اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابومالک الشامی: داعش برادر ماست


سرکرده تروریست های گروهک موسوم به "جبهه النصره" در منطقه "قلمون" سوریه ضمن مخالفت با، خوارج، کفار یا مرتد توصیف کردن داعش گفت: داعشی‌ها برادران دینی ما هستند.

پایگاه خبری العالم: " ابومالک الشامی" سرکرده تروریست های النصره در قلمون با انتشار بیانیه ای در شبکه اجتماعی تویتر خاطرنشان کرد که ما داعش را کفار، یا مرتد نمی دانیم بلکه آنها برادران دینی ما هستند و تنها از جانب برخی از آنها بر مسلمانان ظلم شده است.

وی افزود ما با به کار بردن واژه خوارج درباره عناصر داعش نیز مخالف هستیم و عقیده داریم هر کس مسلمانان را تکفیر کرده، خون آنها را مباح می داند و به مبارزه با آنها می پردازد، باید مهار و اصلاح شود.

الشامی برای اثبات ادعای خود به فتواهای گمراه کننده مبلغان وهابی استناد کرد و گفت: هیچ یک از علما نظیر شیخ ابو محمد مقدسی، ابو قتاده فلسطینی، شیخ سلمان العلوان یا ایمن الظواهری گروهک داعش را تکفیر نکرده اند و تنها ابوقتاده فلسطینی این گروهک را "خوارج" توصیف کرده است.


ویدیو مرتبط :
لحظه کشته شدن ابومالک تلی در قلمون به دست حزب الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان بولتون: ایران دشمن اصلی ماست نه داعش



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - جان بولتون: ایران دشمن اصلی ماست نه داعش

جان بولتون گفت: خطر اصلی، برنامه هسته ای ایران و المالکی متحد تهران است.

جان بولتون از چهره های تندوری جمهوریخواه، ضمن مخالفت با هرگونه کمک دولت آمریکا به نوری المالکی و اقدام نظامی علیه تروریست های داعش در عراق، گفت: خطر اصلی، برنامه هسته ای ایران و المالکی متحد تهران است.

به گزارش ایرنا، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه به تلویزیون فاکس نیوز گفت: تحولات عراق و سرانجام آن برای منافع آمریکا بسیار حیاتی است اما این به معنای دخالت نظامی در آن کشور نیست.

وی افزود: در کلان قضیه، برنامه هسته ای ایران خطر اصلی برای منافع ماست؛ به همین دلیل من مخالفت همکاری با رژیم المالکی هستم که طرفدار ایران است.

بولتون، با پیچیده خواندن وضعیت عراق، خواستار اجرای تحقیقات کنگره درباره سیاست آمریکا در عراق و ناکامی دولت اوباما در خصوص گروه داعش شد.

دولت آمریکا اعلام کرده که برنامه ای برای دخالت مستقیم نظامی در عراق ندارد و هرگونه اقدامی علیه گروه تروریستی داعش بستگی به گفت‌وگوهای سیاسی در داخل عراق و تشکیل یک دولت فراگیر است.

نخست وزیر عراق روز چهارشنبه تاکید کرد که فراخوان به تشکیل دولت فراگیر مغایر قانون اساسی است و روند سیاسی در این کشور را بر هم می زند.

نوری المالکی افزود: چنین تلاش هایی، ایجاد مانع در برابر دموکراسی نوپا و دزدیدن رای انتخاب کنندگان است.

گروه تکفیری تروریستی داعش که پیش از این محدوده فعالیت آنها در سوریه متمرکز شده بود، از 19 خردادماه با کمک نظامیان سابق بعثی عضو ارتش صدام، برخی از مناطق شمال عراق در استان های انبار، نینوا و صلاح الدین را به تصرف خود درآورده است.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا