اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهام زننده به بروجردی، خودش محکوم شد


رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از شکایت از اتهام زننده پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی خبر داد دو گفت: در پی شکایت از تهمت زننده، وی با حکم مراجع قضایی به ۶ ماه زندان محکوم شد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از شکایت از اتهام زننده پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی خبر داد دو گفت: در پی شکایت از تهمت زننده، وی با حکم مراجع قضایی به ۶ ماه زندان محکوم شد.

علاءالدین بروجردی، با بیان اینکه موضوع هسته‌ای یک مسئله ملی است، اظهار کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که مسئله هسته‌ای به یک اختلاف درونی تبدیل شود.

وی در ارتباط با نزدیک بودن برداشت برخی رسانه‌های کشور به بعضی از رسانه‌های خارجی در زمینه 1+5 که از دشمنان مسلم ایران بوده و خواهان عدم توافق هستند، گفت: برخی از برداشت‌ها، متاثر از فضای آزادی است که در جامعه ما و مجلس وجود دارد و براساس قانون اساسی، هر نماینده حق دارد در مورد تمام مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کنند.

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر صورت همه آحاد ملت و مسئولان نسبت به این حق مسلم و ملی حساسیت دارند افزود: در این راه، تلاش زیادی شده و شهدای بزرگواری جان خود را تقدیم کرده‌اند، ما با هوشمندی متخصصان جوان و دانشمندان هسته‌ای خود موفق بودیم در این مصاف نابرابر بر قدرت‌های بزرگ جهانی فائق آئیم.

بروجردی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در زمینه نرمش قهرمانانه در مذاکرات، اضافه کرد: با نرمش قهرمانانه به دنبال تثبیت این حق ملی در عرصه جهانی هستیم.

وی ضمن تاکید بر اعتماد به تیم مذاکره کننده، به عدم اعتماد به آمریکا به دلیل نشان دادن رفتار و اعمالی که این مسئله را سبب می‌شود، اشاره کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تهمتی که در زمینه دست داشتن وی در اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی زده شده اشاره و بیان کرد: از تهمت زننده شکایت شد که با حکم مراجع قضایی به 6 ماه زندان محکوم شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مناسبت روز دانشجو، این روز را نماد استکبار ستیزی دانشجویان دانست و گفت: جنبش دانشجویی پس از کوتای 28 مرداد 32 وارد یک مرحله‌ جدید شد و پس از آن رنگ و بوی مبارزه با آمریکا را هم گرفت، بنابراین این حق بر جنبش دانشجویی در تاریخ مبارزات کشورمان به نام دانشجویان رقم خورده که در مبارزه با آمریکا پیشتاز بودند.

بروجردی در مورد شهر یزد که از لحاظ جهانی از شهرهای پرآوازه‌ و مشهور است گفت: یزد به لحاظ دارا بودن علمای بزرگ، دانشمندان و نیز بناهای تاریخی و معماری ویژه‌ای که در منطقه کویری داشته، شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره به هوشمندی مردمان یزد اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم یزد در یک منطقه کویری حضور دارند، به سختکوشی و تلاش مشهورند و به همین دلیل علیرغم اینکه منطقه، بیابانی است می‌توان گفت نرخ اشتغال نسبت به استان‌های دیگر کشور بالاتر است که این نشان‌دهنده جدی بودن مردم در تلاش و مبارزه با بیکاری است.


ویدیو مرتبط :
‫چرا خدا خودش پایین نمی آید و خودش را نشان نمی دهد تا همه ایمان بیاورند ؟ دکتر ذاکر نایک‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالف پوتین به اتهام "دزدی" محکوم شد




 اخبار  بین الملل - مخالف پوتین به اتهام "دزدی" محکوم شد

آلکسی ناوالنی همواره اتهام‌های دادستانی را "بی‌اساس" خوانده است. او احکام صادره از دادگاه‌های مسکو را "فرمایشی" و به دلیل مخالفت خود با سیاست‌های ولادیمیر پوتین عنوان کرده است.

اخبار,اخباربین الملل,ولادیمیر پوتین


 محاکمه‌ی آلکسی ناوالنی، یکی از مخالفان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، که قرار بود در ۱۵ ژانویه برپا شود، روز سه‌شنبه (۳۰ دسامبر) برگزار شد. دادگاهی در مسکو او را به اتهام دزدی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.
 
به گزارش دویچه وله، قاضی دادگاهی در مسکو آلکسی ناوالنی، یکی از رهبران حرکت‌های اعتراضی علیه اعلام پیروزی پوتین در انتخابات ماه مارس ۲۰۱۲ ریاست‌جمهوری روسیه را به اتهام دزدی به زندان تعلیقی به مدت ۵۱ ماه محکوم کرد. بنا بر گزارش خبرگزاری‌های روسیه، برادر این کنش‌گر حقوق مدنی، اولگ ناوالنی، نیز که در جلسه‌ی محاکمه‌ی او شرکت داشت، به همین اتهام و میزان محکوم شد. پلیس وی را بلافاصله، پس از قرائت حکم دستگیر کرد.
 
آلکسی ناوالنی، در صحن دادگاه با صدای بلند به حکم خود اعتراض کرد و صدور آن را "بی‌شرمی" خواند.
 
به‌نظر کارشناسان سیاسی، برگزاری دادگاه ۲ هفته پیش از موعد مقرر، به منظور جلوگیری از برپایی تظاهرات هواداران این نامزد پیشین انتخابات شهرداری مسکو صورت گرفته است. طرفداران ناوالنی قصد داشتند، در ۱۵ ژانویه ‌تظاهرات گسترده‌ای علیه دولت و دستگاه قضایی آن در برابر کاخ کرملین به‌راه اندازند. اکنون قرار است این حرکت اعتراضی، روز سه‌شنبه (۳۰ دسامبر) برپا شود.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، با این که دادگاه ناوالنی بدون اعلام قبلی برگزار شد، با این حال شماری از هواداران او که از طریق توییتر باخبر شده بودند، در دادگاه شرکت کردند و تعدادی نیز در برابر بنای دادگاه با در دست‌داشتن پلاکاردهایی با شعارهای اعتراضی، دست به تظاهرات زدند. پلیس، ورود به محوطه‌ی بیرونی جلوی ساختمان دادگاه را ممنوع اعلام کرده بود. بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، در این تظاهرات ۲ تن دستگیر شدند.
 
"محاکمه‌ی نمایشی"
کارشناسان سیاسی معتقدند که پوتین با ترتیب‌دادن این "محاکمه‌ی نمایشی"، قصد دارد این بلوگر و مخالف سیاست‌های خود را از میدان به‌در کند. این وبلاگ‌‌نویس ۳۷ ساله از ۴ سال پیش کارزاری برای مبارزه با فساد سیاسی و مالی در روسیه به‌راه انداخته و به این دلیل دستگیر و محاکمه شده است.
 
با اعلام رای دادگاه مسکو مبنی بر ۵ سال زندان برای ناوالنی در سال گذشته، هواداران او دست به تظاهرات زدند

اخبار,اخباربین الملل,ولادیمیر پوتین

 
اتهام‌های ناوالنی، بنا بر مفاد کیفرخواست دادستان مسکو، دزدی و فروش ۵۰۰ هزار دلار چوب و نیز اختلاس ۴۰۰ هزار یورو از یک شرکت دولتی بوده است. دادستانی، ابتدا تقاضای ۱۰ سال زندان برای این معترض روس کرده بود.
 
او در سال گذشته به اتهام اختلاس ۱۶ میلیون روبل به ۵ سال زندان تعلیقی محکوم شد. اما به دلیل اعتراضات گسترده‌ی هواداران ناوالنی و برپایی تظاهرات، دادگاه وی را به شرط ضمانت آزاد و به حصر خانگی تا ۱۵ فوریه محکوم کرد. با این‌حال ناوالنی در تابستان امسال در انتخابات شهرداری مسکو نامزد شد و توانست ۲۷ درصد آرا را از آن خود کند.
 
آلکسی ناوالنی همواره اتهام‌های دادستانی را "بی‌اساس" خوانده است. او احکام صادره از دادگاه‌های مسکو را "فرمایشی" و به دلیل مخالفت خود با سیاست‌های ولادیمیر پوتین عنوان کرده است.
 
تاکنون نهادهای حقوق‌بشری و کشورهای غربی از جمله سازمان عفو بین‌الملل، آمریکا، اتحادیه‌ی اروپا، فرانسه و آلمان نیز به محاکمات ناوالنی اعتراض کرده‌اند.

 

 اخبار بین الملل  - عصر  ایران