اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابراز تمایل ماداگاسکار به استفاده از تجربیات ایران در زمینه تولید اتومبیل با سوخت پاک



 اخباراقتصادی  ,خبرهای  اقتصادی, اتومبیل با سوخت پاک

محمد منیری نیک سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار، با ژان راولوناریوو نخست وزیر این کشورآفریقایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا  در این ملاقات که در یک فضای گرم و دوستانه برگزار شد دو طرف با معرفی پتانسیل‌های سیاسی اقتصادی و فرهنگی موجود میان دو کشور خواهان گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و ماداگاسکار شدند.

ژان راولوناریوو نخست وزیر ماداگاسکار در این دیدار ضمن اشاره به نیاز کشورش به تامین انرژی و سوخت ، گفت: با توجه به این‌که سوخت گاز، یک نوع سوخت پاک و ارزان قیمت است ، امیدواریم بتوانیم از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید اتومبیل با سوخت پاک استفاده کنیم.

سفیر کشورمان نیز در این دیدار ضمن برشمردن پیشرفت‌های کشورمان در تمامی زمینه‌ها، آمادگی ایران را برای برقراری روابطی خوب مبتنی بر دوستی و برادری میان دو کشور اعلام کرد.

در پایان این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار و نخست وزیر این کشور در سرسرای کاخ «ماهازوآریوو» در گفت وگو با خبرنگاران به تشریح نتایج این دیدار پرداختند.

 

 اخباراقتصادی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
استفاده از ضایعات دباغی در تولید سوخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: نمی گذاریم ایران برای نیروگاه بوشهر سوخت تولید کند



 

 

 

روسیه: نمی گذاریم ایران برای نیروگاه بوشهر سوخت تولید کند

 

مقامات آمریکایی معتقدند ایران در حال حاضر "توانایی فنی " تولید اورانیوم با سطح غنی سازی بالا را در اختیار دارد.

براساس یکی از گزارش های وزارت خارجه آمریکا ، مقامات این کشور معتقدند ایران در حال حاضر "توانایی فنی " تولید اورانیوم با سطح غنی سازی بالا را در اختیار دارد.

به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، براساس اسناد فاش شده توسط سایت ویکی لیکس، یکی از نمایندگان آمریکا در نشست بین المللی کارشناسان هسته ای در وین گفته بود: توانایی های فنی غنی سازی اورانیوم ایران این امکان را به دولت ایران می دهد که اگر تصمیم بگیرد غنی سازی را در سطح بالا انجام دهد.

این نشست در آوریل 2009 و به میزبانی سایمون اسمیث سفیر بریتانیا در وین برگزار شد.

ایران هم اکنون در دو سطح 5 و 20 درصد در تاسیسات نطنز اصفهان فعالیت های غنی سازی اورانیوم را ادامه می دهد.

معمولا غنی سازی اورانیوم در سطح 90 درصد منتهی به تولید بمب اتمی می شود.

روزنامه گاردین اضافه می کند: انتظارات برای دست یابی ایران و جامعه بین الملل به راه حلی میانه بسیار کم است.

این سند ادامه می دهد: روسیه متعهد شده است که اجازه ندهد ایران سوخت اتمی مورد نیاز خود را تولید و برای نیروگاه اتمی بوشهر استفاه کند.

تهران و مسکو توافق کرده اند تا سوخت مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر برای دو سال از سوی روسیه تامین شود. مقامات ایرانی بارها گفته اند که برای تامین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر و دیگر نیروگاه های هسته ای ایران که در آینده ساخته می شوند؛ می بایست تاسیسات غنی سازی بیشتری را راه اندازی کنند.

غرب به شدت با فعالیت های غنی سازی اورانیوم توسط ایران در هر سطحی مخالفت کرده است.

مقامات بریتانیایی نیز پیش بینی کرده اند ایران در تولید 20 تن اورانیوم کم غنی شده تا سال 2014  موفقیت کسب کند که این میزبان پس از غنی سازی در سطح بالا برای تولید 19 کلاهک هسته ای کفایت می کند.

همچنین آمریکا در سال 2008 فعالیت جهانی را برای توقف صادرات و انتقال فولاد با استحکام بالا و فیبر کربن به ایران آغاز کرد. آمریکایی ها معتقدند با منع انتقال چنین موادی به ایران می توانند برنامه های غنی سازی اورانیوم تهران را در تنگنا قرار دهند...../تحلیل:عصرایران