اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهام ویکیپیدیا علیه سازمانهای امنیتی آمریکا


بنیاد غیر انتفاعی ویکی مدیا و طراح دائرالمعارف اینترنتی ویکیپیدیا در یک دعوی قانونی آژانس امنیت ملی و وزارت دادگستری آمریکا را به جاسوسی های گسترده و تجاوز به حریم خصوصی کاربران این سایت فرهنگی متهم کرد.

ایرنا: بنیاد غیر انتفاعی ویکی مدیا و طراح دائرالمعارف اینترنتی ویکیپیدیا در یک دعوی قانونی آژانس امنیت ملی و وزارت دادگستری آمریکا را به جاسوسی های گسترده و تجاوز به حریم خصوصی کاربران این سایت فرهنگی متهم کرد.

مسئولان این بنیاد با صدور بیانیه ای، سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا را به نصب برنامه های جاسوسی روی این سایت اینترنتی به منظور جمع آوری اطلاعات از طریق زیر نظر گرفتن مبادلات کاربران متهم کرده و گفته اند که هدف اصلی آن ها از این دعوی قانونی خاتمه بخشیدن به این گونه جاسوسی ها وحفظ حریم خصوصی کاربران سایت مذکور است.

جیمی ویلز بنیانگذار ویکیپیدیا نیز در اطلاعیه جداگانه ای که در نشریه نیویورک تایمز آمریکا به چاپ رسیده ،گفته است که مسئولان این بنیاد فرهنگی همراه با سایر نهاد ها وسازمان های مدافع حقوق بشر ازجمله سازمان عفوبین المللی و اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در دادگاهی که قرار است به منظور بررسی این دعوی تشکیل شود رسما خواستار خاتمه یافتن جاسوسی های اینترنتی از سوی مقامات دولت آمریکا خواهند شد.

دراین بیانیه گفته شده است ، شاکیان این دعوی قانونی در دادگاه ثابت خواهند کرد که جاسوسی در مورد فعالیت های اینترنتی نقض صریح قانون اساسی این کشور محسوب می شود.


ویدیو مرتبط :
آمریکا روی خط آدم کشی؛ سکوت سازمانهای حقوق بشری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنگره آمریکا هفته آینده اقدام نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند/ پوتین: اتهام شیمیایی به سوریه «چرند»است



اقدام نظامی علیه سوریه

کنگره آمریکا هفته آینده اقدام نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید کنگره هفته آینده برای بررسی گزینه اقدام نظامی علیه سوریه، تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به درخواست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای بررسی اقدام نظامی علیه سوریه در کنگره، گفت این موضوع در نشستی که هفته آینده برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل با بیان اینکه تصمیم خود را برای اقدام نظامی علیه سوریه گرفته است، گفت با این حال می‌خواهد کنگره نیز این موضوع را بررسی کند.

آمریکا و متحدان این کشور دولت سوریه را به حمله شیمیایی به منطقه «غوطه» در حومه دمشق متهم کرده و می‌گویند قصد دارند به زودی حملاتی محدود علیه سوریه ترتیب دهند.

پوتین: اتهام شیمیایی به سوریه «چرند» است و آمریکا باید مدرک ارائه کند

رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اتهاماتی که به ارتش سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌ شیمیایی نسبت داده می‌شود، «چرند» است و آمریکایی‌ها اگر مدرکی دارند، باید به شورای امنیت ارائه کنند.

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین امروز در جمع خبرنگاران از آمریکا خواست تا اگر مدرکی در خصوص اتهام به ارتش سوریه درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد، ارائه کند.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز» پوتین، اتهامام مذکور به دولت سوریه، «چرند» است.

پوتین گفت: در خصوص موضع آمریکایی‌ها که تاکید میکنند نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و می‌گویند شواهدی دارند، بسیار خب، این شواهد و مدارک را به بازرسان سازمان ملل و شورای امنیت ارائه کنند... و اگر تحویل ندادند، پس یعنی مدرکی وجود ندارد.

پوتین در پاسخ سؤالی در خصوص اتهامات منسوب شده به ارتش سوریه گفت: نیروهای سوریه حملاتی می‌کنند و در چندین منطقه مخالفان را محاصره کرده‌اند. در چنین شرایطی (بهانه دادن) و دادن برگ برنده به کسانی که خواستار دخالت نظامی هستند، چرندی بیش نیست.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از اقدام تکجانبه احتمالی آمریکا ابراز تأسف کرد و گفت که اگر واشنگتن عملیات نظامی تکجانبه‌ای علیه سوریه آغاز کند، این امر «بسیار ناراحت‌کننده» خواهد بود.

وی به جایزه صلح باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سال 2009 اشاره کرد و افزود: اوبامایی که جایزه صلح نوبل گرفته است، باید درباره مرگ احتمالی قربانیان (غیر نظامی) در این حمله نظامی خوب بیندیشد.

پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود از اینکه پارلمان انگلیس با اجرای اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کرده است، ابراز شگفتی کرد و احتمال داد که موضوع سوریه در نشست سران 20 بررسی شود.

نشست گروه بیست کشور صنعتی پنجم و ششم سبتامبر (14 و 15 شهریور) در سن‌بترزبورگ روسیه برگزار خواهد شد./فارس