اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابراز نگرانی اوباما از اقدامات روسیه


رئیس‌جمهور آمریکا در نشست امنیت هسته‌ای در لاهه نسبت به اقدامات احتمالی آتی روسیه در قبال اوکراین ابراز نگرانی کرد و از صندوق بین‌المللی پول خواست به اقتصاد اوکراین کمک کند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از یورونیوز، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با مارک روت، نخست‌وزیر هلند از برگزاری نشست امنیت هسته‌ای سال 2016 در شیکاگو آمریکا خبر داد.

وی درباره وضعیت اخیر ایجاد شده در اروپای شرقی و تنش میان روسیه و اوکراین نیز اعلام کرد که نگران تجاوز بیشتر روسیه به اوکراین است. اوباما حضور نظامیان روسیه در مرز اوکراین را هرچند قانونی اما نگران کننده خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد الحاق کریمه به اوکراین یک توافق نهایی نیست و هنوز از جانب جامعه بین‌الملل پذیرفته نشده است.

وی با مهم خواندن نقش جامعه بین‌الملل گفت که روسیه همچنان در حال انجام محاسباتی است.

اوباما همچنین اعلام کرد هیچ مدرکی مبنی بر تهدید مقامات روسیه در اوکراین وجود ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه هیچ راه‌حل ساده‌ای برای موضوع کریمه وجود ندارد اعلام کرد اقدام روسیه در تهدید همسایگان خود نه از موضع قدرت بلکه از روی  ضعف این کشور نشات می‌گیرد.  اوباما روسیه را منزوی‌تر از سال 2008 و پس از جنگ با گرجستان خواند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد صندوق بین‌المللی پول هرچه سریعتر بسته‌ای را برای کمک به اوکراین ارائه کند.


ویدیو مرتبط :
ابراز نگرانی از فرهنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه از عدم برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 ابراز نگرانی کرد



 دور جدید مذاکرات ایران و 1+5

روسیه از عدم برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 ابراز نگرانی کرد

سرگئی ریابکوف از اینکه پیشرفت زیادی در راستای شکل‌گیری دور جدیدی از مذاکرات بین ایران و شش کشور ایجاد نشده، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، رویترز به نقل ازاینترفکس نوشت: سرگئی ریابکوف، معاون وزیرامور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه نسبت به انجام نشدن دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 ابراز نگرانی کرد.

بنابراین گزارش، ریابکوف از اینکه پیشرفت زیادی در راستای شکل‌گیری دور جدیدی از مذاکرات ایجاد نشده است، ابراز نگرانی کرده است.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که تلاش‌های دیپلماتیک برای شکل دادن به دور جدیدی از مذاکرات پس از پیروزی فردی نسبتا میانه‌رو در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به نتیجه‌ای نرسیده است.

ریابکوف افزود: «در حال حاضر توافقی درخصوص زمان و مکان مذاکرات آتی وجود ندارد. این مساله ما را نگران می‌کند.»

در آخرین دور مذاکرات ایران و شش کشور، طرف غربی روند مذاکرات را به علت نیاز به زمان جهت بررسی پیشنهاد ایران متوقف کرد اما هنوز مذاکرات جدیدی بین دو طرف زمان‌بندی نشده است./فارس