اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتکار: دولت در زمینه پارازیت‌ها اهتمام ویژه‌ای دارد



اخبار,اخبار اجتماعی, معصومه ابتکار


اخبار اجتماعی - ابتکار: دولت در زمینه پارازیت‌ها اهتمام ویژه‌ای دارد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از اهتمام ویژه دولت در زمینه کاهش خطرات امواج الکترومغناطیس از جمله امواج پارازیت‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران با بیان مطلب فوق گفت: می دانیم که امواج الکترومغناطیسی مخاطرات زیادی دارد و باید تحت استانداردها و ضوابط‌ قرار بگیرد. این موضوع بسیار مهمی است که باید در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین بر نقش شوراها بر کاهش مخاطرات این امواج تاکید کرد و گفت: شوراهای شهر و شوراهای روستاها می‌توانند در بهبود زندگی مردم نقش مهمی داشته باشند. در بعضی شوراها هنوز کمیسیون محیط زیست نداریم اما امیدواریم تا پایان سال تمام شوراهای شهرها و روستاها برای محیط زیست، ساختاری مناسب تشکیل دهند.

وی با اشاره به روز شوراها تاکید کرد: شورای شهرها می‌توانند در زمینه آلودگی، توسعه فضای سبز شهرها و اطراف شهرها و نظارت بر امواج الکترومغناطیسی نقش موثری ایفا کنند.

ابتکار همچنین با اشاره به اینکه از هر هفت نفر یک نفر بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت به علت آلودگی فوت می‌کنند، گفت: یکی از مهمترین گام‌ها حذف بنزین پتروشیمی بود که هم اکنون این بنزین در تهران هست و با بنزین استاندارد جایگزین شده است.

ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره توزیع بنزین یورو چهار گفت: هم اکنون توزیع بنزین پاک را در دست داریم ولی در تلاشیم به سمت بنزین یورو چهار برویم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور همچنین از برگزاری جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور درباره دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: ابعاد زیست محیطی این دریاچه و تمام جوانب آن با رعایت همه مسائل اکونومیک در نظر گرفته شده است و در این پروژه با جلب مشارکت مردم برای توسعه پایدار کشاورزی منطقه و ارتقای زیست محیطی منطقه کار می‌کنیم.
 اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نظر معاون سلامت دولت خاتمی درباره پارازیت ها ذز مصیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابتکار: دولت در موضوع پارازیت جدی است


معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رسیدگی به موضوع پارازیت در کشور به منظور حفظ سلامتی مردم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار دارد.

ایرنا: معصومه ابتکار روز پنجشنبه در مهاباد گفت: موضوع پارازیت ها هم اکنون توسط وزارت ارتباطات با جدیت پیگیری می شود و در این زمینه تاکنون جلساتی با حضور چهار یا پنج دستگاه مرتبط نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نیز به طور جدی پیگیر این موضوع از دستگاه های مرتبط است، اضافه کرد: در این خصوص باید جانب احتیاط در نظر گرفته شود زیرا سلامت مردم در اولویت است.

وی اظهار کرد: هرگونه فعالیتی که احتمال آسیب، ضرر و ریسک بالا داشته باشد باید با جدیت مورد کنترل و نظارت دقیق قرار گیرد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز در کنار دیگر دستگاه های دولتی در دولت یازدهم اراده جدی برای پیگیری این موضوع دارند تا مطمئن شوند که خدشه ای برای سلامت مردم به وجود نمی آید.

وی گفت: کمیته ای برای بررسی موضوع پارازیت ها در وزارت ارتباطات تشکیل شده است که دستگاه های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست نیز عضو این کمیته هستند.

آلودگی هوا در شهرهای مختلف کشور کاهش یافته است

ابتکار با اشاره به کاهش قابل توجه میزان آلودگی ها به ویژه در کلانشهرهای کشور افزود: مقایسه کیفیت هوا براساس سنجش های صورت گرفته در شهرهای مختلف کشور در سالجاری و سال گذشته نشان می دهد که بر شمار روزهای سالم و پاک افزوده شده و از شمار روزهای ناسالم کاسته شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، حذف بنزین آلوده از سامانه حمل و نقل کشور را مهمترین اقدام محیط زیست در ارتباط با کاهش آلودگی هوا اعلام کرد و گفت: دولت توزیع بنزین یورو 4 را در شهرهای بزرگ ایران آغاز کرده و این کار به تدریج و مرحله به مرحله در تمامی شهرهای کشور به اجرا گذاشته می شود.

ابتکار امروز پنجشنبه به همراه معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در امور بانوان و خانواده و مسئول آموزش پروژه زنان روستایی و مدیر طرح ملی حفاظت از تالابهای کشور به آذربایجان غربی سفر کرده است.

بازدید از اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح توسعه کشاورزی پایدار که در راستای احیای دریاچه ارومیه صورت می گیرد از اهداف سفر خانم ابتکار به آذربایجان غربی است.

وی عصر روز پنجشنبه از طرح توسعه کشاورزی پایدار در روستای 'قره داغ' از توابع شهرستان مهاباد بازدید کرد