اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابهام در پرونده قتل صاحبخانه به دست مستاجر


رونده اتهامی مردی که به دلیل اختلاف مالی با صاحب خانه اش او را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده است به دلیل نقص در تحقیقات به دادسرا بازگردانده شد.

روزنامه شرق: پرونده اتهامی مردی که به دلیل اختلاف مالی با صاحب خانه اش او را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده است به دلیل نقص در تحقیقات به دادسرا بازگردانده شد.

 خانواده مردی به نام رضا دوسال قبل با پلیس تماس گرفتند و مدعی شدند رضا گم شده و به تلفن همراهش نیز جواب نمی دهد. پس از اعلام این گزارش، تحقیقات گسترده ای برای پیداکردن رضا آغاز شد اما کار به جایی نرسید تا اینکه خانواده رضا شکایتی را علیه مستاجرشان مطرح کردند. آنها مدعی شدند رضا از مدتی قبل با مردی که مستاجرش بود، بر سر پول پیش خانه درگیری داشت. ماموران سراغ پرهام -مرد مستاجر- رفتند و از او بازجویی کردند اما این مرد مدعی شد از سرنوشت رضا اطلاع ندارد.

ماموران در ادامه بررسی ها متوجه شدند روزی که رضا گم شد به خانواده اش گفته بود با پرهام قرار دارد. با به دست آمدن این اطلاعات بود که یک بار دیگر پرهام مورد بازجویی قرار گرفت و از آنجایی که نتوانست توضیح بدهد روز حادثه دقیقا کجا بوده و شاهدی هم نداشت، ظن پلیس نسبت به وی بیشتر شد.

پرهام در نهایت بعد از چندین روز تحقیق و بازجویی لب به اعتراف گشود و گفت: رضا قرار بود مبلغ وعده را پس بدهد تا من خانه را تخلیه کنم اما پول را نمی داد و می گفت تو مدرکی نداری که ثابت کنی پول دست من است و مجبور هستی خانه را ترک کنی. من هم واقعا مدرکی نداشتم به همین دلیل مجبور بودم پولم را به زور از او بگیرم. در تمام این مدت سعی کردم با آرامش با او حرف بزنم و کاری کنم که پول را بدهد اما نتوانستم تا اینکه روز حادثه با هم قرار گذاشتیم تا در این مورد با هم صحبت کنیم. این صحبت کردن به دعوا کشید. در خانه من بودیم، خیلی عصبی بودم و از آنجایی که کسی هم نبود جلوی من را بگیرد با چاقو چند ضربه به رضا زدم. ناچار بودم جسد را مخفی کنم، در غیراین صورت دستگیر می شدم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم آن را مثله کنم. بعد از این کار بخشی از جسد را در چاه دستشویی انداختم و تکه های دیگر را در کیسه سیاه ریختم و شب جلوی در گذاشتم تا رفتگران آن را ببرند.

متهم ادامه داد: همه آثار برجای مانده را از بین بردم و چاقویی را که از آن در قتل و مثله کردن استفاده کرده بودم، نابود کردم. با این اعتراف بود که ماموران به خانه پرهام رفتند و چاه توالت را برای پیداکردن بقایای جسد کندند. بعد از چندین روز کندن آنها موفق شدند دو تکه استخوان را که بخشی از آن برای فک و بخشی برای جمجمه بود پیدا کنند اما اندام دیگر مقتول هرگز پیدا نشد. پرهام در ادامه برای بازسازی صحنه قتل به محل برده شد و یک بار دیگر آنچه را که در بازجویی ها گفته بود این بار جلوی دوربین اداره آگاهی ملارد توضیح داد و اجرا کرد.

در ادامه، بازپرس آخرین دفاعیات متهم را گرفت و قرار مجرمیت برای متهم صادر شد و این قرار به تایید دادیار اظهارنظر رسید و پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه متهم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. وقتی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران مسوول رسیدگی به این پرونده شد، قاضی عزیزمحمدی بررسی آن را آغاز کرد.

وی بعد از مطالعه پرونده، نواقصی را در آن تشخیص داد و پرونده را آماده رسیدگی ندانست. او در اظهارنظر خود اعلام کرد: اولاپرینت تلفن همراه مقتول مورد بررسی قرار نگرفته که معلوم شود آخرین تماس هایش با چه کسی بوده است و آیا واقعا با متهم قرار داشته یا نه. دوم اینکه تکه استخوان های به دست آمده به طور دقیق مورد بررسی پزشکی قانونی قرار نگرفته و تنها اظهارنظری که از طرف پزشکی قانونی که در پرونده منعکس شده، این است که احتمالااستخوان کشف شده، تکه ای از جمجمه یک انسان است اما دی.ان. ای مقتول مورد بررسی قرار نگرفته است. هرچند متهم فرزندی نداشته اما بررسی دی.ان.ای اعضای خانواده نسبی وی از جمله خواهر یا برادر می تواند تایید کند جمجمه متعلق به رضا هست یا نه. ضمن اینکه متهم در آخرین دفاعیات خود اتهام را رد کرد و گفت قتل کار او نیست. بنابراین از آنجایی که هنوز هویت مقتول در پرونده به صورت قانونی مشخص نشده است، این پرونده تا برطرف شدن ایرادات قابل رسیدگی نیست.

چهار قاضی مستشار دیگر نیز بعد از مطالعه پرونده، نظر قاضی عزیزمحمدی را مورد تایید قرار دادند و در نهایت هیات قضات با فهرست کردن ایرادات از دادسرای ملارد خواستند نواقص را برطرف و پرونده را دوباره ارسال کند. به این ترتیب پرونده یک بار دیگر برای بررسی مجدد به دادسرای ملارد بازگردانده شد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ حیرت‌انگیز سکانس قتل مانی توسط پیرمرد صاحبخانه ، در فیلم نفس نکش (+15)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل صاحبخانه به دست زن مستاجر




 اخبار حوادث  - قتل صاحبخانه به دست زن مستاجر

 اختلافات مالك و مستأجر در اراك، مالك خانه را در كام مرگ كشاند.پیام مركز فوریت‌های 110 پلیس در ظهر روز ششم مهر ماه حكایت از قتل خانمی‌سالمند در منزل مسكونی خود در شهر اراك داشت.

به گزارش آرمان، با اعلام این خبر بلافاصله تیمی‌از ماموران انتظامی‌كلانتری محل و كارآگاهان اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند كه مشاهده شد خانمی‌65 ساله در منزل مسكونی اش به قتل رسیده است.

 پسر مقتول به كارآگاهان پلیس گفت: برای بازدید و عیادت از مادر خود به درب منزل او رفتم كه پس از چندین بار در زدن و باز نشدن در نگران شده و اقدام به شكستن شیشه درب خانه و ورود به منزل كردم كه ناگهان با جسم بی‌جان مادر خود مواجه شدم.  در تحقیقات اولیه مشخص شد كه مقتول به همراه دختر و پسر خود در طبقه دوم منزل مسكونی اش زندگی می‌كرده و بنا بر اظهارات فرزندانش هنگام وقوع قتل در منزل تنها بوده است.

با حضور تیم پزشكی قانونی و معاینه جسد علت قتل اصابت چاقو و وارد آمدن جسم سخت به سر مقتول اعلام شد و تحقیقات از آشنایان و اطرافیان مقتول آغاز شد.

 با ادامه تحقیقات كارآگاهان پلیس دریافتند كه مستاجر مقتول نیز خانمی‌است كه به تنهایی در طبقه زیرزمین منزل زندگی می‌كند و مدتی است كه با صاحب‌خانه جر و بحث و درگیری‌های لفظی داشته است.

در بررسی‌های فنی كارآگاهان مشخص شد كه در زمان وقوع قتل، مستاجر در منزلش حضور داشته كه برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی احضار شد.

 در بازجویی‌های صورت گرفته مشخص شد كه مقتول به دلیل پرداخت نشدن چندین ماه اجاره منزل با مستأجر خود اختلاف شدیدی داشته و بارها از او خواسته كه خانه‌اش را تخلیه نماید و مستأجر نیز با ترفندهای مختلف از تخلیه‌خانه خودداری می‌كرده است.

سرهنگ رضا احمدی رئیس پلیس آگاهی استان مركزی در این باره گفت: در روند بازجویی‌های تخصصی كارآگاهان و اظهارات ضد و نقیض‌ مستاجر، ظن پلیس به وی بیشتر شد كه  سرانجام وی به قتل صاحب‌خانه خود اعتراف كرد. 

 

 اخبار حوادث  - آرمان