اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتفاق عجیب برای ون "ایران بزرگ است " در لندن(+عکس)



تیم های ضد تروریستی پلیس که ظاهرا برای خنثی کردن بمب به محل اعزام شده بودند با ونی مواجه می شوند که پارک شده و روی آن شعار " ایران بزرگ است" نوشته شده است؛

 در ماه ها و سال های گذشته گزارش های مختلفی درباره خانواده "کریستین ایوان" با ون معروف " ایران بزرگ است " در رسانه های مختلف ایرانی و خارجی و از جمله عصر ایران نقل شده است.

این خانواده اروپایی 4 نفره (کریستین ایوان اهل رومانی و همسر فرانسوی اش آندره به همراه دو فرزند آنها که در آلمان متولد شده اند : لوکاس 8 ساله و خواهر کوچکترش امیلی) از 5 سال پیش تصمیم می گیرند مسافرت دور دنیای خود را با یک ون آغاز کنند و ون آنها حالا پس از سفر  به ایران و اتفاقات تلخ و شیرینی که برای این خانواده اروپایی افتاده است در دوطرف خود شعار " ایران بزرگ است " را دارد.

اما به نوشته روزنامه گاردین بریتانیا این شعار برای این خانواده اروپایی در اوایل ماه جاری میلادی در لندن دردسر ساز شد.

ون آنها در مقابل موزه تاریخ طبیعی بریتانیا در لندن پارک شده بود و در حالی که خانواده جهانگرد در داخل آن نبودند.

پلیس "متروپولیتن" لندن اخطار بمبگذاری در محوطه و محدوده موزه را دریافت می کند و تیم های مختلف ضد تروریستی و خنثی سازی بمب به محل اعزام می شوند.

تیم های ضد تروریستی پلیس که ظاهرا برای خنثی کردن بمب به محل اعزام شده بودند با ونی مواجه می شوند که پارک شده و روی آن شعار " ایران بزرگ است" نوشته شده است؛ آنها به این ون مظنون شده و شیشه ها و در آن را شکسته و داخل آن می روند و ون را از بیم وجود بمب بازرسی می کنند اما به جز لوازم التحریرها و عروسک های لوکاس و امیلی چیزی در داخل و زیر ون پیدا نمی کنند.


ون خانواده ایوانس پس از بازرسی پلیس در مقابل موزه

اخبار,اخباراجتماعی ,مسافرت دور دنیا


نکته جالب این است که پلیس از خانواده ایوانس بابت خساراتی که به ون آنها وارد شده است عذرخواهی نکرده است. یک سخنگوی پلیس در این باره گفته است:" ما مجبور بودیم خیابان را ببندیم ، ما مجبور بودیم تیم ضد تروریستی اعزام کنیم ما مجبور بودیم از اعضای تیم کشف بمب بخواهیم محوطه را بازرسی کنند و مجبور بودیم همه چیز را چک کنیم و چون ون شما در منطقه ای بسیار حساس و امنیتی از لندن پارک شده بود و روی آن شعار ایتالیا بزرگ است یا اسپانیا بزرگ است هم نداشت و روی آن نوشته شده بود ایران بزرگ است!"

خانواده ایوانس به اقدام پلیس اعتراض کرده و با نوشتن یک بیانیه در وب سایتشان گفته اند پلیس نه تنها از آنها عذرخواهی نکرده بلکه پس از بازرسی ون آنها در خودرو را باز گذاشته و رفته است.


 بخش بیمه پلیس متروپولیتن لندن در نامه ای به خانواده ایوانس اعلام کرده است در موارد بازرسی های پلیس،بر اساس قانون هیچ گونه خسارتی پرداخت نمی شود.

در این نامه تاکید شده است انتظار دریافت غرامت از پلیس هنگامی که آنها در حال انجام وظیفه هستند و با توجه به اینکه سطح تهدیدات امنیتی افزایش یافته است، انتظار منطقی و موجهی نیست.

خانواده ایوان اما به گاردین گفتند آنها از پلیس به این خاطر شاکی هستند که حتی پس از اتمام کارشان نامه ای برای توضیح به انها در ون آنها قرار نداده اند و آنها نخست و پس از دیدن ون خود بر این گمان بودند که سارقان به خودرو آنها دستبرد زده اند.

5 سال پیش خانواده ایوانس در راه سفر به هند برای نخستین بار وارد ایران شدند. آئها نخست قرار بود تنها 5 روز از ایران عبور کنند تا به هند برسند اما به دلیل شیفته شدن شان به جغرافیا و فرهنگ ایران دو ماه در ایران ماندند.

آنها سپس ون خود را رنگ آمیزی و طراحی کردند و در دو طرف خودرو خود شعار بزرگ " ایران بزرگ است"را نوشتند.

این خانواده اروپایی در طی اقامت شان در ایران نیز با اتفاقات عجیب و غریب از جمله سرقت کیف و دستبرد سارقان به خودرو شان مواجه شده اند.
 

 خانواده ایوانس در جزیره قشم ایران

اخبار,اخباراجتماعی ,مسافرت دور دنیا

 

 اخباراجتماعی - عصر ایران 


ویدیو مرتبط :
استفاده از AMP و نقش آن در سئو سایت ( همراه باشید با برند یک سئو ایران )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس/ یک اتفاق عجیب قضایی در ایران!



عکس/ یک اتفاق عجیب قضایی!

در حالی که مسئولان دادگستری استان خراسان رضوی، امروز خبر از رتبه اول این مرکز در بخش پیشگیری از وقوع جرم داده بودند، دادگستری استان فارس نیز رتبه نخست را متعلق به خود اعلام کرد./مشرق نیوز


 اشتباهات قضایی,اشتباهات قضایی در ایران,اخبار قضایی,اخبار ایران,

 

 اشتباهات قضایی,اشتباهات قضایی در ایران,اخبار قضایی,اخبار ایران,