اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابزار جدید پلیس برای‌‌ شناسایی‌ سریع+عکس


دانشمندان موفق به طراحی هدست روبوکاپی شدند که به افسران پلیس امکان می‌دهد آن طرف دیوارها را ببینند و مظنونین را فقط با نگاه کردن به آن‌ها شناسایی کنند.

 خبرگزاری ایسنا: دانشمندان موفق به طراحی هدست روبوکاپی شدند که به افسران پلیس امکان می‌دهد آن طرف دیوارها را ببینند و مظنونین را فقط با نگاه کردن به آن‌ها شناسایی کنند.

 این رایانه هدستی موسوم به Golden-i به پروژه Glass گوگل شباهت دارد و توانایی دیدن آن سوی دیوار را با استفاده از فناوری مادون قرمز فراهم می‌کند.

این ابزار با دستورات صوتی و حرکات سر عمل می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد که بدون استفاده از دستانش به اطلاعاتی حیاتی دست یابد.

شرکت Kopin در ایالات متحده، فناوری مزبور را طراحی کرده و شرکت مشاورین Ikanos در ناتینگهام‌شایر مبتکر راهکارهای نرم‌افزاری برای پلیس، آتش‌نشان‌ها و امدادگران آن عنوان شده است.

این ابداع ماه گذشته در نمایشگاه CES ۲۰۱۳ در معرض عموم قرار گرفت و شرکت سازنده معتقد است برآورد قیمت برای آنها هنوز زود است.



گفته می‌شود فروش ابزار جدید سال ۲۰۱۳ و پیش از پروژه Glass گوگل انجام خواهد شد. پروژه گوگل در واقع یک هدست فشرده‌تر است که در سال جدید میلادی عرضه خواهد شد.

سیستم جدید آگاهی موقعیتی زمان بلادرنگ (زمان واقعی) را در حوزه میدانی برای افسران پلیس فراهم می‌کند و به آن‌ها امکان ضبط تصادفات به منظور تحلیل‌های بعدی و مشاهده فیلم‌های زنده از سایر هدست‌های Golden-i را می‌دهد.

سیستم ارائه‌شده همچنین قادر است مظنونین را با استفاده از تشخیص چهره شناسایی کند، هشدارهایی را از حسگرهای حرکتی دریافت دارد، پلا‌ک‌ها را به طور آنی اسکن کند و مختصات جی پی اسی را فراهم می‌کند.

این ابزار مجهز به یک دوربین ۱۴ مگاپیکسلی تثبیت‌شده از لحاظ اینرسی به همراه دوربین مادون‌قرمز انتخابی برای بینایی حرارتی و شب است.

همچنین یک دوربین جداشدنی ۱۰۸۰ HD برای ضبط یا ارسال ویدیوی زمان واقعی می‌تواند به آن افزوده شود.

پلتفرم Golden-i در حال ارتقا است زیرا دانشمندان در حال کاربردهای واقعیت افزوده کنترل شده صدا برای این ابزارهستند.

انتظار می‌رود کیت توسعه‌دهنده سخت‌افزار و نرم‌افزار این فناوری در تابستان سال جاری میلادی ارائه شود؛ این در حالی است که نسخه مصرف‌کننده آن اواخر سال ۲۰۱۳ عرضه می‌شود.


ویدیو مرتبط :
مقدمه ای بر شناسایی سیستم با استفاده از جعبه ابزار شناسایی متلب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست پلیس از شهروندان/ مخفیگاه سارق را شناسایی کنید+عکس



 

دستگیری ۱۳۵ زائر هنگام

 

سوم مرداد ماه امسال وقتی که مرد ۵۷ ساله برای شکایت به دادیاری شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران رفت در شکایت خود به قاضی رضوانفر گفت: بنگاه املاکی در سعادت آباد دارم و متأسفانه مدارک و اسنادی را طبق عادت داخل خورو سواری ۲۰۶ گذاشته و خودرو را نیز مقابل در بنگاه پارک کرده بودم که در روز گذشته کیف مدارک از داخل خودرو شامل مدارک، اسناد، وکالت نامه، قراردادنامه‌های مربوط به بنگاه، به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: به هیچ وجه فکر نمی‌کردم از خودرویی که در مقابل بنگاه در کنار خیابان پارک کرده و هر لحظه چشمان من و سایر همکارانم نظاره گر آن است سرقت شود به این ترتیب با دستور رضوانفر پرونده جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

در فاصله بین شکایت مرد مالباخته در دادسرا و حضور وی در پایگاه دوم، سارق با وی تماس گرفته و با تهدید مالباخته در خصوص مدارک و اسناد به سرقت رفته از وی خواست تا در مقابل بازگرداندن این اسناد و مدارک مبلغ ۵ میلیون تومان به وی بپردازد.

مرد مالباخته نیز پس از چانه زنی و توافق برای پرداخت ۱. ۵ میلیون تومان، در ‌‌نهایت مبلغ یک میلیون تومان به شماره حسابی که سارق اعلام کرده بود واریز کرد.

کارآگاهان مبارزه با سرقت از داخل خودرو پایگاه دوم در تحقیقات اولیه دریافتند متهم با استفاده از عابر بانک بخشی از مبلغ یک میلیون تومان را از بانکی در شهر کرج دریافت کرده و مابقی را به حساب دیگری حواله کرده و در یک فروشگاه خرید کرده است.

در بررسی‌های بعدی معلوم شد که تمامی این عابر بانک‌ها سرقتی بوده و مالباخته شماره رمز کارت را روی کاغذی در کنار کارت یا روی کارت عابربانک یادداشت کرده و سارق پس از سرقت به راحتی توانسته موجودی را در کمترین زمان ممکن برداشت کند.

با بررسی‌های بعدی از تصاویر دوربین مداربسته شعبه بانک مورد نظر در کرج، تصاویری ازچهره متهم در لحظه برداشت مبلغ به دست آمد اما در تحقیقات بعدی کارآگاهان پایگاه دوم، هویت وی تاکنون نا‌شناس مانده است.

قاضی پرونده با توجه به شرایط موجود با درخواست افسر پرونده مبنی بر انتشار بدون پوشش تصویر این متهم موافقت کرده است.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه رئیس پایگاه دوّم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به انتشار بدون پوشش چهره متهم شهروندانی که از هویت این فرد اطلاعی دارند یا از مخفیگاه وی مطلع هستند درخواست می‌شود تا مراتب را با شماره تلفن ۶۳۹۵۷۷۵۵ یا ۶۳۹۸۱۵۲۲ تماس حاصل کرده یا به خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی – پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه کنند... /farsnews.com