اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابولا همچنان قربانی می گیرد


سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شمار تلفات شیوع ویروس ابولا به 7565 تن افزایش یافته است.

ایسنا: سازمان جهانی بهداشت با بیان جدیدترین آمار تلفات ویروس ابولا اعلام کرد: تاکنون ابتلای 19 هزار و 431 نفر به این ویروس تایید شده است. موارد فوتی‌های جدید از کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون بوده‌اند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، وخیم‌ترین وضعیت در لیبریا گزارش شده که 3376 مورد فوتی داشته و همچنین تلفات این ویروس مرگبار در سیرالئون و گینه به ترتیب 2582 و 1607 تن اعلام شده است.

سازمان جهانی بهداشت ابولا را بیماری کشنده و شدید توصیف کرده که نرخ مرگ و میر ناشی از آن به 90 درصد رسیده است. علائم این بیماری شامل تب، ضعف شدید، درد ماهیچه، سردرد و گلودرد است و همچنین با علائم دیگری همچون استفراغ، حالت تهوع،‌ نارسایی کلیه‌ها و کبد و در برخی موارد با خونریزی داخلی و خارجی همراه است.

ویروس ابولا از طریق تماس مستقیم با خون، ترشحات بدن فرد مبتلا منتقل می‌شود و تا زمانی که ترشحات و خون بیمار حاوی این ویروس باشد آلودگی در فرد وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
خاطره ای از علی قربانی - راوی : محمد قربانی - بهاباد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا زنان بیشتر قربانی ابولا می‌شوند؟



اخبار,اخبار اجتماعی,بیماری ابولا


اخباراجتماعی - چرا زنان بیشتر قربانی ابولا می‌شوند؟

با شیوع مرگبار ویروس ابولا در غرب آفریقا گزارش‌ها نشان می‌دهد زنان بیش از مردان قربانی این بیماری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به طور مثال دولت لیبریا اعلام کرده است 75 درصد از قربانیان ویروس ابولا در این کشور از میان زنان بوده‌اند. همچنین در گزارش واشنگتن پست که هفته گذشته منتشر شد آمده است زنان 55 تا 60 درصد قربانیان ویروس ابولا در گینه،‌ سیرالئون و لیبریا را تشکیل می‌دهند.

«پریتیش کی‌تش»، متخصص بیماری‌های عفونی در مایوکلینیک گفت:‌ بزرگترین نیروی محرک در بروز این تفاوت جنسیتی در میزان مرگ و میر از جنبه‌های فرهنگی مناطق تحت تاثیر این بیماری نشات می‌گیرد.

این متخصص افزود: به طور مثال در غرب آفریق زمانی که دیگر اعضای خانواده بیمار می‌شوند زنان وظیفه مراقبت از بیمار را برعهده می‌گیرند. به همین دلیل بیشتر در معرض فرد آلوده قرار دارند و این دلیل توجیه می‌کند که چرا میزان شیوع این عفونت در بین زنان بالاتر است.

به نقل از فارن‌پالیسی،‌ «پریتیش کی‌تش» همچنین تاکید کرد که تفاوت‌های بیولوژیک در افزایش خطر ابتلای زنان به این ویروس هیچ نقشی ندارد.

 

 اخباراجتماعی - ایسنا