اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابلاغ مصوبه عیدی 402 هزار و 500 تومانی کارمندان/ پرداخت پاداش آخر سال به هیات مدیره‌ها ممنوع شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ابلاغ مصوبه عیدی 402 هزار و 500 تومانی کارمندان/ پرداخت پاداش آخر سال به هیات مدیره‌ها ممنوع شد

معاون اول رئیس جمهوری تصویب‌نامه هیات دولت درخصوص پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) در سال 1391 را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری تصویب‌نامه هیات دولت درخصوص پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) در سال 1391 را برای اجرا به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ 25بهمن1391 بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمـایه انسانی رییس جمهور و بـه اسـتناد ماده واحده قـانون نحوه پـرداخت عیـدی به کارکنان دولت ـ مصوب 1374و مـاده (75) قانون مـدیریت خـدمات کشوری ـ مصوب 1386تصویب کرد:

ـ دستگاههای اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاههای اجرایی مشمول قوانین خاص مجازند به کارمندان خود (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت چهار میلیون و بیست و پنج هزار (000/025/4) ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1391 به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاههای اجرایی پرداخت نمایند.

تبصره1ـ پرداخت هرگونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این بند توسط دستگاههای مزبور و تمام واحدهای وابسته و تابعه و سایر واحدهایی که اجرای مقررات در مورد آنها مستلزم ذکر نام است، ممنوع می‌باشد.

سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکتها مکلفند نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش نمایند.

تبصره2ـ پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) موضوع این بند به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت، به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال 1391 خواهد بود.

ـ میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوقهای بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد سازندگی و صندوقهای بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوقهای بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کارافتاده کلی، چهار میلیون و بیست و پنج هزار ریال از محل بودجه مصوب هر دستگاه اجرایی قابل پرداخت می‌باشد.

ـ خدمت نیمه‌وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب‌نامه، تمام‌وقت محسوب می‌شود. معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس، مشمول این تصویب‌نامه خواهند بود.

ـ شرکتهای دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این تصویب‌نامه به مدیران و اعضای هیات‌مدیره خودداری نمایند. مسئولیت اجرای این بند بر عهده مدیرعامل و سایر مدیران ذی‌ربط می‌باشد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
نحوه پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارکنان دولت ابلاغ ش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عیدی سال 93 کارمندان بدون تغییر پیشنهاد شد/ همان 402 هزار و 500 تومان



 عیدی  کارگران ,عیدی سال 93 کارمندان

عیدی سال 93 کارمندان بدون تغییر پیشنهاد شد/ همان 402 هزار و 500 تومان

در ضوابط مالی ناظر بر بودجه سال 93 کل کشور، عیدی کارمندان برای سال آینده همچون سال 92 ( 402 هزار و 500 تومان) پیش بینی شده است.

 در ضوابط مالی ناظر بر بودجه سال 93 کل کشور خطاب به دستگاه‌های اجرایی آمده است: مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را در بودجه سال 93 معادل سال 92 منظور نمایید. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

 

مبلغ پاداش پایان سال 92 کارمندان 402 هزار و 500 تومان بود.

 

کارگران میلیونی عیدی می‌گیرند

حداقل و حداکثر عیدی کارگران و مشمولان قانون کار طی 15 سال اخیر براساس فرمولی است که از سوی مجلس تصویب و تاکنون نیز اجرایی شده است.

 

2 برابر حداقل حقوق و حداکثر 3 برابر آن به شرطی که از مصوبه قانون کار بیشتر نشود؛ فرمول روشنی است که برای تعیین میزان عیدی پایان سال کارگران و مشمولان قانون کار در نظر گرفته می شود.

 

برهمین اساس، مصوبه شورای عالی کار مبنای تعیین عیدی پایان سال مشمولان قانون کار مشخص است. با توجه به حداقل دستمزد 487 هزار و 125 تومان تومانی سال‌جاری، حداقل عیدی پایان سال کارگران مشمولان قانون کار حداقل 974 هزار و 250 تومان و و حداکثر 1 میلیون و 461 هزار و 375 تومان خواهد بود./مهر