنید عاشق شدن برای شما اضطراب، ترس و هیجان به ارمغان می‌آورد اما فكر نكنید كه این حالت‌ها به ضرر شماست. مطالعات پزشكان و روان‌شناسان نشان داده، وجود عشق در زندگی شما به سلامت روح و جسم‌تان كمك می‌كند.



عاشق‌ها معتاد نمی‌شوند

مطالعات نشان می‌دهد، افرادی كه عاشقانه كسی را دوست دارند، كمتر به مصرف مواد مخدر و سیگار گرایش دارند. در مطالعه‌ای در فنلاند مشخص شد، میزان استفاده دائمی از مواد مخدر در افرادی كه یك ارتباط عاشقانه مستحكم دارند بسیار كمتر از افرادی است كه چنین ارتباطی ندارند.  تنها 4درصد از افرادی‌كه یك ازدواج مناسب داشته‌اند و بین یك تا 3 سال از زندگی مشترك آن‌ها گذشته و تنها 3درصد از كسانی كه یك ازدواج مناسب داشته‌اند كه بین 3 تا 5 سال از زندگی مشترك آن‌ها گذشته، استفاده تفننی و گاه‌به‌گاه مواد مخدر دارند، این در حالی است كه این میزان در بین افراد همان گروه‌های سنی كه ازدواج یا رابطه عاشقانه مستحكمی نداشته‌اند این میزان 9 درصد بوده است. روان‌شناسان می‌گویند تنهایی، انزوا و احساس كمبود محبت یكی از دلایل اصلی گرایش به مواد مخدر است.



عاشق‌ها جوان می‌مانند

«عاشق‌ها جوان‌تر هستند»؛ این یك ضرب‌المثل قدیمی است كه در كشورهای حوزه بالكان رواج داشته اما حالا علم هم ثابت كرده، عاشق بودن می‌تواند انسان‌ها را جوان نگه دارد، نه فقط روح آن‌ها را بلكه جسم آن‌ها را. تحقیقات دانشمندان و پژوهشگران مركز تحقیقاتی ادینبوری اسكاتلند نشان داده است زنان بین 40 تا 45 ساله‌ای كه برای یك مدت 5 تا 10 ساله ازدواجی همراه با خوشبختی داشته‌اند به طور متوسط 3 تا  5 سال كمتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسیدند. در واقع در این تحقیق سن متوسط زنان مجردی كه زندگی خود را «خالی از عشق» توصیف كرده بودند از سوی افرادی كه آن‌ها را نمی‌شناختند بین یك تا 3 سال بیشتر از سن واقعی آن‌ها تخمین زده شد دكتر دیوید ویكس، متخصص پزشكی خانوادگی در وست‌بینستر می‌گوید، علت این مسئله مشخص است: «افرادی كه كسی را دوست دارند بیشتر به فكر سلامت جسمی خود هستند و به ظاهر خود هم بیشتر اهمیت می‌دهند... در ضمن ترشح هورمون‌ها و عملكرد دستگاه‌های مختلف بدن در این افراد كه آرامش بیشتری دارند، منظم‌تر است.»





زنان عاشق، خوشبخت‌تر هستند

بهتر است این موضوع را به آقایان نگویید اما تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ولشكایر نشان داده، زنانی كه زندگی مشترك خوبی دارند از همسران خود خوشحال‌تر و سالم‌تر هستند. در واقع كیفیت زندگی این زنان از كیفیت زندگی همسران آن‌ها بالاتر ارزیابی می‌شود. برخی روان‌شناسان معتقدند، در یك رابطه عاشقانه نیازهای روحی زنان بیشتر از مردان پاسخ می‌گیرد و این دلیل كیفیت بالاتر زندگی آن‌ها در چنین شرایطی است ولی دكتر نورااسپارن، متخصص روان‌شناسی می‌گوید: «زنان بیشتر از مردان از احساس دوست داشتن و دوست داشته شدن لذت می‌برند و احساس شادی آن‌ها از این موضوع تاثیر بیشتری در وضعیت خلق‌وخو و كیفیت زندگی آن‌ها دارد.»



اگر می‌خواهید به خودكشی فكر نكنید

عاشق‌بودن فواید سلامت زیادی برای بدن شما دارد و عاشق بودن برای ذهن شما هم فایده‌‌های زیادی دارد. پژوهشگران دانشگاه اوتاگو در نیوزلند هزار زن و مرد بالغ را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند، مردان و زنانی كه بیش از 5 سال در یك ارتباط عاشقانه موفق بوده‌اند كمتر به افسردگی مبتلا می‌شوند و احتمال خودكشی و فكر كردن به خودكشی در آن‌ها پایین‌تر است. مطالعه دیگری كه در بزاسكا انجام گرفته هم نشان داده، در یك دوره 10 ساله میزان مراجعه به روان‌شناسی و روان‌پزشكی در زنان و مردانی كه ازدواج موفق داشته‌اند و زندگی خود را عاشقانه توصیف كرده‌اند، بسیار كمتر از دیگران است و میزان اضطراب و استرس در این گروه به میزان مشخص كمتر از افراد با وضعیت متفاوت است. مطالعات جهانی هم نشان داده میزان خودكشی در مردان متاهل 50درصد كمتر از مردان مجرد و 70درصد كمتر از مردانی است كه از زنان خود جدا شده‌اند.





چرا سمبل عشق، قلب است؟

سمبل عشق در جهان چیست؟ در سراسر جهان برای نشان دادن عشق از شكل قلب استفاده می‌كنند، اما چرا؟ خب، شاید دلیلی پشت این موضوع باشد. در واقع شاید مسئله این است كه عشق، سلامت قلب شما را تضمین می‌كند. نتایج تحقیقی در دانشگاه روچستر در نیویورك نشان داده،‌ افراد متاهل و دارای ارتباط عاطفی مستحكم دیرتر از هم‌سن‌های خود كه چنین ارتباطی ندارند دچار مشكلات قلبی می‌شوند و در صورت نیاز به عمل جراحی قلب هم احتمال زنده ماندن آن‌ها بیشتر است. یك گروه مطالعاتی در كانادا مدعی شده‌اند، داشتن یك ارتباط عاطفی مناسب می‌تواند مثل كنار گذاشتن سیگار به سلامت قلب كمك كند. افرادی كه دارای ارتباطات عاطفی مستحكم هستند بیشتر متوجه وزن خود هستند، رژیم غذایی سالم‌تری را انتخاب می‌كنند و فشار خون آن‌ها در حد طبیعی است و برای همین قلب سالم‌تری دارند. دكتر وسلی كانر از دانشگاه كارولینای شمالی می‌گوید: «همه مطالعات نشان داده، عاشق‌بودن و بیان‌كردن احساسات عاشقانه تاثیر مثبتی روی قلب شما دارد و سلامت قلب و عروق‌تان را تا حدودی تضمین می‌كند.»



تعداد بیشتری شمع فوت می‌كنید

عاشق بودن به جشن تولدهای شما می‌افزاید، البته این به آن معنا نیست كه شما بیشتر از یك‌بار در سال می‌توانید جشن تولد بگیرید اما به این معناست كه اگر عاشق باشید به طول عمرتان اضافه می‌شود. برای مثال، در انگلستان مطالعات طولانی‌مدت نشان داده، میزان مرگ‌ومیر در مردان و زنان مجرد بین 30 تا 60 ساله 2برابر میزان مرگ‌ومیر در مردان و زنان متاهل در همین گروه سنی است. مطالعه‌ای در آلمان هم نشان داده، میزان مرگ‌ومیر در زنان مجرد 30 تا 50 ساله 25درصد بیشتر از زنان متاهل همین گروه سنی است. دكتر روانا اسكالامدیر مركز تحقیقات سلامت دانشگاه هانور می‌گوید: «مردان و زنان مجرد كمتر به فكر سلامت خود هستند، كمتر به پزشك مراجعه می‌كنند،  كمترچك‌آپ سالانه می‌روند و از لحاظ شغلی و اجتماعی كمتر موفق هستند، همه این عوامل باعث می‌شود كه وضعیت سلامت آن‌ها بدتر باشد.»