اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتفاق عجیب در بدن زن آمریکایی


دانشمندان از رشد بینی بر روی نخاع یک زن آمریکایی خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: هشت سال پیش، پزشکان بیمارستان Egas Moniz در لیسبون پرتغال سلول‌های بافت بینی یک زن آمریکایی را در نخاع وی کاشتند و امیدوار بودند این سلول‌ها پس از تبدیل به سلول‌های جدید به ترمیم آسیب واردشده به نخاع بیمار کمک کنند.

با این حال، سال گذشته و هشت سال پس از عمل سلول بنیادی، این زن از درد شدیدی در ناحیه نخاعش شکایت داشت و پزشکان پس از معاینه وی نوعی بافت دماغی سه‌ سانتی‌متری و همچنین مقدار کمی استخوان و شاخه‌های عصبی را مشاهده کردند که ارتباطی به سلول‌های نخاعی نداشتند.

«ژان پدوزی-نلسون»، محقق سلول بنیادی در دانشگاه ایالتی وین در میشیگان و مشاور تیم جراحی، گفت: اکثر دریافت‌کنندگان بافت بینی که توانبخشی درستی را پس از جراحی‌ دریافت کرده بودند، بهبود یافتند. وی با ابراز تاسف از اثر معکوس جراحی روی این زن آمریکایی امکان بروز چنین مشکلی را کمتر از یک درصد عنوان کرد و این که بسیاری از بیماران دریافت‌کننده چنین درمانی، بهبود قابل‌توجهی را تجربه کردند.

در حالی که قابلیت سلول‌های بنیادی برای تبدیل به دیگر سلول‌ها ستودنی است، آن‌ها خطر ذاتی را به همراه دارند چون زمانی که در بدن بیمار کاشته می‌شوند، می‌توانند به سلول‌های سرطانی خطرناک تبدیل شوند.


ویدیو مرتبط :
واکنش عجیب دو زن آمریکایی به تمام شدن غذا!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتفاق بسیار عجیب برای دونده زن آمریکایی در رقابت های جهانی +عکس



اخبار,اخبار ورزشی,دونده زن آمریکایی

رقابت های دوومیدانی جهان با یک اتفاق بسیار عجیب همراه بود.

خوشحالی زودهنگام یک دونده آمریکایی باعث شد تا او مدال بسیار با ارزش رقابت های جهانی را از دست بدهد. در جریان مسابقه های دوومیدانی قهرمانی جهان و در فینال دوی 10 هزار متر زنان که با قهرمانی "ویویان چریوت" از کنیا به پایان رسید، خوشحالی زودهنگام دونده آمریکایی باعث شد او مدال این مسابقه ها را ازدست بدهد.

 

اخبار,اخبار ورزشی,دونده زن آمریکایی

 
به گزارش دیلی میل ، "مولی هادل" دونده 10 هزارمتر تیم ملی آمریکا در رقابت نهایی این ماده در حالی که تا نزدیکی خط پایان نفر سوم بود و مدال برنز خود را حتمی می‌دید خیلی زود شروع به خوشحالی کرد اما همین حرکت باعث شد هم وطنش "امیلی اینفلد" از او سبقت بگیرد.

این دونده آمریکایی پس از پایان این رقابت ها اظهار داشت که هموطنش لایق کسب مدال نبوده و تنها تعلل او باعث رقم خوردن چنین نتیجه ای شده است.

اخبار ورزشی - جام نیوز