اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتلا به صرع در ایران ۳ برابر اروپا/ مهم ترین علل بروز صرع



اخبار,اخباراجتماعی ,بیماری  صرع

رئیس انجمن صرع ایران گفت: بررسی های علمی نشان می دهد درحال حاضرحدود یک تا یک و نیم درصد مردم ایران صرع دارند که این آمارحاکی ازحدود سه برابربودن بیماران صرعی در کشور به نسبت اروپاست.

به گزارش مهر، دکتر کوروش قره گوزلی افزود: این آمار نسبت به آمار کشورهای منطقه قابل قبول اما ازآمار مبتلایان به صرع در اروپا  بیشتر است.چراکه در نروژ تعداد مبتلایان به صرع حدود نیم درصد و در انگلستان کمتر از نیم درصد کل جمعیت کشور است.

وی بروز بیماری صرع را ناشی از علل گوناگونی دانست و گفت: به طور کلی در بروز صرع ژنتیک، تومور، انواع ضربه ها،سکته های مغزی،مصرف الکل و...  نقش اساسی دارند.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،صرع بیشتر در کودکان و افراد کهنسال شایع تر است اما بررسی ها نشان می دهد طی سال های اخیر این بیماری در جوانان هم شیوع قابل توجهی یافته است.

قره گوزلی تصریح کرد: در بیمارانی که دچار تشنج می شوند به مغز صدمه می رسد، بنابراین درمان های دارویی آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به  اهمیت مصرف داروی دپاکین در بیماران مبتلا به صرع گفت: داروی دپاکین که درخط مقدم درمان چند نوع بیماری است  بسیاررایج و شناخته شده است.خوشبختانه  در کشور ما نیزاین دارو به تازگی به مرحله تولید داخل رسیده است که  برای درمان بیماری های صرع، سردرد، میگرن و اعصاب و روان مورد استفاده قرارمی گیرد. ضمن اینکه بررسی ها نشان می دهد این دارو با توجه به تاییدیه های دریافتی از سوی مراجع ذی صلاح، کیفیت خوبی دارد.

قره گوزلی، امنیت روحی و روانی بیماران را درتمام دنیا بسیار حائزاهمیت دانست و افزود: با تولید داخلی این دارو، امنیت روحی و روانی بیماران و خانواده هایشان نیزبه شکل مطلوب تر تامین می شود.

داروی بپاکین که درشرکت داروسازی عبیدی آماده تولید شده است به زودی وبا قیمت ارزانترازنوع خارجی راهی بازارمی شود.


 اخبار اجتماعی  -  مهر  


ویدیو مرتبط :
صرع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیابتی ها در معرض ابتلا به صرع قرار دارند



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,دیابت

به گفته محققان افراد مبتلا به دیابت بسیار در معرض خطر ابتلا به بیماری صرع قرار دارند.

به گزارش مهر، مطالعه اخیر محققان نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ سه برابر بیشتر از افراد غیرمبتلا در معرض ابتلا به بیماری صرع قرار دارند.

به گفته محققان چینی، به نظر می رسد کودکان زیر ۶ سال که مبتلا به بیماری دیابت هستند، شش برابر بیشتر در معرض حملات صرع قرار دارند.

اما بالاترین ریسک بروز بیماری صرع در کودکانی است که مبتلا به دیابت نوع ۱ هستند و به خاطر کاهش شدید قند خون در بیمارستان تحت درمان بوده اند. طبق این مطالعه، به نظر می رسد این گروه از کودکان ۱۶.۵ بار بیشتر در معرض حملات صرع قرار دارند.

دیابت نوع ۱، شرایط اتوایمنی است که موجب تخریب سلول های تولیدکننده انسولین بدن می شود. انسولین هورمون ضروری است که از قندهای یافت شده در مواد غذایی استفاده می شود.

انسولین بسیار کم منجر به قندخون بالا می شود. به مرور زمان، قند خون بالا می تواند موجب آسیب های جدی به عروق خونی، بویژه در چشم ها، کلیه ها و قلب شود.

بیش از اندازه بالا هم خطرناک بوده و موجب کاهش سطح قند خون می شود که در صورت عدم درمان، می تواند منجر به بیهوشی و حتی مرگ شود.

 

اخبار پزشکی  - مهر