اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهامات جمال شورجه به داوود نژاد


جمال شورجه در مقابل اظهارات علیرضا داودنژاد درباره خانه سینما نامه ای نوشته که در بخشی از آن آمده است ...

روزنامه تماشا: جمال شورجه در مقابل اظهارات علیرضا داودنژاد درباره خانه سینما نامه ای به «بانی فیلم» نوشته که در بخشی از آن آمده است: «در مورد اظهارت و حرکات داودنژاد بنده فکر می کنم گفته ها و اظهارات ایشان از سر کین نیست، اقتضای طبیعتش اینه! روز سه شنبه تصاویری که از ایشان به اندازه بزرگ در صفحه اول روزنامه های اعتماد و شرق دو نشریه همسو با اهالی خانه سینمای سابق آورده بودند بدون احتساب و شنیدن گفته هات و فریادهای «منو بگیرید منو بگیرید ببریدهایش ...» اگر برای رسانه های غربی ضد انقلاب و ایران سوژه خوراک نیست پس چیست و دیدیم که چقدر سریع هم این اخبار را پوشش دادند.

این بار جمال شورجه متهم می کند

 تمام حرف بنده این بود که این حرکات و گلو پاره کردن ها به هیچ وجه برای سینمای ضعیف و کم اعتبار ما خوب نیست و اوضاع سینما را پیچیده تر و اتهاماتش را بیشتر می کند. این تجمع های غیرقانونی و سخنرانی های هتاکانه عنوان مجرمانه دارد. حتی در کشورهای به ظاهرا آزاد با نظام های لیبرال دمکراسی مگر ندیدیم و نمی بینیم که جنبش های مردمی را در غرب و خود آمریکا چگونه سرکوب می کنند و کردند.

همین آقای داودنژاد در دهه اول انقلاب به گفته خودشان به دلیل نافرمانی از مدیران سینمایی وقت مجبور به جلای وطن به شمال کشور شد و لام تا کام حرف نمی زد چرا که آنها با پنبه سر می بریدند و کسی جرأت نداشت صدایش درآید اما در همین یکی دو ساله اخیر و همین چند روز چقدر به مدیران سینمایی و مسوولان دولتی اهانت و تهمت و فحش و ناسزا می گویند!

همین آقای داوودنژاد در یک سال گذشته 70 میلیون تومان برای معالجه فرزندشان از سازمان سینمایی گرفته اند، حدود 200 میلیون برای فیلم خانوادگی که سال گذشته کار کردند از فارابی گرفته اند، از آن وام های پس نده! سال گذشته فیلم خانوادگی ایشان «کلاس هنرپیشگی» جایزه بهترین فیلم را از جشنواره فیلم همین دولت دریافت می کند و ایشان با تمام خانواده روی سن محل برگزاری اختتامیه قرار می گیرند و آنجا هم باز تکه هایی به دولت می اندازند. اینها اگر نمکدان شکستن نیست پس چیست؟! ... بنده باز هم با روی خوش و لبخند برایتان آرزوی سلامتی دارم و به شما سلام می گویم.»


ویدیو مرتبط :
جواب لاریجانی به اتهامات احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند داود نژاد به اظهارات جمال شورجه


ادداشت چند روز قبل جمال شورجه که در آن به صراحت از کمکهای مالی صورت گرفته از سوی سازمان سینمایی به علیرضا داوودنژاد سخن گفته شده بود سبب ساز آن شده است که این بار داوودنژاد به حرف آمده و در یادداشتی شورجه را تهدید کند به شکایت.

بانی فیلم: یادداشت چند روز قبل جمال شورجه که در آن به صراحت از کمکهای مالی صورت گرفته از سوی سازمان سینمایی به علیرضا داوودنژاد سخن گفته شده بود سبب ساز آن شده است که این بار داوودنژاد به حرف آمده و در یادداشتی شورجه را تهدید کند به شکایت.



 متن کامل یادداشت داوودنژاد را در ادامه می خوانید:

یا سند رو کنید با شما را به دادگاه می کشم

آقای جمال شورجه! گفته‌اید من بابت «کلاس هنرپیشگی» 200 میلیون تومان پول از بنیاد فارابی گرفته‌ام. اشکالی ندارد یا سند و مدرک رو می‌کنید یا شما را به دادگاه می‌کشم. همچنین گفته‌اید 70 میلیون تومان بابت بیماری پسرم از شما پول گرفته‌ام.

 مطمئن باشید اگر پسرم می‌مرد هم من از شما تقاضای کمک نمی‌کردم که نکردم و دیناری نمی‌خواستم که نخواستم و نگرفتم. به فرزندم نیز گفتم که به شما رو نیندازد چرا که از عزت نفس و مناعت طبع و میزان بزرگواری شما حضرات خبر دارم و می‌دانستم که اگر کمکی هم بکنید برای بسیاری از پرده‌پوشی‌ها آن را در بوق و کرنای فخر فروشی خواهید کرد که کردید و هیچ کس نمی‌داند بابت آن مساعدت‌ها در روی تخت بیمارستان از رضا، چک و سفته خواستید و بالاخره گرفتید.


نشست بگذاریم و درباره داراییهایمان توضیح دهیم

از آنجا که شما خدا ترس هستید و از خوف روز جزا چو بید بر سر ایمان خویش می‌لرزید، پیشنهاد می‌کنم تن به تمرینی کوچک بدهید و همراه بنده و تیمی که همیشه با شما همراه هستند در یک نشست خبری دور هم بنشینیم و در حضور ارباب جراید درباره 8 سال گذشته و کلاً 35 سال بعد از انقلاب و فعالیت‌ها و درآمدها و دارایی‌ها و به قول شما قرض‌الپس‌نده‌های خودمان به ملت شریف گزارشی دقیق و جزء به جزء بدهیم.

چه اشکالی دارد؟ چرا چنین راه و رسمی در میان مسؤولان و مردمان باب نشود؟ به قول شما آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ پس با دوستان پاک دست و خدمتگزار و کم توقع و اهل قناعت خود قرار بگذارید و زمان و مکان آن را به بنده هم اطلاع بدهید. من و گمانم «بانی فیلم» هم از همین لحظه آماده هستیم. ببینیم چه می‌کنید.