اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتکار گوگل درباره ریاضیدان ایرانی +عکس


موتور جستجوی گوگل، هزار و هفتاد و پنجمین سالروز تولد " أبوالوفاء البوزجانی" را با تغییر آرم خود و گذاشتن تصویری جدید و قرار دادن علامت های هندسی و ریاضی گرامی داشت.

پایگاه خبری العالم: موتور جستجوی گوگل، هزار و هفتاد و پنجمین سالروز تولد " أبوالوفاء البوزجانی" را با تغییر آرم خود و گذاشتن تصویری جدید و قرار دادن علامت های هندسی و ریاضی گرامی داشت.
 
 "أبو الوفاء محمد بن محمد بن یحیى بن إسماعیل بن العباس بوزجانی" ریاضیدان و ستاره شناس معروف ایرانی است.

وی در سال 940 میلادی در شهر بوزجان خراسان در منطقه نیشابور متولد شد و در سال 959 به بغداد رفت و تا زمان مرگش در سال 998 م درآن جا ادامه حیات داد.

ابتکار گوگل برای یادبود ریاضیدان ایرانی +عکس

بوزجانی از بزرگ ترین ریاضیدانان مسلمان است که در زمینه پیشرفت علوم ریاضی سهمی عمده داشت، و با نوشتن کتاب ها و تالیفات و در زمان انتقال به بغداد با نوشتن شرح هایی بر نوشته های " إقلیدسودیوفنتس " و " خوارزمی" درمیان مردم شهرت چشمگیری یافت.

بوزجانی زندگی خود را در تالیف و مطالعه و تدریس در بغداد گذراند.

وی از بارزترین علمای مسلمان بود که تحقیقاتش تاثیر عمده ای در پیشرفت علوم به ویژه ستاره شناسی ، مثلثات و هندسه داشت.

أبو الوفاء از دانشمندان برجسته در علوم ستاره شناسی و ریاضیات بود و به اذعان بسیاری از علمای غربی ، از معروف ترین افرادی بود که در هندسه شهرت یافت.

اهمیت و شهرت بوزجانی به علت نقش وی در پیشرفت مثلثات است، به گونه ای که بسیاری از دانشمندان اذعان دارند خدماتی که ابوالوفاء به علم مثلثات ارائه کرد، قابل بحث و جدل نیست.


ویدیو مرتبط :
عکس یادگاری ابتکار و فابیوس با پلنگ ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوگل تولد حکیم رازی را به اعراب تبریک گفت، به ایرانی ها نه/ عکس



گوگل تولد حکیم رازی را به اعراب تبریک گفت، به ایرانی ها نه/ عکس

مقصر اینکه گوگل یکهزار و صد و چهل و هفتمین سالروز تولد حکیم رازی را برای دامنه های اینترنتی اعراب منطقه جشن گرفته و از دامنه گوگل فارسی خبری نیست، چه کسی است؟

امروز سالروز تولد حکیم رازی است و اگر سری به سایت گوگل کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا بزنید، می بینید که این لوگو جایگزین لوگوی گوگل شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واقعا مقصر چه کسی است؟ که گوگل فارسی لوگوی خود را به رازی تغییر نداده است؟

www.google.ae (گوگل امارات)

www.google.com/intl/fa (گوگل فارسی)

www.google.com.sa  (گوگل عربستان)

http://www.google.com.eg (گوگل مصر)

 

خبرآنلاین