اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتحادیه دامداران: وایتکس در شیر تهمت است


این تهمت در شان دامداران نیست و از كسانی كه چنین موضوعی را مطرح كرده‌اند، ادعای حقوقی خواهیم كرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه مركزی دامداران با رد استفاده وایتكس در شیر سنتی و صنعتی تصریح كرد: این تهمت در شان دامداران نیست و از كسانی كه چنین موضوعی را مطرح كرده‌اند، ادعای حقوقی خواهیم كرد.

 سیروس روستا اظهار كرد: با توجه به این كه دامداران با شرایط سخت كمبود علوفه، افزایش قیمت نهاده‌های تولید و همچنین پایین بودن قیمت فروش محصولشان به میزان كمتر از هزینه تمام شده شیر خام را تولید و به بازار عرضه می‌كنند لذا سزاوار نیست در چنین شرایطی به جای همكاری و همدلی با تولیدكننده، اتهامات گوناگون زده شود.

 وی با تاكید بر وجدان كاری دامداران تصریح كرد: تاكنون چنین موضوعی گزارش نشده و اصلا امكان‌پذیر نیست و این موضوع هیچ گونه منطق وعقلانیتی ندارد.

 روستا تصریح كرد: شیری كه در آن هر گونه آنتی‌بیوتیك یا ماده اسیدی دیگری استفاده شده باشد در كیفیت آن تاثیرگذار بوده و كاملا مشهود است. از سوی دیگر محصولی كه به آن چنین موادی اضافه شده باشد به فرآورده‌های دیگر تبدیل نمی‌شود.

به عنوان مثال اگر در شیر خام آنتی‌بیوتیك مصرف شده باشد قوام نیامده و به ماست تبدیل نخواهد شد.


 رییس اتحادیه مركزی دامداران تاكید كرد: شیر خامی كه از دامداران تحویل گرفته می‌شود در كارخانه‌های لبنی ابتدا مورد آزمایش بهداشت، سلامت، میزان بارمیكروبی و چربی و موارد دیگر قرار می‌گیرد لذا كارخانه‌ها نیز از تحویل محصولاتی كه بهداشت و سلامت مناسبی نداشته باشند خودداری خواهند كرد.       


ویدیو مرتبط :
گلایه رئیس اتحادیه دامداران صنعتی تهران از نحوه پرداخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس اتحادیه دامداران:هنوز قیمت جدید شیر ابلاغ و اجرایی نشده است



 

 

مدیرعامل اتحادیه مركزی دامداران با بیان این كه هنوز قیمت جدید شیر توافق و به كارخانه های لبنی ابلاغ نشده است، گفت: اگر ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه شیر را كه در قانون بودجه سال ۹۰ مصوب شده است بپردازند، علاوه بر توزیع دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیر با كیفیت یارانه ای به قیمت ۳۷۵ تومان، هزینه تمام شده شیر آزاد هم كاهش و قیمت محصولات لبنی نیز كاهش می یابد.

سعید سلطانی در گفت وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح كرد: این طرح در ریاست جمهوری، وزارت جهاد كشاورزی، وزارت بازرگانی و دیگر نهاد های مربوطه ارائه و مورد تایید قرار گرفته اما تنها مشكل اینجاست كه اعتبار تامین نمی شود درحالی كه طبق قانون مصوب باید این رقم تخصیص یابد.

وی با تاكید بر اینكه قانون هدفمندی یارانه هاست؛ نه حذف آن اظهار كرد: طبق ماده چهار قانون مصوب هدفمندی یارانه ها، یارانه شیر نه تنها نباید حذف شود بلكه باید رقم آن نسبت به سال های قبل افزایش داشته باشد. در حالیكه در تصمیمات و جلسات قیمت گذاری سخنی از یارانه شیر نیست و مسوولان یارانه را در قالب تسهیلات مطرح می كنند و فراموش كرده اند یارانه، تسهیلات نیست.

سلطانی با بیان این كه یارانه شیر به عنوان سرمایه گذاری در كشور است، گفت: با افزایش مصرف سرانه شیر هزینه دارو درمان كاسته می شود كه در این زمینه وزیر بهداشت هم از قطع توزیع شیر یارانه ای انتقاد داشته است.

به گفته مدیر عامل اتحادیه مركزی دامداران در كمیته های استانی كه با حضور استانداری، نمایندگان دامداران و كارخانه های لبنی، سازمان جهاد كشاورزی و بازرگانی برگزار شد به دلیل عدم موافقت كارخانه ها با افزایش قیمت شیر خام و ثابت ماندن قیمت محصولات لبنی در نهایت این جلسات بی نتیجه ماند.

وی افزود: در استان تهران نیز پیشنهاد شد قیمت كارشناسی شیر در سه مرحله افزایش یابد؛ بر این اساس قیمت شیر در مرحله اول به ۵۲۰ تومان، در مرحله دوم (اول مهر ماه) به ۵۷۰ تومان و پایان سال به ۶۳۰ تومان كه قیمت تمام شده تولید حداقل و سود است، فروخته شود اما این قیمت ها ابلاغ نشد و همچنان شیر كیلویی ۴۰۰ تومان از دامداران خریداری می شود.... /  خبرگزارى ایسنا