اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابراز نگرانی نتانیاهو از سانتریفیوژهای جدید ایران:سرعت کار را بالا می برند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ابراز نگرانی نتانیاهو از سانتریفیوژهای جدید ایران:سرعت کار را بالا می برند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی نسبت به سرعت گرفتن برنامه های هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش عصر ایران نتانیاهو که روز دوشنبه در نشست رهبران جامعه یهودیان آمریکا در اورشلیم سخن می گفت با اشاره به نصب سانتریفیوژ های جدید در تاسیسات هسته ای ایران گفت که این سانتریفیوژ ها سرعت برنامه هسته ای ایران را زیاد می کنند و راه دست یابی به سلاح هسته ای را به میزان یک سوم کوتاه می کنند.

نتانیاهو که در آستانه سفر ماه آینده باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به اسراییل سخن می گفت در ادامه با فراخواندن جامعه جهانی به شدت بخشیدن تحریم ها علیه ایران گفت :" شما (جامعه جهانی)باید تحریم ها را شدت بخشید و ایران نیز باید بداند که اگر تحریم ها ودیپلماسی کارگر نباشد آنها با گزینه نظامی مواجه خواهند بود. این بسیار جدی است ، هیچ راه دیگری نیست و آن روز نزدیک تر می شود."

نتانیاهو با فراخواندن قدرت های جهانی برای تشدید فشارها بر ایران، گفت:" من در سخنرانی امسال خود در نشست مجمع عموی سازمان ملل خط قرمزی برای برنامه هسته ای ایران کشیدم. آنها هنوز از این خط عبور نکرده اند اما کاری که آنها دارند می کنند این است که فاصله خود را برای رسیدن و عبور از این خط کوتاه تر کنند و راهی که برای این منظور انتخاب کرده اند نصب سانتریفیوژ های جدید با سرعت بیشتر است که زمان رسیدن آنها به نقطه برگشت ناپذیررا تا یک سوم کاهش می دهد."

ادعاهای اسراییل درباره برنامه های هسته ای صلح امیز کشورمان در حالی است که این رژیم خود مسلح به صدها کلاهک هسته ای است که اسناد جدید افشا شده سازمان سیا نشان می دهد رژیم تل آویو در زمان جنگ اکتبر سال 1973 با برخی کشورهای عربی مجهز به سلاح های هسته ای بوده است.

رژیم تل آویو تنها دارنده سلاح های هسته ای در خاورمیانه بوده و علی رغم فشارهای جامعه جهانی نه تنها تا کنون عضو پیمان عدم اشاعه سلاح های هسته ای نشده بلکه اجازه هیچ نوع بازرسی و نظارتی بر تاسیسات و زرادخانه هسته ای خود را به سازمان بین المللی انرژی هسته ای و دیگر نهادهای بین المللی نمی دهد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
ابراز نگرانی از فرهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابراز نگرانی نتانیاهو از توافق هسته‌ای با ایران


نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای تهران گفت که توافق هسته‌ای آتی با ایران، اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: نیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با تکرار ادعاهای قبلی خود علیه جمهوری اسلامی ایران توافق هسته‌ای آتی ایران با کشورهای غربی را خطری برای اسرائیل عنوان کرد و گفت که این توافق اسرائیل را در معرض خطر قرار خواهد داد.

وی همچنین مدعی شد که با این توافق ایران این توانایی را خواهد داشت تا خود را با سلاح‌های اتمی تسلیح کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: مقامات ایرانی هولوکاست را انکار می‌کنند و این در حالی است که آنها در حال برنامه ریزی برای نسل‌کشی دیگری علیه مردم ما هستند.

نتانیاهو در پایان گفت که مردم یهودی خودشان از خودشان در برابر هرگونه تهدیدی دفاع خواهند کرد.