اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتصال ایران و روسیه از طریق راه آهن


مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه اعلام کرد: عملیات ساخت خط راه آهنی که ایران و روسیه را از طریق جمهوری آذربایجان به همدیگر متصل می کند به زودی پایان خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا: سنایی روز جمعه در دیدار با الکساندر یاکونین مدیر عامل شرکت دولتی راه آهن روسیه در نشست اقتصادی ˈگورنو آلتایسکˈ در جنوب شرق سیبری، درباره چشم انداز توسعه همکاری های تهران و مسکو با وی گفت و گو کرد.

سفیر کشورمان در روسیه در این دیدار گفت: طرح اتصال دو کشور به همدیگر از طریق راه آهن در عمل کامل شده و تنها 40 کیلومتر باقی مانده است که باید تکمیل شود. ضرورت دارد که خدمات ریلی میان ایران و روسیه در اسرع وقت از سرگرفته شود.

سنایی افزود: علاوه بر این چهار طرح مشترک دیگر میان دو کشور در حوزه حمل و نقل ریلی وجود دارد که برقی کردن خطوط راه آهن از مهم ترین آنهاست.

دیدار سفیر کشورمان با مدیرعامل شرکت دولتی راه آهن روسیه روی موضوعات مرتبط با امکان توسعه همکاری ها میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا متمرکز بود.

سنایی در این باره اظهار داشت: ایران توجه ویژه ای به این اتحادیه دارد و از فعالیت های آن حمایت می کند.

وی افزود: ما با روسیه و دیگر کشورها گفتمان خوبی داریم.

سفیر کشورمان در روسیه اضافه کرد: در این دیدار ما درباره توسعه روابط میان ایران و روسیه و گفت و گوی تمدن ها نیز بحث و تبادل نظر کردیم به ویژه که ایران مبتکر ایده گفت و گوی تمدن ها در جهان بوده است.

سنایی ادامه داد: روسیه کشور دوست ماست و همکاری های دو کشور برای ما بسیار حایز اهمیت است.

نشست بین المللی اقتصادی ˈگورنو-آلتایسکˈ با هدف فراهم کردن زمینه های توسعه منطقه سیبری روسیه با حضور کارشناسان و مقام های روسی و برخی کشورهای خارجی برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
Iran-Russia Interbank Information Exchange Network اتصال شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی ایران و روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتصال خط آهن ایران به همسایگان


روحانی از دستگاه‌های مسئول خواست با ارایه تسهیلات و تضمین بازار، بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در ناوگان ریلی تشویق کنند و زمینه‌های مشارکت خارجی در فعلیت بخشیدن به موقعیت ایران در ترانزیت ریلی منطقه را فراهم کنند.

ایسنا: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی که روز پنجشنبه به ریاست حسن روحانی، رییس جمهور تشکیل شد، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت حمل و نقل ریلی در کشور ارایه کرد و طرح‌های این وزارتخانه برای توسعه شبکه راه آهن تا سال ۱۴۰۰ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهوری در این جلسه تسریع در اتصال شبکه راه آهن کشور به راه آهن کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد و از وزارت راه و شهرسازی خواست نسبت به افتتاح راه آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان و تکمیل راه آهن خواف – هرات در چند ماه آینده اقدام کنند.

در این جلسه، ارتقای ظرفیت حمل و نقل ریلی قطب‌های معدنی و صنعتی به بنادر کشور مورد تاکید قرار گرفت و به این منظور پروژه‌های راه آهن برقی و سریع‌السیر و دو خطه کردن مسیرهای اصلی در اولویت تامین مالی و حمایت صندوق توسعه ملی قرار می‌گیرد.

روحانی از دستگاه‌های مسئول خواست با ارایه تسهیلات و تضمین بازار، بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در ناوگان ریلی تشویق کنند و زمینه‌های مشارکت خارجی در فعلیت بخشیدن به موقعیت ایران در ترانزیت ریلی منطقه را فراهم کنند.