اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتکار به پاریس رفت


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سران تغییرات آب و هوایی عازم پاریس شد.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سران تغییرات آب و هوایی عازم پاریس شد.

معصومه ابتکار ضمن حضور در اجلاس COP 21، برنامه ملی و سهم ایران در مشارکت جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را مطرح می کند.

معاون رئیس جمهور کشورمان دوشنبه شب و پس از پایان اجلاس سران به ایران باز می گردد، اما هیات کارشناسی ایران بر اساس برنامه مشخص شده، برای دستیابی به توافق مورد بحث فعالیت خواهد کرد.

ایران از جمله کشورهایی است که افزایش دما و خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی، اثرات منفی بسیاری بر آن داشته است.

گفتنی است، در دو دهه گذشته تغییرات آب و هوایی موجب مرگ بیش از 600 هزار نفر و ضرر اقتصادی حدود یک هزار میلیارد دلاری به کشورهای مختلف شده است.

طبق اعلام سازمان ملل، طی این مدت به طور میانگین سالانه 335 فاجعه مرتبط با آب و هوا اتفاق افتاده که نسبت به ده سال پیش از آن، دو برابر شده است.

تاکید دانشمندان بر ضرورت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از فجایع اقلیمی، همچنین رسیدن به یک توافقی عملی در این مورد طی نشست جهانی پاریس، به دلیل همین تاثیرات منفی است.

30 نوامبر سران بیش از 150 کشور جهان در پاریس گرد هم می آیند تا به راه حلی اساسی برای مقابله با گرمایش و تغییرات آب و هوایی زمین دست یابند. این اجلاس در بخش کارشناسان، وزرا و سازمان‌های غیردولتی 195 کشور به مدت 11 روز فعالیت خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
ابتکار پاریس برای تروریست هایی که به فرانسه بازمی گردند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابتکار مسافر پاریس شد


عاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه برای حضور در نشست مشورتی وزاری محیط زیست در زمینه تغییرات آب و هوا امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه به پاریس سفر کرد.

خبرآنلاین: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به دعوت وزیر امور خارجه فرانسه برای حضور در نشست مشورتی وزاری محیط زیست در زمینه تغییرات آب و هوا امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ماه به پاریس سفر کرد.

مجید شفیع پور رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون ها سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نزدیک شدن تاریخ تدوین توافقنامه جدید درباره تغییرات آب و هوا در دسامبر ۲۰۱۵ و ریاست و میزبانی کشور فرانسه برای برگزاری بیست و یکمین نشست متعاهدین کنوانسیون (COP۲۱)، افزود: لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در مقام ریاست برگزاری بیست و یکمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون، اقدام به برگزاری نشست های هماهنگی - مشورتی در سطح وزرای محیط زیست کشورهای عضو کنوانسیون برای حصول به نتیجه متوازن و متعادل قبل از برگزاری COP۲۱ کرده است.

وی ادامه داد : وزیر امور خارجه فرانسه از معاون رییس جمهور ورییس سازمان حفاظت محیط زیست رسما برای شرکت در نشست وزاری محیط زیست و تغییرات آب و هوا که از تاریخ ۶ الی ۷ سپتامبر سال جاری (۱۵ و ۱۶ شهریور) در شهر پاریس- فرانسه برگزار می شود، دعوت کرده است.

بنابر این گزارش، این نشست مشورتی با حضور ۶۰ هیأت از کشورهای مختلف جهان در پاریس برگزار می شود که ۴۰هیأت از هیأتهای مشارکت کننده در سطح وزیر در این اجلاس حضور دارند.
جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به نمایندگی از کشورهای منطقه و یکی از اعضای گروه مذاکراتی «کشورهای همفکر» (متشکل از ۲۸ کشور در حال توسعه مانند، هند، چین، عربستان، آرژانتین و....)، در این اجلاس مشارکت دارد. اجلاس مذکور ۱۵ شهریور ماه در پاریس ساعت ۱۴ با سخنرانی وزیرخارجه فرانسه و وزیر خارجه پرو افتتاح شد.

این گزارش می افزاید، در حاشیه این نشست قرار است رییس سازمان حفاظت محیط زیست با برخی از وزرای خارجه و وزرای محیط زیست کشورها دیدار داشته باشد که دیدار با وزیرخارجه فرانسه و وزیرمحیط زیست فرانسه از نمونه این دیدار های تنظیم شده است.

گفتنی است ، این نشست دارای دو کارگروه تخصصی در سطح وزرا خواهد بود که روی موضوعات سازگاری با تغییرات آب وهوایی، منابع مالی، توسعه و انتقال فن آوری، ظرفیت سازی، شفافیت در عملکرد تمرکز دارند و قرار است روز دوشنبه ساعت ۱۸ خاتمه یابد.