اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابراز تمایل دانشگاه‌های ایران و روسیه برای همکاری



 اخباردانشگاه ,خبرهای دانشگاه,دانشگاه  ایران

سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه طی روزهای 19 و 20 فروردین ماه به سن پترزبورگ سفر کرد و با روسای سه دانشگاه دولتی، دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی و دانشگاه اروپایی سن پترزبورگ دیدار و در خصوص چگونگی تقویت همکاری های دانشگاهی تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا ، بخش دیپلماسی رسانه ای کشورمان در مسکو اعلام کرد: بخش پایانی سفر مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه دیدار با دکتر نیکولای واختین، سرپرست ریاست دانشگاه اروپایی سن پترزبورگ بود.

در این دیدار تمایل این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه‌های ایرانی مطرح و مقرر شد پس از بررسی های کافی، یکی از دانشگاه های ایرانی به عنوان همتای آن معرفی شود.

در انتها نیز سنایی در جمع دانشجویان این دانشگاه از کشورهای مختلف در خصوص سیاست خارجی ایران سخنرانی کرد و به سوالات پاسخ گفت.

 

اخبار   دانشگاه  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
‫امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه بولونیا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران، روسیه را تهدید کرد: همکاری ها را متوقف می کنیم



 

ایران، روسیه را تهدید کرد: همکاری ها را متوقف می کنیم

 

ایران روسیه را تهدید کرده است که بخشی از همکاری های دو جانبه را متوقف خواهد کرد.یک منبع آگاه که خواست نامش اعلام نشود به خبرنگار عصر ایران گفت: ایران در پی اتفاقات اخیر در روابط تهران - مسکو، تهدید کرده است همکاری ها را با روسیه در زمینه های مبادله اطلاعات برای مبارزه با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر متوفف می کند.

 

روسیه اخیرا با نادیده گرفتن قرارداد امضا شده با ایران برای فروش سامانه های دفاع موشکی اس 300 به این کشور، از دادن این سامانه ها و پرداخت غرامت نقض قرارداد به ایران خودداری می کند.

روسیه همچنین در کنار آمریکا و اتحادیه اروپا، به صراحت ایران را متهم به تلاش برای تولید بمب اتمی می کند ولی تهران بارها این موضوع را رد کرده است.

این اتفاقات باعث شد تا محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران اخیرا در سخنرانی به صراحت بگوید که روسیه با نقض قراردادهای دو جانبه و توقف فروش سامانه های دفاع موشکی به تهران، "ایران را به آمریکا فروخته" است.

روسیه از جمله تایید کنندگان قطعنامه تشدید تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد است. با این حال چند ماه پس از صدور این قطعنامه، دمتری مدودف رئیس جمهور روسیه با صدور فرمانی، جزئیات اجرایی شدن مواد این قطعنامه را ابلاغ کرد که براساس آن فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران کاملا منتفی شد.

علاوه بر این، روسیه از صادرات تانک، زره پوش، جنگنده و کشتی نظامی به ایران نیز خودداری خواهد کرد.

این منبع آگاه ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که باعث تاثیرگذاری منفی در روابط با روسیه شد؛ نادیده گرفتن مسکو در روند مذاکرات و رایزنی های مبادله سوخت هسته ای ایران با غرب بود.

وی اضافه کرد: ایران در رایزنی های هسته ای خود با غرب و به ویژه پیشنهاد مبادله سوخت هسته ای، با به صحنه آوردن برزیل و ترکیه، روسیه را به حاشیه راند و مسکو را از کانال ارتباطی خود با غرب حذف کرد که همین موضوع، موضع منفی روسیه را در بر داشت.

ایران در موضوع پیشنهاد مبادله سوخت هسته ای، با میانجیگری و حضور سران ترکیه و برزیل، با انتقال مشروط اورانیوم کم غنی شده به ترکیه و مبادله آن با سوخت هسته ای موافقت کرد اما این توافق با مخالفت و نادیده گرفتن کشورهای 5+1 روبه رو شد.

کشورهای 5+1 متشکل از پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان پس از توافق تهران، قطعنامه تشدید تحریم ها علیه ایران را تصویب کرد. ترکیه و برزیل به عنوان دو عضو غیردائم شورای امنیت، به این قطعنامه رای مخالف دادند.../عصر ایران