اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابراز امیدواری اوباما درباره نتایج مذاکرات کری و لاوروف درباره سوریه



مذاکرات کری و لاوروف درباره سوریه

ابراز امیدواری اوباما درباره نتایج مذاکرات کری و لاوروف درباره سوریه

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفته نسبت به نتیجه مذاکرات جان کری و سرگئی لاوروف درباره تحولات سوریه امیدوار است.

به گزارش خبرگزاری فارس، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفته نسبت به نتیجه مذاکرات جان کری و سرگئی لاوروف درباره تحولات سوریه امیدوار است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از امروز پنج شنبه (۲۱ شهریور) مذاکراتی دو روزه را در شهر ژنو سوئیس درباره پیشنهاد روسیه آغاز کرده‌اند.

لاوروف در خلال دیدار روز پنج شنبه خود از قزافستان پیش از سفر به ژنو، گفت وی آماده است تا «پایبندی سوریه به کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی را تضمین کند.»

ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در تاریخ نهم سپتامبر گفت دمشق از پیشنهاد روسیه استقبال می‌کند.

به دنبال اظهارات وزیر امور خارجه سوریه، باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا که دولتش کمپینی گسترده برای حمله نظامی به سوریه به راه انداخته است، گفت در صورتی که نحوه برخورد سوریه در قبال پیشنهاد روسیه «واقعی» باشد، می توان برنامه حمله به سوریه را تغییر داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از کنگره خواسته است تا رای گیری درباره حمله نظامی به سوریه را به تعویق بیاندازد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه امریکا علیه سوریه پس از آن شدت یافت که شورشیان فعال در خاک سوریه و مخالفان سوری مورد حمایت کشورهای خارجی مدعی شدند که بیش از یک هزار نفر در حمله شیمیایی دولت علیه مواضع شورشیان در حومه دمشق در ۲۱ آگوست کشته شدند.

این درحالی است که دولت سوریه این ادعاها را قویا رد کرده و می‌گوید شورشیان با هدف فراهم کردن زمینه مداخله نظامی کشورهای خارجی در این کشور عربی، این حمله را اجرا کردند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
ابراز امیدواری روسیه و آمریکا از مذاکرات صلح سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری و لاوروف خواهان همکاری کشورهای منطقه برای پیشبرد مذاکرات سوریه



اخبار,اخباربین الملل ,روابط آمریکا و روسیه

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه خواهان آن شدند که تمامی کشورها در منطقه تلاش‌های خود را برای پیشبرد مذاکرات در سوریه یکپارچه کنند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، همتای آمریکایی وی برای سومین روز متوالی با یکدیگر درباره آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگو وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه تاکید کردند که تمامی کشورها در منطقه باید در فرایند ایجاد سازش در سوریه مشارکت داشته باشند.

براساس بیانیه‌ای که از سوی دستگاه دیپلماسی روسیه صادر شد، کری و لاوروف درباره تلاش‌های مضافع در راستای پیشبرد مذاکرات میان جناح‌های مختلف سوری با میانجی‌گری جامعه بین‌المللی رایزنی کردند.

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه تاکید کردند که در شرایط کنونی لازم است تمامی کشورهای منطقه به فرایند تلاش‌ها برای پیشبرد مذاکرات در سوریه بپیوندند.

پیش از این، دو طرف در یک گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت فرایند مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه با شرکت تمامی کشورهای اصلی خاورمیانه تأکید کرده بودند. پیش از آن نیز وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه روز یکشنبه دورنمای راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه را مورد بحث قرار دادند.


  اخبار بین الملل  - ایسنا