اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتفاقات جدید جودو از زبان میراسماعیلی


آرش میراسماعیلی در مورد اتفاقات جدید در جودو و برنامه‌های فدراسیون صحبت‌هایی را مطرح کرد.

ایسنا: نایب رییس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی جودو اظهار کرد: اردوی تیم ملی بزرگسالان از روز قبل با حضور 32 نفر شروع شده که در واقع اردوهای آماده سازی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون است. برنامه‌های تیم ملی تا بازی‌های آسیایی 2014 کره جنوبی تدوین شده و کاملا آماده‌ایم.

* سال 93، سالی پرفشار برای جودوی ایران

وی با اشاره به این که سال 93 سالی پر فشار و سخت برای جودوی ایران خواهد بود، افزود: سال آینده مسابقات قهرمانی جهان در روسیه و بازی‌های آسیایی 2014 را پیش‌رو داریم. این رقابت‌ها به ترتیب در مرداد و شهریور ماه سال 93 برگزار خواهد شد. این در حالی است که رنکینگ جودوکاران برای حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو هم از خرداد ماه محاسبه می‌شود.

مدیر تیم‌های ملی جودو ادامه داد: تا پایان سال سه مسابقه بین‌المللی مهم در گرجستان، فرانسه و آلمان برگزار می‌شود که اگر شرایط فراهم شود، ملی‌پوشان را به این رقابت‌ها اعزام می‌کنیم. اگر هم این امکان وجود نداشت حضور در یک یا دو اردوی مشترک را در برنامه خواهیم داشت. در سال 93 و قبل از مسابقات جهانی هم مسابقات ترکیه، جمهوری آذربایجان و مجارستان را پیش‌رو داریم. این برنامه‌ها نشان می‌دهد که در سال 93 چه کار سختی پیش‌رو داریم.

* اضافه شدن سه نفر به کادر فنی بزرگسالان

میراسماعیلی از جذب یک مربی بدنساز برای تیم ملی بزرگسالان خبر داد و گفت: پس از صحبت‌ها و بررسی‌هایی که انجام شد دکتر مرتضی بهرامی نژاد که قبل از این هم با تیم‌های ملی جودو همکاری داشت به عنوان مربی بدنساز تیم ملی برای بازی‌های آسیایی 2014 انتخاب شد. او قرار است به صورت تمام وقت در خدمت تیم بزرگسالان باشد و به صورت ویژه روی این تیم کار خواهد کرد.

وی افزود: در بخش متخصص تغذیه و دکتر روانشناس هم با چند نفر مذاکره کرده‌ام و تا پایان هفته‌ وضعیت آنها مشخص خواهد شد. ان‌شاءالله این دو نفر هم به کادر فنی اضافه خواهند شد.

نایب رییس فدراسیون جودو به تعامل خوب این فدراسیون با فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این که اردوهای تیم ملی در سالن شهید کبکانیان برگزار می‌شود از مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی خواهش ‌کرده‌ایم که شرایط استفاده از امکانات فیزیوتراپی را برای ملی‌پوشان فراهم کنند که آنها هم موافقت کرده‌اند.

* انتخاب سرمربی برای تیم ملی بزرگسالان

میر اسماعیلی با تاکید بر این که کادر فنی تیم ملی بزرگسالان تقویت خواهد شد، گفت: جودوی ایران نباید قائم به فرد باشد. برای موفقیت آن، همه باید کمک کنند و از سلیقه‌های شخصی دست بکشیم. اگر بخواهیم در مسابقات آینده موفق باشیم باید به صورت ویژه کار کنیم و تمام تمرکزمان روی آماده سازی تیم باشد به همین منظور تصمیم گرفته‌ایم از لحاظ روحی و فنی تیم ملی را تقویت کنیم. اسامی و رزومه تعدادی از مربیان را به کمیته‌ فنی پیشنهاد خواهم داد تا اگر آنها موافقت کردند یک نفر را به عنوان سرمربی در تیم بزرگسالان داشته باشیم.

وی افزود: ان‌شاءالله اگر این درخواست مورد موافقت اعضای کمیته‌ فنی قرار بگیرد با تمام وجود از انتخاب سرمربی استقبال می‌کنم و هر کمکی که لازم باشد انجام می‌دهم.

* انتخاب دو تیم ملی

نایب رییس فدراسیون جودو گفت: فاصله برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در روسیه و بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون حدود دو تا سه هفته‌ است که این مساله کار را برای ما سخت می‌کند. برنامه ما حضور پر قدرت در هر دو مسابقه است که این نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است. آن زمان شرایط را بررسی می‌کنیم و اگر دیدیم می‌توانیم دو تیم ملی را تشکیل دهیم این کار را انجام می‌دهیم و اگر نشد، تیم اصلی خود را به بازی‌های آسیایی کره جنوبی می‌فرستیم.

* نبود حاشیه امنیت در تیم ملی

وی افزود: از همین امروز که اردوهای تیم ملی برای بازی‌های آسیایی شروع شده باید با نگاه ویژه‌ای پیش برویم. همه ملی‌پوشان شرایط یکسانی برای حضور در تیم ملی دارند و هیچ جودوکاری حاشیه امنیت ندارد و هیچ کس هم برای تیم ملی فیکس نشده است.

میراسماعیلی افزود: هم اکنون 32 نفر در اردوها حضور دارند که باید در تست‌های آمادگی جسمانی و غربالگری شرکت کنند. هر کس می‌خواهد ملی‌پوش شود باید از فیلترهایی که ما و کادر فنی در نظر گرفته عبور کنند و در انتخابی‌ها پیروز شود.

* وضعیت مبهم مربیان کره شمالی

مدیر تیم‌های ملی جودو در پاسخ به این سوال که وضعیت حضور مربیان کره شمالی در ایران چطور است؟ گفت: در همان مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا در چین مذاکراتی را با مربیان کره شمالی داشتیم و به توافق اولیه رسیدیم. بعد از بازگشت به ایران مکاتبه با فدراسیون کره شمالی را شروع کردیم، اما به خاطر فضای بسته آن کشور، از این مکاتبات هنوز جوابی نگرفته‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

* انتخاب سرمربیان داخلی برای نوجوانان و جوانان

وی گفت: با توجه به این که وضعیت حضور مربیان کره شمالی در ایران مشخص نیست، ما نمی‌توانیم تیم‌های نوجوانان و جوانان را رها کنیم. به همین خاطر تصمیم گرفته‌ایم که اگر حضور مربیان کره شمالی در ایران طول بکشد، سرمربیان داخلی را برای این دو تیم انتخاب کنیم تا آنها کارها را انجام دهند. البته همه این کارها به نظر کمیته‌ فنی و مسئولان فدراسیون بستگی دارد.

* بازگشت تبعه شدگان به لبنان

نایب رییس فدراسیون جودو گفت: رسولی، خدامرادی و منصوری چند ماه قبل به لبنان رفته بودند و تلاش داشتند تبعه این کشور شده و در مسابقات جودو شرکت کنند که این اتفاق نیفتاد. این افراد تصمیم عاقلانه‌ای گرفتند و به ایران بازگشته‌اند تا باز هم زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: در مورد فعالیت دوباره آنها در جودوی ایران ، مکاتباتی را با حراست وزارت ورزش و جوانان و مراجع دیگر داشته‌ایم و اگر شرایط فراهم باشد باز هم در جودوی ایران کار خواهند کرد.

میر اسماعیلی با اشاره به این که یک جلسه با این افراد داشته است ، ادامه داد: در آن جلسه مباحث مختلفی مطرح شد و خوشحالم که آنها به ایران برگشته‌اند . آنها فریب خوردند و آن کارها را انجام دادند.


ویدیو مرتبط :
ناراحتی میراسماعیلی از جامعه جودو ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محرومیت پنج ساله میراسماعیلی از جودو؟!


گفته می شود کنفدراسیون جودوی آسیا به اتهام رشوه، نایب رئیس فدراسیون ایران را پنج سال محروم کرده است اما فدراسیون می گوید هنوز نامه ای به ایران نرسیده است

تماشا: گفته می شود کنفدراسیون جودوی آسیا به اتهام رشوه، نایب رئیس فدراسیون ایران را پنج سال محروم کرده است اما فدراسیون می گوید هنوز نامه ای به ایران نرسیده است

آرش میراسماعیلی پنج سال محروم شده است. این خبری بود که شایعه شد اما فدراسیون هنوز تاییدش نمی کند. میراسماعیلی متهم است که در مسابقات قهرمانی آسیا که قبل از بازی های المپیک لندن در ازبکستان برگزار شد، به افرادی رشوه داده تا جواد محجوب بتواند سهمیه بگیرد.

کنفدراسیون آسیا که مدعی است از این کار میراسماعیلی فیلم دارد، مدتی فدراسیون جودوی ایران را تعلیق کرد و حالا هم شایعه شده است که این کنفدراسیون میراسماعیلی را برای پنج سال از هرگونه فعالیت در جودو محروم کرده است.

هفته گذشته محمدعلی رستگار، رئیس فدراسیون جودوی ایران، به ابوظبی رفت و از رفع شدن تعلیق موقت جودوی ایران خبر داد اما حالا شایعات مختلفی مطرح است، اینکه او و میراسماعیلی با یکدیگر اختلاف دارند و حتی چهار روز است که میراسماعیلی به فدراسیون جودو نمی رود.

در حالی که دیروز میراسماعیلی و محمد علی رستگاری، رئیس فدراسیون، جوابگوی تلفن های همراهشان نبودند، محمد بیرانی، مدیر روابط عمومی فدراسیون محرومیت میراسماعیلی را تکذیب کرد: «این خبر شایعه است. هنوز نامه ای به فدراسیون نرسیده است.»

شایعه محرومیت پنج ساله میراسماعیلی از جودو

بیرانی در حالی نامه محرومیت را رد می کند که پیش از این هم بارها فدراسیون خبر تعلیق را شایعه خوانده بود. بیرانی با توجه به این موضوع توضیح داد: «برای تعلیق نامه آمده بود، ولی فدراسیون تا مدتی علنی نکرد اما برای آرش نامه ای نیامده است. موضوع مهم این است که تا کسی خودش حاضر نباشد، نمی شود برای او محرومیت تعیین کرد. یا باید میراسماعیلی به محل کنفدراسیون برود یا اینکه با ارسال مستندات از خودش دفاع کند. در حال حاضر فدراسیون تلاش می کند که میراسماعیلی با محرومیت روبرونشود.

موضوع رشوه دادن میراسماعیلی روز استیضاح وزیر ورزش در مجلس هم مطرح شده بود. دیروز میراسماعیلی در نامه ای به مجلس که در صحن علنی قرائت شد، تاکید کرده بود که این کار را انجام نداده است. او مدعی شده بود: «این اتهامات و ایجاد محدودیت های مختلف تنها برای فدراسیون ملی است.»

با این حال افراد نزدیک به فدراسیون محرومیت میراسماعیلی را تایید می کنند. روزهای گذشته حتی بحث استعفای دسته جمعی اعضای کادر فنی تیم های ملی هم مطرح شد، هر چند مسعود حاجی آخوندزاده، مربی تیم ملی بزرگسالان، در گفت و گو با ایسنا این موضوع را تکذیب کرده است: «ما به این مسائل اعتنایی نداشتیم و نداریم و کار خودمان را انجام می دهیم. همه برنامه ها طبق قبل ادامه می یابد.»

البته پس از مطرح شدن این شایعات قرار بود بعدازظهر روزگذشته جلسه ای بین اعضای کادر فنی و میراسماعیلی در محل فدراسیون برگزار شود و این در حالی بود که محمدعلی رستگار، رئیس فدراسیون جودو، شنبه شب در جزیره کیش بود تا در انتخبات فدراسیون جهانی پیشکسوتان هنرهای رزمی شرکت کند.

در این شرایط مشخص نبود رستگار که درنهایت هم به عنوان نایب رئیس سوم معرفی شد در جلسه با میراسماعیلی شرکت کرده است یا نه. رستگار به تماس های تلفنی تماشا پاسخ نداد تا درباره اتفاقات ابوظبی توضیح بدهد.

گفته می شود رستگار در ابوظبی و در مذاکره با رئیس فدراسیون بین المللی و رئیس کنفدراسیون آسیا تمام تقصیرها را متوجه میراسماعیلی دانسته و خواستار این شده که به جای جودو تمام محرومیت ها متوجه شخص میراسماعیلی شود.

رستگار: هیچ اختلافی با میراسماعیلی ندارم

البته رستگار در کیش و در جمع خبرنگاران موضوع اختلافش را با میراسماعیلی تکذیب کرده است: «به هیچ عنوان قهر کردن آرش میراسماعیلی از فدراسیون جودو صحت ندارد و به نظرم خانواده جودو به او همچنان نیاز دارد.»

او اتفاقات اخیر را گردن فتنه گران جودو انداخته است: «متاسفانه در این چند هفته اخیر برخی ها حواشی مختلفی را برای جودو به وجود آورده اند که خوشبختانه خانواده جودو با این اتفاقاتی که افتاد فتنه گران این خانواده را شناخت. حقیقت این است که ما در جودو از افرادی که در داخل هستند، ضربه می خوریم. آنها با دامن زدن به حواشی به دنبال بر هم زدن این فضا هستند.»

رئیس فدراسیون جودو گفت: «عده ای هستند بحثی بین المللی که در جودو وجود داشت را مطرح کردند وهر روز با خبرهایی تمایل دارند جودو را وارد حاشیه کنند که بنده همه این موضوع ها را تکذیب می کنم. این افراد خیرخواه جودو نیستند و منافع شخصی خود را بالاتر از جودو می دانند و دست به چنین کارهایی می زنند.»

رستگار در پاسخ به این سوال خبرنگاران که پس دلیل غیبت چهار روزه میراسماعیلی و نیامدن به فدراسیون چه بوده و آیا این نشاندهنده وجود اختلاف با میراسماعیلی نیست؟ گفت: «هر فردی ممکن است بنا به دلایلی چند روزبه سر کار خود نیاید. به طور مثال اگر من چند روز به محل کار خود نیایم پس مشکلی وجود دارد؟ من و میراسماعیلی هیچ اختلافی با هم نداریم و روز گذشته هم در چندین جلسه با هم بودیم.»