اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتفاقات تلخ شیرین سیاست در نوروز 93


نوروز امسال ماننده نوروزهای گذشته اگرچه ترافیک خبری چندانی نداشت اما همین اخبار کم هم شیرین بودند و هم تلخ.

خبرآنلاین: نوروز امسال ماننده نوروزهای گذشته اگرچه ترافیک خبری چندانی نداشت اما همین اخبار کم هم شیرین بودند و هم تلخ.

نوروز امسال مانند سال های گذشته با پیام مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری  آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب در پیام سالانه خود امسال را سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند. رییس جمهوری هم در پیام نوروزی سال ۱۳۹۳ هجری شمسی ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سال گذشته، بر ضرورت همدلی همگان در راستای پاسداشت هویت ایرانی‌ و اسلامی ‌و ایجاد فضای رشد فرهنگ در جامعه‌ تاکید کرد.

امسال برخی از چهره های داخلی و خارجی دیگر هم پیام تبریک دادند. از سید محمد خاتمی گرفته تا باراک اوباما و بان کی مون.

رهبر معظم انقلاب همچنین امسال در سفر سالانه خود در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی ، در بیان علت انتخاب شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به عنوان نقشه راه کلی سال ۹۳، به گامهای بلند و تجربیات موفق ملت و امکانات و ظرفیتهای وسیع کشور اشاره کردند و افزودند: مسیر پر افتخار «اقتدار ملی» با تمرکز مسئولان و مردم بر این شعار، با شتاب بیشتری پیموده خواهد شد.

خبرتکان دهنده روزهای نخست سال که موجب ناراحتی همه مردم ایران شد ، خبر شهادت یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده بود. گروهک تروریستی جیش العدل زمستان سال گذشته 5 مرزبان ایرانی را از مرزهای ایران و پاکستان ربوده بودند. اگرچه این خبر بسیار تکان دهنده و ناراحت کننده بود اما در روزهای پایانی نوروز امسال خبر آزادی  4 مرزبان دیگر اندکی از تلخی خبر پیشین کاست.

رهبر معظم انقلاب روز ششم فروردین در منطقه عملیاتی دفاع مقدس و در جمع اردوهای راهیان نور حضور یافتند و در منطقه شرق کارون سخنرانی کردند. ایشان دوران دفاع مقدس و جنگ پرماجرای هشت ساله را نمونه بارز ایستادگی ملت ایران و جوانان کشور بر سر آرمانها و مقابله با جبهه کفر و استکبار خواندند و افزودند: باید همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

رئیس جمهور هم در نوروز برنامه فشرده ای داشت. یک سفر خارجی ، یک سفر داخلی و جلسات هیات دولت از برنامه های حسن روحانی در ایام نوروز بود. رئیس جمهور برای شرکت در جشن جهانی نوروز عازم کابل شد. روحانی در پنجمین جشن جهانی نوروز در کابل با بیان اینکه نوروز یادگار مدنیتی رفیع و انسانی است، گفت: اعتدال طبیعت بدون اعتدال سیاست بی‌فروغ است.

روز پنجم فروردین روحانی با جمعی از معاونان و وزرای خود دیدار کرد. وی در این دیدار گفت که با وجود سختی ها، روز به روز امیدوارتر می شویم . نخستین جلسه هیأت دولت در سال نو به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در روز ششم فروردین برگزار شد.

رئیس جمهور همچنین روز نهم فروردین در دیدار نوروزی جمعی از وزیران، معاونان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد که راهی جز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نداریم.

 رئیس‌جمهور همچنین در یک سفر غیررسمی به کیش رفت و در آنجا گفت: هر کدام از مناطق آزاد کشور ماموریت ویژه‌ای دارند و جزیره کیش با رویکرد توسعه گردشگری باید به سمت گردشگری حلال برود.

بازدید از مرکز توانبخشی سالمندان مهرورزان و نیز عیادت از بیماران  بیمارستان امام خمینی از دیگر برنامه های رئیس جمهور در روزهای پایانی نوروز بود.


ویدیو مرتبط :
تلخ و شیرین سال 93 از دید خبرگزاری فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلخ و شیرین زنان ایرانی در سال 93


زنان ایرانی در سال 93 در همه عرصه ها فعال ظاهر شدند و موفقیت های مختلفی به دست آوردند.