اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتمام حجت با وزیر برای جلوگیری از تکرار آتش سوزی در مدارس



اخبار,اخبار اجتماعی, آتش سوزی در مدارس


اخبار اجتماعی - نماینده سردشت و پیرانشهر خبرداد:
اتمام حجت با وزیر برای جلوگیری از تکرار آتش سوزی در مدارس

«مدارس در استان آذربایجان غربی نیاز به بازسازی، مقاوم سازی و نوسازی تجهیز توسعه وایمن سازی دارند که از وزیر آموزش وپرورش درخواست کردیم در فصل تعطیلی مدارس این کار صورت گیرد./ بخاری های تابشی نمی توانند کلاسها را خیلی گرم نگه دارند زیرا مناطق ما خیلی سرد است.»

نماینده سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی گفت: شب گذشته جلسه ای بین نمایندگان استان آذربایجان غربی با وزیرآموزش و پرورش در ارتباط با مشکلات آموزش و پرورش در این استان تشکیل شد.

رسول خضری در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: کمبود فضای آموزشی، وجود کلاسهای تخریبی، ایمن سازی مدارس از جمله مسائلی است که با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشته ایم.

وی تصریح کرد: اکنون که مدارس تعطیل است بهترین زمان برای رفع کمبودهای مدارس است تا در مهر ماه کمترین مشکلات را داشته باشیم.

خضری با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی جز استانهای برخوردار نسیت، افزود: این استان از نظر فضای آموزشی مشکلاتی دارد که بودجه ویژه ای می طلبد و وزیر آموزش وپرورش هم باید بودجه بیشتری برای درنظربگیرد.

وی تصریح کرد: نمایندگان استان آذربایجان غربی از چندماه پیش برای درمیان گذاشتن این مشکلات با وزیر آموزش وپرورش درخواست جلسه کردند که خوشبختانه اجابت شد و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: مدارس در استان آذربایجان غربی نیاز به بازسازی، مقاوم سازی و نوسازی تجهیز توسعه وایمن سازی دارند که از وزیر آموزش وپرورش درخواست کردیم در فصل تعطیلی مدارس این کار صورت گیرد.

خضری با تاکید بر اینکه اگر اراده باشد می توان خیلی کارها کرد، افزود: بعد از حادثه آتش سوزی مدرسه در پیرانشهر سیستم گرمایشی حدود 14 مدرسه را به صورت پکیچ در آوردند و بخاری ها جمع آوری شد اما ما روستاهای دور افتاده داریم که بایداین اقدام هم درآنجا صورت گیرد.

وی بااشاره به اتمام حجت با آموزش و پرورش برای اینکه دیگر شاهد آتش سوزی درمدارس درفصل سرما نباشیم، افزود: اولین نقطه در کشور پیرانشهر بود که بخاری های تابشی را نصب کردند اما این بخاری ها نمی توانند کلاسها را خیلی گرم نگه دارند زیرا مناطق ما خیلی سرد است.
 اخبار اجتماعی - ایلنا


ویدیو مرتبط :
صحبت های سخنگوی آتش نشانی از جزییات آتش سوزی پاساژ پروانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر صنعت:اتمام حجت با مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

غضنفری خبر داد:

اتمام حجت با مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا/از مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی اطلاعی ندارم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اذعان به افزایش شدید قیمت خودرو در بازار گفت: با مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور در مورد عرضه مستمر محصولاتشان در بازار اتمام حجت کردیم.

مهدی غضنفری امروز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازان از قیمت‌های جدید سازمان حمایت تخلف کرده‌اند گفت: خودروسازان برای فروش خودرو بالاتر از قیمت محاسباتی انگیزه‌ای ندارند چرا که باید مابه التفاوت قیمت محاسباتی و قیمت بازار آزاد خودرو را به خزانه دولت واریز کنند.

وی با اشاره به ناکافی بودن عرضه خودرو در بازار توسط خودروسازان گفت: با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اتمام حجت کردیم تا انواع محصولاتشان را به صورت مستمر در بازار عرضه کنند تا نیاز بازار به موقع تامین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که چرا سازمان حمایت در مورد افزایش قیمت‌ها پیگیری جدی ندارد، عنوان کرد: براساس آمار تعداد گزارش مربوط به پرونده‌های تعزیراتی متخلفان امسال بیشتر از سال گذشته شده است.

غضنفری همچنین با اشاره به این‌که قرار نیست طی پنج سال آینده هر سال پنج درصد از تعرفه واردات خودرو کاسته شود، درباره مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی از سوی سازمان حمایت ابراز بی اطلاعی کرد.

وی درباره جلسه اخیر معاون اول رییس جمهوری با برخی صادرکنندگان و تجار نیز توضیح داد: در حال حاضر واردکنندگان با مشکل اختلاف ارزی بین بانک مرکزی و بانک‌های عامل مواجه‌اند و نمی‌دانند که مابقی تعهدات ارزی خود را به بانک‌های عامل باید براساس چه نرخی تسویه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته پیش بینی می‌شود نرخ تسویه حساب ارزی واردکنندگان قطعا یا مرجع و یا مبادله‌ای خواهد بود اما هنوز تصمیم جدی در این زمینه گرفته نشده است.

غضنفری همچنین با اشاره به نیاز ارزی 70 تا 75 میلیارد دلاری کشور در هر سال افزود: این نیاز شامل 60 میلیارد دلار واردات کالا و 10 تا 15 میلیارد دلار واردات خدمات می شود که کل مبلغ آن بین 10 تا 20 درصد قابل کاهش است.

به گفته وی، می‌توان با مدیریت درست نیاز ارزی کشور را به سالانه حدود 60 میلیارد دلار رساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که تحریم‌های جدید کل فضای کسب وکار کشور را هدف گرفته است اظهار کرد: جابه‌جایی پول به دلیل تحریم بانک مرکزی کند شده است که می توان باتوسعه صادرات غیر نفتی این مشکل را حل کرد.

وی در حاشیه نشست هم اندیشی ارتباط صنعت و دانشگاه همچنین از نصف شدن درآمدهای ارزی کشور خبر داد و افزود: اگر درآمد ارزی کشور سالانه حدود 100 میلیارد دلار بود این رقم حالا به 50 میلیارد دلار کاهش یافته است.

غضنفری گفت: نسل اول تحریم‌ها نقطه‌ای بود و تنها یک بخشی از کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌داد. نسل دوم تحریم‌ها تحریم‌های حوزه‌ای بود که به عنوان مثال حوزه‌های بانک، بیمه و حمل ونقل را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی افزود: نسل سوم تحریم‌ها که به تازگی اجرایی شده نوعی جنگ اقتصادی با کل فضای کسب و کار کشور است که تفاوت زیادی با تحریم‌های قبلی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که ارز در اقتصاد کشور حداقل دو نقش دارد، گفت: نقش اول مربوط به تبدیل ارز به ریال و استفاده از آن در بودجه کشور و نقش دوم مربوط به واردات کالا و خدمات می‌شود.

غضنفری با بیان این‌که کاهش ارز در کشور باعث کاهش واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و در نتیجه افزایش قیمت کالا در بازار داخلی شده است گفت: تحریم‌های نسل سوم در واقع معیشت مردم را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که باید درخواست برای ارز را در کشور به حداقل برسانیم افزود: در این راستا ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی برای واردات کالا به کشور اعمال شد و در همین حال در تلاش هستیم از طریق توسعه صادرات غیر نفتی ارزآوری کشور را افزایش دهیم./ایسنا