اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتاق تفتیش عقاید طبقه منفی 2 موسسه



اخبار,اخبار سیاسی, غرویان

یكشنبه سوم آبان بود كه حجت‌الاسلام‌ محسن غرویان، عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه، درباره کاندیداتوری سیدحسن خمینی مطالبی عنوان كرد كه بازتاب‌های فراوانی در پی داشت. وی گفته بود، در دیداری كه با آیت‌ا... عبدا... جوادی‌آملی داشته ایشان هم بر جایگاه علمی سیدحسن خمینی صحه گذاشتند. در پی آن، سایت صابرنیوز وابسته به حلقه رسانه‌ای پرتو، گزارشی را روی خروجی خود قرار داد كه به بازخوانی ماجرای توبه غرویان در سال83 ‌پرداخته است.

غرویان كه زمانی شاگرد آیت‌ا... مصباح‌یزدی بود در مقابل این اقدام پرتوی‌ها، سكوت نكرد و در گفت‌وگویی زوایایی از چرایی جدا شدنش از موسسه مزبور را افشا كرد. او در این مصاحبه گفت: «مرا تهدید كردند كه ماشینت را آتش می‌زنیم و به همسرت می‌گوییم با یك زن رابطه داشته‌ای. اینها توبه‌نامه‌ای اجباری از من منتشر كردند. اتاق‌های این زیرزمین به شكل اتاق‌های شكنجه ساواك طراحی شده است.» این اظهارات شاگرد قدیمی آیت‌ا... مصباح‌یزدی، با واكنش حجت‌الاسلام قاسم روانبخش مواجه شد.

 

وی جوابیه‌ای را از طریق تلگرام منتشرکرد. روانبخش نوشت: شكنجه‌گاهی كه آقای غرویان ادعا می‌كند كجای موسسه است كه از چشم هفت‌هزار شاگرد و استاد مخفی مانده و فقط ایشان دیده است؟! با این فرض خوب است دستگاه‌های مسئول نسبت به اینگونه اتهامات اقدام كنند و پاسخ لازم را از ایشان دریافت كنند. وی ادامه داد: اینجانب از دوستان صمیمی ایشان بودم و این را همه دوستان می‌دانند، به من گفت خواهش می‌كنم مصاحبه‌ای با من داشته باشید تا به نحوی از این حرف‌ها اظهار پشیمانی كنم. مصاحبه‌ای انجام شد و خود ایشان هم ملاحظه و تیتر مصاحبه نیز با خود ایشان هماهنگی شد كه تیتر آن مصاحبه بود: «به خود آمده‌ام.»

 

روانبخش اظهار كرد: چند روز قبل از آن، در جلسه كانون طلوع بودیم و علامه مصباح هم حضور داشتند، ناگهان آقای غرویان بلند بلند شروع به گریه كردن كرد و می‌گفت من علی‌محمد باب شدم، عباس افندی شدم، شیطان این حرف‌ها را در دهان من گذاشت البته فیلم آن نیز موجود است. مدتی گذشت انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز و ایشان از طرفداران آقای هاشمی‌رفسنجانی شدند و كم‌كم از موسسه به جامعه المصطفی و بعد از چندی به هیات علمی منصوب شدند و ارتباط خودش را با موسسه قطع كرد؛ حال نمی‌دانیم موسسه چه گناهی مرتكب شده كه در این مدت 11ساله دایما به موسسه و دوستان قدیمی‌اش اهانت می‌كند؟!


 پاسخ غرویان به اظهارات روانبخش
حجت‌الاسلام غرویان اما در پاسخ به این اظهارات گفت: آقای روانبخش چه مسئولیت رسمی در موسسه دارند كه از جانب موسسه سخن می‌گویند؟ وی ادامه داد: من گفتم چنین اتاقی در موسسه وجود دارد و خود بنده را آنجا بردند و حرف‌های نامربوط و زشتی هم به من زده‌اند. این خبر است نه تحلیلی كه آقای روانبخش و دیگران در این باره می‌گویند. غرویان به «آنا» گفت: مگر من درباره موسسه صحبت كرده‌ام؟ من درباره یك اقلیت صحبت می‌كنم. من همچنان احترام استاد مصباح را به عنوان استاد خودم نگه می‌دارم و حق استادی ایشان همچنان برایم محفوظ است.

 

وی ادامه داد: این افراد در قضیه برجام مورد توبیخ قرار گرفتند و مقام معظم رهبری شخص آقای ظریف را به عنوان یك انسان متدین یاد كردند. اینها چون در برجام شكست خوردند و با آن طرح‌هایی كه داشتند نتوانستند دولت را شكست بدهند، عصبانی هستند. غرویان گفت: این مباحث برای 11سال پیش است چه ربطی به الان داشت كه اینها، دوباره آن را مطرح كردند؟ بنده فقط از كاندیداتوری آیت‌ا... سیدحسن خمینی حمایت كردم و از مقام علمی ایشان سخن گفتم. وی افزود: به نظر من حرف‌هایی كه آقای روانبخش و دیگران می‌زنند تحریف تاریخ است.

 

اصلا آن جلسه‌ای هم كه فیلم تهیه كردند كه ایشان می‌گویند فیلمش موجود است مگر از من اجازه گرفتند كه حالا برای پخشش از من اجازه می‌خواهند؟ اگر یك امر خصوصی بوده به چه حقی آن فیلم را گرفتند؟ غرویان در پاسخ به این سوال كه «آیا شما آن روز در آن جلسه گریه كردید و ابراز پشیمانی كردید؟»، گفت: بله، ولی مقدمات این كار چه بوده؟ مقدمه آن فشارهایی بود كه صورت گرفت. غرویان در پاسخ به این سوال كه «آیا آیت‌ا... مصباح كه رئیس موسسه است از این ماجرا اطلاع دارند؟»، تصریح کرد: من احتمال قوی می‌دهم كه ایشان در جریان نبودند والا جلوی این كارها را می‌گرفتند. وی در پاسخ به این سوال كه «این اتاق در كجای موسسه است؟»، تاكید كرد: اتاقی است در پاركینگ طبقه منفی دو.


  اخبار سیاسی -آرمان  


ویدیو مرتبط :
معرفی وسائل شکنجه دادگاه های تفتیش عقاید(قضاوت با شما)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت تکان دهنده آیت الله غرویان از اتاق تفتیش عقاید موسسه مصباح / مرا تهدید کردند که ماشینت را آتش می زنیم و به همسرت می گوییم با یک زن رابطه داشته ای



اخبار,اخبارسیاسی,محسن غرویان

مرا تهدید کردند که ماشینت را آتش می زنیم و به همسرت می گوییم با یک زن رابطه داشته ای / این ها توبه نامه ای اجباری از من منتشر کردند / اتاق های این زیرزمین به شکل اتاق های شکنجه ساواک طراحی شده

آیت الله محسن غرویان در واکنش به برخی گزارش های منتشر شده در سایت های نزدیک به حلقه پرتو و آیت الله مصباح گفت: اگر لازم بدانم پرده از تهدیداتی که این گروه لیه من انجام دادند، برمی دارم.

غرویان در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: تحلیلی كه این سایت ها منتشر کرده اند، پیرو مصاحبه اجباری از بنده در سال ٨٣ بود كه در نشریه پرتو منتشر شد.

وی افزود: مصاحبه ای كه در آن سال از بنده گرفته شد، تحت فشار تهدید های مهندسی شده ای بود كه نسبت به من روا گردید و بدیهی است كه در آن مصاحبه حقایق عنوان نگردیده است، لذا اگر بخواهم واقعیت پشت پرده آن توبه نامه را بیان كنم حرف ها و افشاگری های زیادی برای گفتن دارم و هویت خیلی از آن افراد و دست اندرکارانی كه در آن زیر زمین تفتیش عقاید در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم حرف های بسیار خلاف قانون و شرع  می زدند را افشا می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این افراد باید محاكمه شوند، لذا بنده به خاطر ملاحظاتی كه در آن زمان داشتم و الان هم تا حدی دارم همه زوایای آن مصاحبه اجباری و زیر فشار تهدید را بیان نكرده و نمی کنم.

وی اضافه کرد: اما اکنون صرفا از باب روشنگری برای خوانندگان و ثبت در تاریخ، زوایایی از آن ماجرا را بیان می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اینها باید بدانند كه من ریز آن اتفاقات را هنوز افشا نكردم ولی اگر لازم باشد حرفها و الفاظ ركیك و تهدید های مجموعه پرتو به من  را به جهت روشنگری ملت ایران افشا خواهم كرد

غرویان با بیان آنکه ماجرای زیرزمین تفتیش عقاید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اسفناک است، گفت: این افراد توبه نامه اجباری و تحمیلی از جانب بنده را تنظیم کرده و منتشر کردند. .

استاد حوزه و دانشگاه در تشریح اتاق تفتیش عقاید در موسسه مصباح یزدی گفت: در زیر زمین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، اتاقی بود كه روی آن نوشته شده بود؛ ورود مطلقا ممنوع.

وی افزود: این اتاق كاملا به اتاق هایی كه ساواك در آن اقدام با بازجویی می كرد شباهت داشت . در این اتاق به هر فردی از اساتید و طلاب كه مانند آنان فکر نمی کرد، فحاشی می شد و الفاظ رکیک به آن ها نسبت داده می شد. تمامی این مسائل در زمان دولت آقای احمدی نژاد صورت می گرفت.

غرویان در ادامه در تشریح این تهدیدات اظهار داشت: این آقایان می گفتند به قصد لطمه زدن به آبروی بنده، با همسر بنده تماس می گیرند و به دروغ عنوان می كنند كه بنده با خانم اجنبیه ای ارتباط داشته ام و یا تهدید به آتش زدن ماشین و یا بی احترامی به لباس و عمامه من  و بی آبرو كردن بنده در مقابل مدرسه فیضه می کردند. همه این تهدیدات بدین منظور انجام می شد که من دست از مواضع سیاسی و فكری خود بردارم.

وی در توضیح هویت تهدید کنندگان گفت: این تهدید ها از طرف حلقه پرتو صورت می گرفت و كاملا مشخص بود که با حمایت هایی که می شدند می توانند این تهدیدات را عملی کنند.

 اخبار سیاسی  -  انتخاب