اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتریش 50 هزار پناهجو را اخراج می کند


دولت اتریش در نظر دارد با توجه به هجمه ورود پناهجویان حدود ۵۰ هزار پناهجو را اخراج کند.

خبرگزاری مهر: دولت اتریش در نظر دارد با توجه به هجمه ورود پناهجویان حدود ۵۰ هزار پناهجو را اخراج کند.

«یوحنا میکل لایتنر» وزیر کشور اتریش در این باره اظهار داشت: اتریش بنا به موقعیت جغرافیایی که دارد شمار زیادی پناهجو را در خود جای داده که این امر فشار زیادی به دولت وارد کرده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری اتریش همچنین تصریح کرد: وین در نظر دارد ظرف ۳ سال آینده حداقل ۵۰ هزار پناهجو را از اتریش اخراج کند.

وزیر کشور اتریش گفت: تنها در سال جاری میلادی بیش از ۳۷ هزار پناهجو وارد خاک اتریش شده اند.

این در حالی است که سوئد، فنلاند و شمار دیگری از کشورهای اروپایی نیز از اخراج شماری از پناهجویان خبر داده اند.

بحران پناهندگی یکی از سخت ترین معضلاتی است که  اروپا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کند. اروپایی ها درصدد هستند  در سال جاری بتوانند بر این بحران فائق آیند.


ویدیو مرتبط :
پیدا کردن کامیونی با 71 جنازه پناهجو سوری در اتریش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخراج ده‌ها هزار پناهجو از کشورهای اروپایی/ مذاکرات صلح سوریه در آستانه شکست



اخبار,اخبار بین الملل ,کیوسک بین‌المللی

تصمیم سوئد و فنلاند برای اخراج پناهجویان و تصویب قوانینی جدید در آلمان در همین زمینه، واژگون شدن قایق پناهجویان کرد عراقی در نزدیکی یونان، کارشکنی معارضین سوری در مذاکرات صلح ژنو و قوت گرفتن احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی توسط کره شمالی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی، به مسائل مربوط به پناهجویان در کشورهای اروپایی اختصاص دارد. سایت خبری «گلوبال پست» در گزارشی می نویسد در حالی که سوئد و فنلاند خود را برای اخراج ده ها هزار پناهجو آماده می کنند، آلمان نیز به سمت سخت تر کردن قوانین پذیرش پناهجو حرکت کرده است. پایوی نِرگ، از مقامات وزارت کشور فنلاند گفته این کشور دو سوم از مجموع 32 هزار پناهجویی را که در سال 2015 از این کشور درخواست پناهندگی کرده اند، اخراج می کند. آندرس یگمان، وزیر کشور سوئد نیز گفته این کشور طی چند سال آینده 80 هزار نفر از پناهجویانی که درخواستشان برای پناهندگی در این کشور رد شده را اخراج خواهد کرد. به گفته وی، پیش بینی اولیه، اخراج 60 هزار نفر است، اما ممکن است این رقم به 80 هزار نیز برسد.

روزنامه «واشنگتن پست» با جزئیات بیشتری به تصمیمات جدید دولت آلمان درباره پناهجویان پرداخته و می نویسد ائتلاف حاکم بر آلمان، بر سر مقررات جدید مربوط به پناهندگی به توافق دست یافته است. بر این اساس، برخی از پناهجویانی که از سوریه می آیند، ممکن است برای آوردن اعضای خانواده خود به آلمان مجبور شوند مدت زمان بیشتری منتظر بمانند. به گفته زیگمار گابریل، قائم مقام صدر اعظم آلمان گفته پناهجویانی که با تهدید «تحت تعقیب بودن شخصی فوری» مواجه نیستند، اجازه ندارند تا دو سال اعضای خانواده خود را به آلمان بیاورند. افزون بر این، بر اساس مقررات جدید، کشورهای مراکش، الجزایر و تونس، کشورهای دانسته شده و پناهجویان تبعه این کشور اجازه ورود به آلمان را نخواهند یافت.

این در حالی است که تلفات پناهجویان جنگ زده در راه رسیدن به اروپا همچنان ادامه دارد. به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، در پی واژگون شدن یک قایق حامل پناهجویان کرد عراقی در نزدیکی جزیره «ساموس» یونان در دریای اژه، دستکم 24 نفر جان باخته و 11 نفر نیز مفقود شده اند. این در حالی است که نیروی دریایی ایتالیا نیز روز گذشته 290 پناهجو را که از لیبی راهی ایتالیا بوده و قایقشان واژگون شده بود، در دریا نجات داده است. شش تن دیگر نیز در جریان واژگون شدن قایق این پناهجویان جان باخته اند که نیروهای ایتالیایی اجساد آن ها را از آب گرفته اند. طی یک سال اخیر، بیش از 3700 نفر که قصد داشته اند از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شوند، جان خود را از دست داده اند و این وقایع اخیر نشانگر آن است که حتی در سرمای مرگبار زمستان نیز سیل پناهجویان متوقف نشده است.

در میان دیگر موضوعات، به مانع برخورد کردن مذاکرات صلح سوریه به واسطه کارشکنی معارضین، مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، معارضین سوری اعلام کرده اند در مذاکرات صلح سوریه که قرار است امروز در ژنو برگزار شود، شرکت نمی کنند. امری که نخستین تلاش طی دو سال اخیر برای برای برگزاری مذاکرات جهت پایان دادن به بحران سوریه را با بن بست مواجه می سازد. گروه های شرکت کننده در نشست شورای معارضین در ریاض، پایتخت عربستان، اعلام کرده اند که نماینده این شورا «قطعاً» روز جمعه در ژنو حاضر نخواهد بود؛ زیرا درخواست های این شورا برای اقداماتی از جمله پایان دادن به حملات هوایی و پایان محاصره از سوی ارتش، با پاسخ مناسب مواجه نشده است.

در نهایت، سایت شبکه خبری «سی ان ان» در گزارشی اختصاصی از یافت شدن شواهدی درباره انجام آزمایش بمب هیدروژنی توسط کره شمالی خبر داده است. به نوشته این سایت، پس از بررسی دقیق اطلاعات و تحلیل های موجود، دولت آمریکا به این اعتقاد رسیده که ممکن است کره شمالی بخش هایی از یک بمب هیدروژنی را مورد آزمایش قرار داده باشد. به گفته یک مقام آمریکایی که مستقیماً در جریان این موضوع قرار دارد، این امکان وجود دارد که پیونگ یانگ آزمایشی ناقص و نافرجام را بر روی یک بمب هیدروژنی انجام داده باشد. با این حال، این مقام آمریکایی تأکید کرده که هنوز نتیجه گیری قطعی و نهایی درباره این موضوع حاصل نشده است. پیشتر، دولت آمریکا انجام آزمایش یک بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی را رد کرده بود.  


 اخبار بین الملل  -  تابناک