اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابعاد تازه‌ای از حادثه تصادف در اتوبان قم



پلیس راه, فوت‌شدگان  تصادف جاده قم,حادثه تصادف در اتوبان قم

امیرآبادی مطرح کرد
ابعاد تازه‌ای از حادثه تصادف در اتوبان قم

نماینده مردم قم با بیان ابعاد تازه‌ای از دلایل حادثه تصادف اتوبوس در اتوبان قم و به دنبال آن کشته شدن 44 نفر از هموطنان گفت که هنوز هویت دو نفر از فوت‌شدگان مشخص نشده است.

احمد امیرآبادی اظهار کرد: از بین 44 نفر از فوت‌شدگان حادثه تصادف در جاده قم دو جسد هنوز شناسایی نشده‌اند و هویت آنها مشخص نیست.

وی با اشاره به نحوه بروز حادثه تصادف اتوبوس اسکانیا گفت: بنده با تعدادی از مجروحان صحبت‌هایی داشتم که آنها گفتند که قبل از بروز این حادثه وقتی که اتوبوس در زمان نماز مغرب و عشاء در یکی از استراحتگاه‌ها توقف کرده بود به راننده تذکر داده بودند که ماشین ایراد دارد چون به گفته آنها ماشین در حال حرکت همچون گهواره‌ای تکان می‌خورد.

نماینده مردم قم ادامه داد: ظاهرا تعدادی از مسافران به راننده اعلام خطر کرده و گفته بودند که ماشین دارای اشکال است اما راننده توجهی نکرده است این نشان می‌دهد که ماشین ایراد فنی داشته و متاسفانه راننده به حرف مسافران گوش نداده است. در این شرایط وقتی راننده به حرف مسافر گوش نمی‌کند مسافر باید به چه کسی حرف را بگوید. پلیس راه و مسوولان شرکت مسافربری نیز پاسخگو نیستند که طبیعتا باید این مسائل حل شود.

وی یادآور شد: راننده و کمک راننده در جریان حادثه کشته شده‌اند.

نماینده مردم قم همچنین به نحوه کشته شدن برخی از مسافران در جریان بروز سانحه تصادف و به دنبال آن آتش گرفتن اتوبوس اشاره و اظهار کرد: حوادث بسیار تلخی برای مسافران رخ داده است به طوری که یکی از مجروحان که پسرش در جریان حادثه فوت کرده است برایم تعریف می‌کرد که پسرش تازه پزشک شده بوده و می‌خواسته او را به زور از زیر صندلی درآورد که نتوانسته و سرانجام فرزندش جلوی چشمانش سوخته است.

وی افزود: یکی دیگر از مجروحان نیز همسر خود را در جلوی چشمانش از دست داده و متاسفانه همسرش مقابل او به دلیل بروز سانحه سوخته است. این اتفاقات بسیار نگران کننده است ما مسوولان باید فکری اساسی برای جلوگیری از بروز این حوادث کنیم.

امیرآبادی در خصوص آخرین وضعیت مجروحان نیز گفت: اکثر مجروحان از بیمارستان‌های قم به بیمارستان‌های تهران، اصفهان ویزد منتقل شده‌اند هیچ کدام از آنها در بیمارستان قم فوت نکرده‌اند و تمامی فوتی‌ها در صحنه تصاف جان خود را ازدست داده و سوخته‌اند.

نماینده مردم قم همچنین در تبیین پیشگیری از تکرار این حوادث گفت: متاسفانه خودروهای ما استاندارد نیستند که ما مشکل استاندارد و کیفیت داریم و لازم است مسوولان مربوطه دراین رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: موضوع دیگر مشکل جاده اتوبان تهران - قم است که دیگر این اتوبان ظرفیت تردد این حجم از خودروها را ندارد. پیشنهاد ما این است که قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان راه‌اندازی شود و همچنین جاده قدیم قم‌ تهران تعریض شود.

نماینده مردم قم با تاکید بر پاسخگو شدن شرکت‌های مسافربری گفت: در حال حاضر قوانین نقص داشته و حتی قانون فعلی نیز به خوبی اجرا نمی‌شود. باید در زمینه آموزش رانندگان، کنترل وسیله نقلیه و سلامت رانندگان توجه ویژه‌ای شود که متاسفانه در حال حاضر به این مسائل توجه نمی‌شود.

امیرآبادی همچنین با انتقاد از قانون مربوط به عدم اجازه حضور آتش‌نشانی در داخل جاده‌ها گفت: طبق قانون آتش‌نشانی برای شهرداری است و تنها مسوول ارائه خدمات به داخل شهرهاست و مسوولیتی برای خدمت‌رسانی در جاده‌ها ندارد. براین اساس جاده‌ها مثل شهرها آتش‌نشان نداشته و آتش‌نشانان نمی‌توانند به داخل جاده‌ها بروند که این یک معضل است.

وی تاکید کرد که باید این قانون در مجلس هرچه سریعتر اصلاح شود. موضوعی که حتما در جلسه کمیسیون عمران مطرح می‌کنم.

نماینده مردم قم در عین حال یادآور شد که بعد از بروز سانحه حادثه قم مسوولان استان پیگیری‌های لازم را انجام داده به طوریکه آتش‌نشانی بعد از 16 دقیقه و اورژانس بعد از 6 دقیقه از بروز سانحه در محل حادثه حضور پیدا کرده است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تصادف در اتوبان قم تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از حادثه دلخراش تصادف در اتوبان تهران -قم



رئیس پلیس راهور با حضور در صحنه تصادف حاضر شد
تصاویری از حادثه دلخراش تصادف در اتوبان تهران -قم

رئیس پلیس راهور ناجا با حضور در سر صحنه تصادف دلخراش شب گذشته دو دستگاه اتوبوس و یک دستگاه خودرو سواری از مرگ 44 نفر در این حادثه خبر داد.

حوادث - به گزارش  فارس، رئیس پلیس راهور ناجا، در خصوص جزئیات این تصادف اظهار داشت: در ساعت 23 شب گذشته یک فقره تصادف دلخراش و نادر در کیلومتر 28 آزاد راه قم به تهران اتفاق افتاد.

وی افزود: بررسی اولیه در صحنه حاکی است اتوبوسی که از مسیر قم به تهران حرکت می‌کرد به علت نقص فنی و ترکیدگی لاستیک منحرف می‌شود که ابتدا با یک خودروی سواری و سپس به گاردریل برخورد و با تخریب گاردریل به لاین مخالف منحرف شده و با یک دستگاه اتوبوس دیگر برخورد می‌کند.

حادثه دلخراش دراتوبان تهران قم,تصادف,سانحه رانندگی

 

 

حادثه دلخراش دراتوبان تهران قم,تصادف,سانحه رانندگی

 

 

حادثه دلخراش دراتوبان تهران قم,تصادف,سانحه رانندگی

 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 
سردار مومنی ادامه داد: متاسفانه هر دو دستگاه اتوبوس پس از برخورد دچار آتش سوزی می‌شوند و تا این لحظه متاسفانه 44 نفر از هموطنان فوت می‌کنند و 39 نفر هم مصدوم شده و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.
رئیس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: با بررسی به عمل آمده حال اولیه مجروحان در بیمارستان خیلی وخیم نیست و امیدواریم تعداد کشته‌ها افزایش نیابد./فارس