اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابوبكر البغدادی برکنار شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل - رسانه‌های عراقی: ابوبكر البغدادی برکنار شد

مجلس شورای داعش ابوبکر البغدادی رهبر و خلیفه این گروه را از سمت خود برکنار کرده و بیعت با وی را نیز لغو کرده است. این شورا یک خلیفه عربستانی‌تبار را به جای البغدادی منصوب کرده است.

گروه تروریستی داعش «ابوبکر البغدادی» رهبر خود را برکنار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی المصریون، «ابو محمد العدنانی» سخنگوی داعش گفت که مجلس شورای داعش ابوبکر البغدادی رهبر و خلیفه این گروه را از سمت خود برکنار کرده و بیعت با وی را نیز لغو کرده است.

العدنانی افزود که مجلس شورای داعش یک خلیفه عربستانی‌تبار را به جای البغدادی منصوب کرده است.

سخنگوی داعش تاکید کرد که این گروه تروریستی با یک امیر جدید بیعت کرده و به زودی نام وی اعلام می‌شود.

برخی منابع رسانه‌ای ترکیه‌ای نزدیک به داعش نیز اعلام کردند که برادر البغدادی و حافظ اسرار وی از یک ماه پیش ناپدید شده است.

این منابع افزودند که البغدادی برای سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به تاجران كشورهای حوزه خلیج‌فارس قاچاق کرده است.

منابع رسانه‌ای ترکیه همچنین تاکید کردند که داعش دو هزار عنصر خود را در عراق و سوریه از دست داده است.

برخی پایگاه‌های اینترنتی وابسته به داعش نیز اعلام کردند که البغدادی به نفوذ دستگاه اطلاعاتی و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در صفوف داعش اعتراف کرده و شکست این گروه در مناطق «جرف الصخر»، «زمار» و «تکریت» را به علت همین نفوذ دانسته است.


اخبار بین الملل - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
ابوبكر و خواب یك زن(یكی دیگر از معجزات و كرامات ابوبكر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش، ابوبکر البغدادی را برکنار کرد



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - داعش، ابوبکر البغدادی را برکنار کرد

گروه تروریستی داعش، خلیفه خودخوانده این گروه را برکنار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی داعش در پی انتشار خبرهایی درباره فرار ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه، برکناری او را اعلام کرد.


به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الفرات، ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش در نوار صوتی که در پایگاه های اینترنتی منتشر شد، برکناری ابوبکر البغدادی را بر اساس تصمیم «مجلس مشورتی دولت اسلامی» اعلام کرد.


العدنانی گفت: مجلس شورای دولت اسلامی تصمیم گرفت یک خلیفه سعودی را جایگزین ابوبکر البغدادی کند.


سخنگوی داعش نام خلیفه جدید این گروه را اعلام نکرد و افزود: هر کسی در یاری رساندن به مومنان کوتاهی کند و از میدان جنگ فرار کند، خلیفه نیست و بیعتی بر گردن مجاهدان ندارد.


وی خاطر نشان کرد: ما بر اساس مقتضیات ضروری شرعی برای یاری رساندن به دین حنیف اسلام با امیر جدید به عنوان خلیفه مسلمانان بیعت کردیم و نام او بعدا اعلام خواهد شد.


ابومحمد العدنانی بیعت با خلیفه جدید را «امر بزرگ» و «امانت سنگین» توصیف کرد.
منابع ترکیه ای نزدیک به گروه داعش تایید کردند جمعه عواد البدری برادر ابوبکر البغدادی و علی الحمدونی دبیر داعش از اوایل این ماه ناپدید شده بودند. بگفته این منابع ابوبکر البغدادی با همکاری چند بازرگان از کشورهای حاشیه خلیج فارس سیصد میلیون دلار را برای سرمایه گذاری به خارج قاچاق کرده بود.


این منابع تاکید کردند البدری و الحمدونی به همراه حدود بیست میلیون دلار از اوایل ماه نوامبر ناپدید شدند.


منابع ترکیه ای تاکید کردند داعش در درگیری های اخیر بیش از دو هزار تلفات داشت که فقط هفتصد و پنجاه نفر در کوبانی، ششصد نفر در جرف الصخر و صد نفر در دیرالزور و دویست نفر در نینوا بود.


گفتنی است ابراهیم عواد السامرائی معروف به ابوبکر البغدادی پس از ناکامی تلاش این گروه برای تسلط بر بغداد پایتخت عراق به همراه صد خودرو شهر موصل را به طرف سوریه ترک کرده بود.


پیشروی نیروهای مردمی و ارتش عراق در مناطق در کنترل داعش و مخالفت عشیره های سنی برای همکاری با این گروه، داعش را در شرایط دشواری قرار داده است.

اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر