اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتباع غیرمجاز بازداشت می شوند


رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: اتباع غیرمجاز در کشور در صورت نداشتن روادید معتبر شناسایی،دستگیر و طرد می شوند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: اتباع غیرمجاز در کشور در صورت نداشتن روادید معتبر شناسایی،دستگیر و طرد می شوند.

سردار محمود صادقی  اظهار داشت: اتباع خارجی که با روادید معتبر وارد کشور می شوند و زمان آن به اتمام می رسد، باید برای تمدید مجدد اقامتشان به پلیس مراجعه کنند. در صورتی که فرد برای تمدید روادیدش اقدام نکند، تبعه غیرمجاز شناخته شده و پس از دستگیری از کشور طرد می شود.

وی در مورد ازدواج ایرانیان با اتباع بیگانه، ضمن هشدار به هموطنان افزود: اتباع ایرانی در صورت ازدواج با افراد خارجی باید ازدواج خود را به صورت قانونی ثبت کنند، البته افغانهایی که بعد از اجرای طرح ساماندهی با اتباع ایرانی ازدواج کرده اند مشمول این طرح نمی شوند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اشتغال اتباع خارجی در کشور، تاکید کرد: نیروی انتظامی با کارفرمایان ایرانی که اقدام به کارگیری کارگران افغانی غیرمجاز و فاقد مجوز قانونی کنند، برخورد جدی می کند. ضمن اینکه گشت های ویژه پلیس اتباع و مهاجرت و وزارت کار در پایتخت و کلانشهرها در همین رابطه فعال هستند و با بررسی مدارک اتباع افغانی با افراد غیرمجاز برخورد می کنند.

به گفته صادقی، اتباع افغانی در صورت نداشتن مدارکی مبنی بر اقامت قانونی در ایران، پس از دستگیری به کشورخود طرد شده و سپس ممنوع‌الورود می‌شوند.

وی در پایان در مورد آخرین وضعیت گذرنامه بیومتریک گفت: به زودی اخبار خوبی در مورد گذرنامه های بیومتریک و صدور آن اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
شرایط اشتغال به کار اتباع بیگانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت مشاور سعید مرتضوی به اتهام استفاده غیرمجاز از سلاح



 

بازداشت مشاور سعید مرتضوی به اتهام استفاده غیرمجاز از سلاح

روزنامه "ملت ما" نوشت: مشاور سعید مرتضوی به اتهام استفاده غیر مجاز از سلاح بازداشت شد.

«حیدری‌فر» مشاور قاضی سعید مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در اصفهان دستگیر شد. مشاور سعید مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق كشور به اتهام استفاده غیرمجاز از سلاح دستگیر شد.

روز سوم فروردین‌ماه سال جاری مردمی كه در صف طولانی پمپ بنزین بهارستان اصفهان حضور داشتند متوجه شدند فردی بدون درنظر گرفتن نوبت وارد پمپ بنزین شده و قصد پر كردن باك خودرو خود را دارد.

 

وقتی شاهدان به این موضوع اعتراض كردند مشاجره بالا گرفت و ناگهان راننده خودرو خاطی یك قبضه سلاح كمری از زیر كت خود خارج و در پمپ بنزین اقدام به تیر اندازی هوایی كرد. در این حین متصدی پمپ بنزین با مركز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و ماموران را در جریان گذاشت، ولی وقتی ماموران به محل اعزام شدند، فردی كه تیر اندازی كرده بود خود را قاضی دادسرای عمومی و انقلاب تهران معرفی كرد.

با ارایه مدارك شناسایی ماموران انتظامی وی را آزاد كرده ولی حاضران در پمپ بنزین موضوع را از طریق دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان پیگیری كردند.

به گزارش افکار نیوز ، غلامرضا انصاری، رئیس كل دادگستری استان اصفهان در این زمینه گفت: به دنبال این رخداد و به علت شكایت افراد درگیر با این شخص به فوریت پرونده‌ای در دادگستری اصفهان تشكیل و موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان شغلی فرد خاطی را یكی از مسائل حساسیت زا در این پرونده عنوان كرد و ادامه داد: با توجه به حساسیت مسئله و عنوان شغلی فرد یاد شده، دستور فوری قضایی صادر و خودروی شخص خاطی در مسیر اصفهان توسط ماموران پلیس متوقف و راننده به دادسرای اصفهان انتقال یافت.

 

به گزارش افکار نیوز ، وی با اشاره به این‌كه متهم خود را به نام«حیدری‌فر» مشاور سعید مرتضوی در ستاد مبارزه با قاچاق كشور معرفی كرده است، افزود:با توجه به تحقیقات انجام شده این شخص یكی از قضات معلق دادسرای عمومی تهران است و با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه در برخورد بی‌مماشات و بدون تبعیض با هرگونه تخلف از سوی هر فردی در هر جایگاه و برای تامین امنیت قاطبه جامعه و اطمینان از اجرای عدالت، اقدامات مقتضی بعمل آمده و متهم با انجام تشریفات قانونی در تحقیقات شركت و پس از آن با توجه به این‌كه رسیدگی به اتهام در صلاحیت دادسرای عمومی تهران بود پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به دادسرای تهران ارسال شده است./عصرایران