اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابزار جدید برای جلوگیری از تقلب در کنکور


مقامات چینی در برخی از حوزه های کنکور، برای جلوگیری از تقلب شرکت کنندگان از پهپاد استفاده می کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: مقامات چینی در برخی از حوزه های کنکور، برای جلوگیری از تقلب شرکت کنندگان از پهپاد استفاده می کنند.
 
ده میلیون دانش آموز در چین دومین روز کنکور سراسری در این کشور برای ورود به دانشگاه ها را طی می کنند و همین آزمون می تواند تعیین کننده آینده آنان باشد.
 
از این رو، تدابیر شدیدی برای تامین امنیت در حوزه های امتحانی اتخاذ شده است و با توجه به حساسیت این آزمون، برخی از حوزه ها برای جلوگیری از تقلب شرکت کنندگان، از پهپاد استفاده می کنند تا رفتارهای مشکوک شناسایی شوند.
 
حساسیت بالای این امتحانات باعث شده است تا برخی از شرکت کنندگان در صورتی ناکامی، دست به خودکشی نیز بزنند.


ویدیو مرتبط :
وقتی تقلب میدی اما بهت تقلب نمیدن :))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقلب در کنکور: از 10 سال محرومیت تا حبس


سازمان سنجش جزئیات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری را اعلام کرد که متن آن به این شرح است.

خبرگزاری مهر:  سازمان سنجش جزئیات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری را اعلام کرد که متن آن به این شرح است:

تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر :

الف ـ  ارتكاب هرگونه عملی كه موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاههای حافظه‌دار.

ب ـ  ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

1 ـ  ارائه مدرك یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شركت در آزمون.

2 ـ  تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندركاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

3 ـ  ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شركت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج ـ  استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاههای حافظه‌دار.

د ـ  كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

هـ ـ  دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها.

و ـ  هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.

ز ـ افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شركت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح ـ  خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شركت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینكه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده 6 ـ  هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حكم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:

الف ـ  در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب ـ  در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شركت در آزمون از یك تا ده سال بعد.

تبصره ـ  آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها است.

ماده 7 ـ  در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا یك میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یك تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاكم دادگستری معرفی می‌کند.

ماده 8 ـ ارتكاب هر یك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یك گروه یا شبكه باشد موجب تشدید مجازات و تشكیل دهنده و سركرده گروه یا شبكه به حداكثر مجازات محكوم می‌شود.

مجازات هر یك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده برای مرتكب است.

ماده 9 ـ  رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا كمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محكوم می‌ شود.

ماده 10 ـ  در صورت محكومیت قطعی فردی به یكی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌کند. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرك به وی خودداری خواهد کرد و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده 11 ـ  چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اكتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اكتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یك یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.

ماده 12 ـ  هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی كه برای افزایش آمادگی داوطلبان شركت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌كند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراكز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محكوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) است.

تبصره ـ  در مورد آموزشگاههایی كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام کند.

 واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌ آزمون‌ سراسری‌ سال 1392 برای‌ تمام داوطلبان‌ همه‌ روزه‌ بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری آماده‌ پاسخگویی‌ به‌ سوالات‌ است.

بنابراین داوطلبان‌ در صورت‌ نیاز می‌توانند با شماره‌ تلفنهای‌ 99 ـ 88923595-021 به‌ طور مستقیم‌ (واحد پاسخگویی‌ غیرحضوری‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌  1392 با روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور) تماس‌ و یا با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org در میان بگذارند.