اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابهام در انگیزه کمک مالی شاهزاده سعودی به استان ناآرام الانبار عراق



اخبار , اخبار بین الملل ,کمک مالی شاهزاده سعودی به استان الانبار عراق

 

اخبار بین الملل -  ابهام در انگیزه کمک مالی شاهزاده سعودی به استان ناآرام الانبار عراق

در حالی که پایگاه اطلاع رسانی النشره لبنان روز دوشنبه اعلام کرد: ˈطلال بن عبدالعزیزˈ شاهزاده عربستانی از تخصیص مبلغی به عنوان کمک مالی به استان الانبار عراق خبر داد ، ابهام هایی در زمینه این کمک وجود دارد . 

این تخصیص مالی درحالی صورت می گیرد که تروریست های تکفیری القاعده در روزهای اخیر استان الانبار را به نوعی به مرکز فعالیت های خود تبدیل کرده اند و اخیرا از این منطقه به بحران آفرینی علیه دولت مرکزی و ایجاد ناامنی در عراق مبادرت می کنند .

عراق یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت به شمار می رود و درآمد سرشاری از این منبع کسب می کند.

براساس این گزارش، طلال بن عبدالعزیز که ریاست برنامه توسعه خلیج فارس را برعهده دارد، اعلام کرد که مبلغ کمک مالی این برنامه یکصد هزار دلاری است و در پاسخ به درخواست ˈاسامه النجیفیˈ رییس مجلس عراق از ریاض برای کمک رسانی و ارائه حمایت های ضروری و حیاتی به اهالی الانبار تخصیص یافته است.

این درحالی است که منابع خبری عراقی تا کنون در زمینه این کمک مالی و درخواست کمک خبری منتشر نکرده اند .

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
حمله نیروی هوایی عراق به داعش در استان الانبار عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش عراق به کمک‌ مالی ملک عبدالله



اخبار,اخبار بین الملل ,دولت عراق

 

اخبار بین الملل - واکنش عراق به کمک‌ مالی ملک عبدالله

کمیسر عالی حقوق بشر عراق از دولت عراق خواست کمک‌های ارسالی پادشاه عربستان سعودی به عراق را قبول نکند چرا که این کمک‌ها به خون ملت عراق و سوریه آغشته است.

 به گزارش تسنیم، پایگاه خبری السومریه نیوزنوشت: عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق امروز سه شنبه از دولت عراق خواست از پذیرش کمک های ارسالی ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی برای عراق خودداری کند چرا که این کمک ها به خون ملت عراق و سوریه آغشته شده است.
 
در این باره سلامه الخفاجی عضو مجلس نمایندگان عراق و عضو کمیته کمیساریای عالی حقوق بشر عراق به السومریه نیوز گفت: مطلع شدیم کشور عربستان سعودی برای آوارگان عراقی کمک هایی را به دفاتر سازمان ملل در عراق ارائه کرده است ما از دولت عراق می خواهیم فورا ً این کمک ها را رد کند و از قبول این کمک ها صرفنظر کند.
 
الخفاجی در این باره افزود: عراق به اندازه ای دارایی دارد که به کمک هیچ کشوری برای خدمت رسانی به آوارگانش نیازی ندارد.
 
وی در این باره گفت: ما امیدواریم این اموال و به اصطلاح کمک های سعودی به ملت افغانستان برسد چرا که عربستان سعودی با تاسیس سازمان تروریبستی القاعده این ملت را آواره کرده است.
 
الخفاجی در این باره افزود: اموال و کمک های ارسالی عربستان سعودی به خون ملت عراق و سوریه آغشته است و هزاران بیگناه را عربستان و مزدورانش با همین اموال به خاک و خون کشیدند.
 
گفتنی است خبرگزاری سعودی واس امروز سه شنبه اعلام کرد: ملک عبدالله بن عبد العزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی مبلغی به ارزش نیم میلیارد دلار برای آوارگان عراقی در این کشور اختصاص داده و این کمک ها قرار است به سازمان ملل برای همین منظور تحویل داده شود.
 
گفتنی است عراق با اوضاع امنیتی نابسامانی روبه رو است همین مساله دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق را بر آن داشت تا با اعلام حالت فوق العده امنیتی در سراسر کشور برای مقابله با گروه های مسلح داعش وارد عمل شود، داعش سه هفته قبل در یک اقدام سوال برانگیز و با خیانت گروهی از مقامات محلی شهر موصل را به سرعت به تصرف کامل خود در آورد و پیش روی خود را به سمت مناطقی از استان صلاح الدین و دیالی ادامه داد اما نیروهای دولتی عراق به موقع وارد عمل شدند و اجازه ندادند گروه های مسلح تروریست به یشروی خود به دیگر مناطق عراق ادامه دهند.
اخبار بین الملل - تسنیم