اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتفاق نادر در کشور/ دانشگاه پیام نور ثبت‌نام نمی‌کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دانشگاه پیام نور ثبت‌نام نمی‌کند 

در یک اتفاق نادر در کشور، دانشگاه پیام نور از ثبت نام پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت دکتری سال 1391 خودداری کرده است. 

به گزارش فارس 24 درحالی که سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارم بهمن ماه نتایج پذیرفته‌‌شدگان نهایی مرحله تكمیل ظرفیت آزمون ورودی دوره دكتری سال 1391 را رسماً اعلام نموده بود 14 و 15 بهمن ماه را زمان ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تعیین کرده بود، اما مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اظهار بی‌اطلاعی از اعلام نتایج و تاریخ ثبت نام اعلام شده، پذیرفته‌شدگان مراجعه‌کننده را به اطلاع‌رسانی ظرف روزهای آینده حواله داد و وب سایت این مرکز نیز طی اطلاعیه فوری یک سطری، این ادعا را تکرار کرد که تا کنون نیز هیچ‌گونه اطلاعیه رسمی از سوی این دانشگاه صادر نشده است. 

اما پس از گذشت نزدیک به 40 روز و تشدید نگرانی پذیرفته‌‌شدگان، مشخص شده است این تأخیر به‌دلیل اختلاف نظر دانشگاه پیام نور با وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری بوده است. دانشگاه پیام نور مدعی است که اسامی اعلام شده سازمان سنجش آموزش کشور به‌عنوان پذیرفته‌‌شدگان نهایی مرحله تكمیل ظرفیت آزمون ورودی دوره دكتری سال 1391 از ظرفیت پذیرش اعلام شده قبلی بیشتر است و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری نیز اعلام می‌نماید که اسامی اعلام شده دقیقاً بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده دانشگاه پیام نور در مرحله تكمیل ظرفیت است و این دانشگاه موظف به پذیرش پذیرفته‌شدگان است.

طی هفته‌های اخیر پذیرفته‌‌شدگان نهایی مرحله تكمیل ظرفیت آزمون ورودی دوره دكتری سال 1391 که با نگرانی از وضعیت ثبت نام خود به مسئولان دانشگاه پیام‌نور، سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری مراجعه کرده‌اند، با گذشت نزدیک به 40 روز همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و خواهان انجام ثبت نام در دانشگاه پیام نور هستند. 

گفتنی است، با نزدیک شدن به روز 18 اسفند ماه که موعد برگزاری آزمون ورودی دوره دكتری نیمه‌متمركز سال 1392 است، بر نگرانی پذیرفته‌‌شدگان نهایی مرحله تكمیل ظرفیت آزمون ورودی دوره دكتری سال 1391 که به‌دلیل ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری مجاز به شرکت و انتخاب رشته در آزمون دكتری نیمه‌متمركز سال 1392 نیستند، افزوده شده و خواستار رسیدگی و الزام وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری به دانشگاه پیام نور جهت پذیرش پذیرفته‌‌شدگان هستند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور اوز مرداد 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون دانشگاه پیام نور:آغاز ثبت‌نام آزمون فراگیر از 9 مهر/تغییرات آزمون جدید فراگیر دانشگاه پیام نور



تغییرات آزمون جدید فراگیر دانشگاه پیام نور

معاون دانشگاه پیام نور:آغاز ثبت‌نام آزمون فراگیر از 9 مهر/ظرفیت‌ پذیرش آزمون

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از آغاز دور جدید ثبت‌نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور از مهر ماه خبر داد و گفت: دانشجویان می‌توانند در سه مقطع كارشناسی ناپیوسته، كارشناسی پیوسته و مقطع ارشد ثبت‌نام كنند.

دكتر معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا: با بیان اینكه ثبت‌نام دوره‌های فراگیر مقاطع كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی دانشگاه پیام نور 9 تا 16 مهر ماه انجام می‌شود، اظهاركرد: همچنین ثبت‌نام فراگیر دوره كارشناسی ارشد 12 تا 20 مهرماه انجام می‌شود.

وی در خصوص زمان برگزاری دوره‌های مختلف فراگیر دانشگاه پیام نور، گفت: آزمون امسال فراگیر دانشگاه پیام نور 24 آذر ماه برگزار می‌شود.

وی به تفاوت‌های آزمون فراگیر امسال اشاره كرد و گفت: امسال از طریق آزمون فراگیر هم برای بهمن ماه و هم برای مهر ماه سال 92 دانشجو پذیرش خواهد شد.

وی افزود: دانشجویانی كه تحصیل آن‌ها در 31 دی ماه سال 91 تمام شود و در آزمون فراگیر پذیرش شوند می‌توانند از بهمن ماه به عنوان دانشجویان جدید فراگیر پذیرش شوند. همچنین دانشجویانی كه درس آن‌ها تا 31 دی ماه سال 91 پایان نیابد در مهر ماه سال 92 به عنوان دانشجوی فراگیر پذیرش خواهند شد.

معتمدی تاكید كرد: بر این اساس دانشجویان پیش‌دانشگاهی و همچنین دانشجویان شاغل در سال آخر نیز می‌توانند در آزمون فراگیر شركت كنند و پس از پایان درسشان و در صورت قبولی در مهر ماه سال 92 در دانشگاه پیام نور پذیرش خواهند شد.

معاون دانشگاه پیام نور در خاتمه با بیان اینكه پذیرش بر اساس ظرفیت است، در خصوص ظرفیت‌های آزمون امسال گفت: بر این اساس در مقطع كارشناسی در هر رشته محل بین 30 تا 50 نفر پذیرش خواهند شد. همچنین در مقطع كارشناسی ارشد نیز 15 نفر به صورت آموزش محور و 15 نفر به شیوه آموزش و پژوهش‌ محور پذیرش خواهند شد./ایسنا