اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهام به رحیمی یك حركت سیاسی همراه با بی تقوایی است



 

 

 

اتهام به رحیمی یك حركت سیاسی همراه با بی تقوایی است

 

رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت:

اتهام به رحیمی یك حركت سیاسی همراه با بی تقوایی است

رییس جمهوری به اتهامات نسبت داده شده به محمد رضا رحیمی واكنش نشان داد و گفت :‌به طور طبیعی كسی كه اتهام می زند باید دلیل و مدركی داشته باشد و این مسئله را یك حركت سیاسی همراه با بی تقوایی می دانم.

گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آقای 'محمود احمدی نژاد' در حاشیه جلسه هیأت دولت درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پاسخ دولت به اتهاماتی كه اخیراً به آقای رحیمی، معاون اول رییس جمهور صورت گرفته است،اظهار داشت :‌ آقای رحیمی از برادران بسیار خوب، پاك و مؤمن دولت هستند و شبانه‌روز در خدمت مردم بوده و زندگی‌شان بسیار پاك و انقلابی است اما نمی‌دانم، چرا عده‌ای اصرار دارند برخلاف قانون عمل كنند. اینكه در یك برنامه زنده تلویزیونی، فردی كه خودش متخلف است نسبت به كسی كه حضور ندارد، تهمت و افترا بزند ،صحیح نیست.

رییس‌جمهور همچنین از اقدام صدا و سیما در این خصوص انتقاد و خاطرنشان كرد: بعضی از بخش‌های صدا و سیما و بعضی از معاونت ها باید دقت و مراقبت بیشتری انجام داده و عملكرد خود را اصلاح و جبران كنند، اینكه كسانی با حضور در برنامه‌ زنده تلویزیونی بدون هیچ سند و دلیلی به معاون اول رییس‌جمهور تهمت بزند، صحیح نیست و خلاف قوانین كشور است . البته آقای رحیمی شكایت كرده اند كه امیدواریم به این شكایت‌ها رسیدگی شود.

دكتر احمدی‌نژاد تصریح كرد: دولت این‌گونه فضاهای غیراخلاقی را به ضرر كشور می‌داند و معتقدیم در كشور قانون حاكم است و به جرایم رسیدگی خواهد شد اما اینكه بدون هیچ سند و دلیلی یك عده‌ای تصمیم سیاسی بگیرند كه دولت را متهم كنند، كار بسیار زشتی است.

دكتر احمدی‌نژاد گفت: امیدوارم بداخلاقی ها به بطور كامل در كشور خاتمه پیدا كند البته ملت ایران ملت با اخلاق و جزء بهترین ملت‌های تاریخ است.

مجمع جایی برای تغییر قانون اساسی راتغییر دهد

تهران-رییس جمهور تاكید كرد كه فكر می كنم مجمع تشخیص مصلحت نظام جایی نیست كه بخواهد دائما قانون اساسی را تغییر دهد چرا كه در چنین صورتی نیاز به قانون اساسی نخواهیم داشت.

در پاسخ به سؤالی درباره روند اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها گفت: همكاری و همدلی مردم و لطف و عنایت خدای متعال و هدایت‌های حضرت ولی عصر(ع) حركت هدفمند كردن یارانه ها را در مسیر بسیار روشن، رو به رشد و مستحكم قرار داده است.

رییس جمهور خاطرنشان كرد: دولت تقریبا روزانه وضعیت تمام نقاط كشور را نسبت به چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها پایش و بررسی كرده و تصمیمات لازم را در جهت اجرای دقیق و بدون نقص آن اتخاذ می كند.

احمدی نژاد اظهار داشت: همه مردم با نگاهی مثبت، سازنده و آگاهانه با قانون هدفمند كردن یارانه ها همراهی كرده و بواسطه همكاری و همدلی آنان،اجرای این قانون از نقطه اوج خود عبور كرده و هر چه جلوتر می‌رویم شرایط بهتر و بهتر از این هم خواهد شد.

رییس جمهور خاطر نشان كرد: عده‌ای كه ملت ایران و فرهنگ ایران زمین را نمی‌شناختند چنین خیال می‌كردند كه با شروع اجرای این قانون، فشار زیادی بر اقتصاد كشور و مردم وارد خواهد شد، اما برخلاف تصور آنها امروز با همراهی مردم این فشار به حداقل ممكن رسیده و اگر بعضاً مشكلی هم باشد همكاران من به طور شبانه‌ روزی آماده هستند كه با تدبیر این مشكلات را در اسرع وقت برطرف كنند.

احمدی نژاد با قدردانی از همراهی مردم با دولت در اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اظهار داشت: همدلی و همراهی ملت بزرگ ایران و آگاهی آنان در این موضوع، تراز اقتدار ملی ایران را ارتقاء داد و این هم در داخل كشور در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازندگی و هم در عرصه بین‌المللی آثار بسیار مثبت خود را خواهد داشت.

رییس جمهور در پاسخ به سؤال دیگری درباره مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی درباره تشكیل وزارت جوانان و ورزش و نحوه تعیین رییس كل بانك مركزی در قالب لایحه برنامه پنجم توسعه از زحمات نمایندگان مجلس در تصویب قانون برنامه پنجم و تعامل و همراهی مثبت آنان با دولت قدردانی كرد و گفت: بعضی از مواردی كه مجلس محترم تصویب كرده، راه را برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی دولت مسدود می‌كند.

**اینكه بانك مركزی دستخوش دخالت سایر قوا شود حتماً روند امور با مشكل مواجه می‌شود

احمدی نژاد با تأكید بر اینكه بانك مركزی، تحت نظر قوه مجریه قرار دارد، گفت: اینكه با قانون عادی اختیارات قوه مجریه و رییس جمهور را كاهش داده و از طریق مجمع تشخیص مصلحت در واقع قانون اساسی تغییر یابد، مسیر درستی نیست و خلاف قانون اساسی است، ضمن اینكه آثار اجرایی آن هم منفی خواهد بود.

وی تصریح كرد: رییس جمهور از مردم رأی گرفته كه برنامه‌های اقتصادی را اجرا كند و یكی از ابزار تنظیم بازار و اقتصاد كشور بانك مركزی است اینكه بانك مركزی دستخوش دخالت سایر قوا شود حتماً روند امور با مشكل مواجه می‌شود ضمن اینكه اصرار بر كار خلاف قانون اساسی و تغییر قانون اساسی و ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام صحیح نیست.

وی گفت: فكر می كنم مجمع تشخیص مصلحت نظام جایی نیست كه بخواهد دائما قانون اساسی را تغییر دهد چرا كه در چنین صورتی نیاز به قانون اساسی نخواهیم داشت.

احمدی نژاد تصریح كرد: قانون اساسی پایه و اساس كشور است و نباید به راحتی تغییر كند ضمن اینكه این به نظرم محكم نیست اشتباهی شده و باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم مجلس محترم آن را اصلاح كنند.

**وزارتخانه شدن بخش ورزش حتما به ضرر ورزش است

رییس جمهور درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشكیل وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: در این موضوع به نظر می رسد تصمیم گیری یك مقدار عجولانه بوده است، گرچه نیت نمایندگان خیر بوده و اكثریت آنها بدنبال ارتقاء ورزش كشور هستند اما باید توجه داشت كه ورزش یك امر مردمی است و معاونت رییس جمهور و سازمان تربیت بدنی نقش پشتیبانی و هدایت‌كننده ورزش را برعهده دارد و در این زمینه مجری نیست. فدراسیون‌ها، هیات‌ها منتخب مردم و از بدنه ورزشكاران و ورزش‌دوستان بیرون می‌آیند و قوه مجریه دخالتی در آن ندارد.

رییس جمهور خاطر نشان كرد: وزارتخانه شدن بخش ورزش در حقیقت بستن دست مدیران ورزش است و حتما به ضرر ورزش است اكثریت كشورهای جهان ورزش را به صورت معاون رییس جمهور یا وزیر مشاور اداره می‌كنند. اگر ورزش در چارچوب قواعد و در دستگاه‌های دولتی گنجانده شود حتماً ورزش كشور آسیب خواهد دید ازاین‌رو از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواهش دارم كه این را اصلاح كنند، چرا كه حتماً به ضرر ورزش و كشور است ضمن اینكه در قانون برنامه، دولت موظف شده كه چهار وزارتخانه را كاهش دهد .

وی با تاكید بر اینكه دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان با یكدیگر همخوانی ندارند، افزود: سازمان ملی جوانان سیاستگذار در مسایل اجتماعی جوانان است و اصلاً وارد حیطه ورزش نمی‌شود و ساختار سازمان ورزش هم به گونه‌ای است كه مطلقاً نمی‌تواند وارد حیطه اجتماعی شود به نظر می‌رسد این مصوبه یك مقدار با عجله صورت گرفته گرچه نیت خیلی از نمایندگان مجلس خیر بود و می‌خواستند كار خیری انجام دهند اما به عنوان خدمتگزار مردم و كارشناس مدیریت كشور اعلام می‌كنم كه این حتما به ضرر ورزش خواهد بود...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
یك حركت پیچیده در لبه ی بامِِ خانه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك فیلم سیاسی تازه/نخستین عكسها و خبرها از "محرمانه تهران" در كافه سینما



 

كافه سینما

 

كافه سینما- فیلمبرداری فیلم سینمایی "محرمانه تهران" دومین فیلم سینمایی مهدی فیوضی پس از كارگردانی مشترك در فیلم نفوذی كه فیلمبرداری آن از ابتدای آذر ماه در تهران آغاز شده بود، با فیلمبرداری آخرین سكانس ها در تهران خاتمه می یابد.

 

به گزارش كافه سینما تدوین/ صداگذاری و ساخت موسیقی همزمان با فیلمبرداری انجام شده و 75 دقیقه از فیلم جهت بازبینی در اختیار هیئت انتخاب قرار گرفت و برای حضور در جشنواره فیلم فجر به بخش مسابقه راه یافت. فیلمنامه این فیلم را فرهاد طب نوری و مهدی فیوضی نوشته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده:

شهاب دستان برای یافتن دوست دوران كودكی اش فرامز و كشتن او وارد ایران می شود، پس از این موضوع جریاناتی او را تا كشتن همسرش شهرزاد پیش می برد. از طرفی ماموران امنیتی كشور به جرم جاسوسی او را دستگیر می كنند ولی..

بازیگران این فیلم عبارتند از: علیرضا جلالی تبار-الهام جعفرنژاد-حمیدرضا افشار-سحر قریشی-صالح میرزا آقایی-آزاده مهدی زاده-رامتین خداپناهی-سید جواد طاهری-مدیا ذاكری و..../ كافه سینما