اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهام زنی جدید آمریکا: ایران به مخالفان در یمن کمک تسلیحاتی می کند



یمن , ایران , سلاح , محموله های سلاح , جیمز ماتیس

 

"جیمز ماتیس" رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز گفت: ایرانی ها، هر روز در سایه، در حال جنگ هستند.

شماری از مقامات آمریکایی مدعی شده اند ایران در ماه های اخیر انتقال سلاح به گروه مخالف "حوثی ها" در شمال یمن را افزایش داده است.

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این ادعا، اضافه کرده است: نیروهای وابسته به ایران با استفاده از قایق های کوچک ، اسلحه های سبک و موشک انداز را به مقصد اعضای گروه مخالف حوثی منتقل می کنند. یکی از اهداف این اقدام، تعویض سلاح های قدیمی گروه حوثی هاست.

شمار دیگری از مقامات آمریکا و یمن هم گفته اند گارد مرزبانی دریایی یمن و هند توانسته اند برخی محموله های سلاح از طرف ایران به گروه حوثی ها را کشف و ضبط کنند.

یک مقام ارشد یمنی هم گفته است: ایران در سال جاری میلادی موادی به نام "إی أف بی" قابل استفاده در ساخت بمب و مواد منفجره را به یمن اعزام کرده است که در ساخت بمبم و مواد منفجره کاربرد دارد.  ایران از طریق محموله هایی از طریق ترکیه ، مصر به سمت عدن محموله هایی را برای بازرگانان مرتبط با گروه الحوثی ارسال کرده است ولی نیروهای نظامی یمن با این اقدامات مقابله کردند.

مقامات آمریکایی هم مدعی شده اند کمک های تسلیحاتی ایران به گروه مخالف حوثی کم، اما مستمر است. آنها این گروه مخالف را مسلح می کنند.

"جیمز ماتیس" رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز گفت: ایرانی ها، هر روز در سایه، در حال جنگ هستند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مستقر در قطر، مسئولیت اداره نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه را برعهده دارند.

نیویورک تایمز می نویسد: ایران از طریق حمایت تسلیحاتی از گروه حوثی به دنبال ایفای نقش بزرگتری در خاورمیانه است.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا به داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام زنی وزیر خارجه آمریکا: ایران عامل حمله به پایگاه منافقین است



وزیر خارجه آمریکا, اتهام وزیر خارجه آمریکا
کری درباره امکان انتقال ساکنان پایگاه لیبرتی به کشور دیگری گفت: در این باره با تعداد زیادی از کشورها صحبت کرده ام و تعدادی از کشورها هم میزبانی از آنها رد کرده اند.
جان کری وزیر خارجه آمریکا، دولت ایران را مسؤول حمله خمپاره ای بهمن گذشته به پایگاه گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) در عراق دانست.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی همچنین درباره تکرار این حلمه نظامی، ابراز نگرانی کرد.

کری که دیروز چهارشنبه در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن سخن می گفت افزود: معتقدم که دولت ایران عامل حملات 9 فوریه گذشته علیه پایگاه لیبرتی است.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: من از حمله جدید به آنها بسیار نگران هستم.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی پایگاه لیبرتی، گفت که این مسئله را در ملاقات اخیر خود با نوری مالکی نخست وزیر عراق در بغداد نیز مطرح کرده است.

پایگاه لیبرتی در حومه بغداد، محل استقرار شماری از اعضای منافقین در بهمن ماه گذشته مورد حمله خمپاره ای مهماجمان ناشناس قرار گرفت. در این حادثه، 5 نفر از اعضای منافقین کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

در واکنش به این موضوع، " حسن دانایی فر " سفیر ایران در عراق چند روز پس از این اتفاق، در اظهاراتی حمله خمپاره ای به پایگاه لیبرتی را محکوم و آن را " تلاش برای ایجاد هیاهوی رسانه ای برای متهم کردن ایران" توصیف کرد.

جان کری همچنین درباره امکان انتقال ساکنان پایگاه لیبرتی به کشور دیگری گفت: در این باره با تعداد زیادی از کشورها صحبت کرده ام و تعدادی از کشورها هم میزبانی آنها را رد کرده اند.

اعضای منافقین درس 2012 با تخلیه پایگاه اشرف در شمال بغداد، به پایگاه لیبرتی در حومه بغداد منتقل شدند.

هم اکنون در پایگاه لیبرتی 3100 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین حضور دارند که با تخلیه پادگان اشرف در شمال بغداد در سال 2012 به پایگاه جدید منتقل شدند. پادگان اشرف از سال 1980 در اختیار منافقین قرار داشت.

گروهک منافقین در ترور حدود 12 هزار نفر از شهروندان ایرانی دخالت داشتند و تاکنون نیز در اقدامات علیه امنیت ملی ایران مشارکت فعال دارند.

دولت آمریکا و اتحادیه اروپا نیز در سال های اخیر نام منافقین را از فهرست سیاه گروه های تروریستی خارج کرده اند. این گروهک در روزهای اخیر نیز دفتر رسمی خود را در واشنگتن افتتاح کرد...... /  asriran.com