اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتلای 70 درصد معتادان تزریقی به هپاتیت C


رئیس مرکز مطالعات ملی اعتیاد با اعلام اینکه 50 تا 70 درصد معتادان تزریقی دچار بیماری هپاتیت C می شوند گفت:عوارض درمان سرپایی معتادان کمتر از نگهداری در مراکز نگهداری است.

خبرگزاری مهر: آفرین رحیمی موقر روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: مصرف کنندگان مواد مخدر 8 برابر افراد عادی از کار غیبت می کنند و هزینه زندگی آنها 5 برابر یک فرد سالم است این در حالی است که این افراد دو برابر دیگران در معرض حوادث قرار دارند.

 وی ادامه داد: 10 درصد معتادان غیر تزریقی و 50 تا 70 درصد معتادان تزریقی به هپاتیت C مبتلا می شوند و این در حالی است که شیوع ایدز در معتادان تزریقی 20 درصد است.

به گفته رئیس مرکز مطالعات ملی اعتیاد، کارگرانی که در شرایط نامطلوب محیطی کار سخت می کنند بیشتر از سایرین به سمت مصرف مواد گرایش دارند.

وی با اشاره به اینکه توزیع سرنگ در میان معتادان تزریقی کار خوبی است تاکید کرد: این کار می تواند از شیوع بیماری های تزریقی جلوگیری کند ضمن این که اتاقهای امن تزریق نیز جامعه را از خطر مواجهه با بیماران تزریقی حفظ می کند.

رحیمی موقر با بیان اینکه عوارض درمان سرپایی معتادان کمتر از نگهداری در مراکز نگهداری است افزود: بهتر است افراد به صورت سرپایی درمان شوند تا این که به کمپهای ترک اعتیاد فرستاده شوند. استفاده از متادون برای درمان مناسب است اما استفاده از این دارو شرایط خاصی دارد. این در حالی است که متادون برای معتادینی که تریاک مصرف می کند خوب نیست.

وی در پایان با بیان اینکه 60 درصد افراد مصرف کنده مواد مخدر دچار ناتوانی اجتماعی هستند افزود: این افراد 5 برابر سایر افراد حاضر در اجتماع پرخاشگر هستند ضمن این که کسانی که دارای سطح سواد کمتری هستند بیشتر در معرض اعتیاد قرار می گیرند.

در ادامه آذرخش مکری معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد گفت: بیشتر مراکز بهداشت درمانی کشور روی عوارض بدنی معتادان کار می نند و هیچ اقدامی به منظور بازتوانی و بازگشت این افراد به اجتماع انجام نمی شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که باید برای جلوگیری از بازگشت معتاد به اعتیاد انجام داد فعالیت روی روان و تفکر فرد معتاد است.

مکری با اعلام اینکه سالانه 4 هزار مصرف کننده مواد مخدر دچار اوردوز مرگبار می شوند تاکید کرد: معتاد اگر یک ماه مواد مصرف نکند 80 درصد توهمات روانگردانها از بین می برند.

به گفته وی، پس از یک ماه ترک نیاز جسم به مواد از بین می رود اما به دلیل اینکه لذت مصرف هیچگاه از بین نمی رود و این افراد در زندگی شادی و دلخوشی ندارند بار دیگر برای کسب لذت به سمت مصرف مواد مخدر می روند.

در ادامه حامد اختیاری رئیس آزمایشگاه عصبی شناختی مرکز ملی مطالعات اعتیاد افزود: تحقیقات نشان می دهد تحریک مغز می تواند ولع مصرف کنندگان قرص های روانگردان را کاهش دهد و بر اساس تحقیقی که روی یک گروه 40 نفره انجام شده است با تحریک مغز ولع مصرف روانگردان در این افراد کاهش یافت است.

وی ادامه داد: با این روش امیدواریم بتوانیم اعتیاد به روان گردانها را به صور کامل درمان کنیم و امیدواریم بتوانیم از این روش برای ترک اعتیاد شیشه استفاده کنیم.


ویدیو مرتبط :
هپاتیت C

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابتلای آنجلینا جولی به هپاتیت C / پزشکان : پیوند کبد نشود می میرد



آنجلینا جولی,بیماری آنجلینا جولی,ابتلای آنجلینا جولی به هپاتیت C

بر اساس این گزارش ها پروفسور " یامان توکات " پزشک فوق تخصص ترکیه ای برای معاینه جولی از استانبول به آنکارا می رود و مدارک پزشکی آنجلینا جولی را مورد بررسی قرار می دهد.

آنجلینا جولی هنر پیشه مشهور هالیوود و سفیر صلح سازمان ملل که اخیرا برای بازدید از آوارگان سوری در مرزهای ترکیه و سوریه به ترکیه سفر کرده بود ، برای درمان بیماری کبد خود با یک پزشک حاذق ترکیه ای مشورت کرد.

به گزارش عصر ایران  روزنامه پستا (posta) ترکیه روز گذشته از ملاقات محرمانه آنجلینا با یک پزشک ترکیه ای در آنکارا خبر داد.

بر اساس این گزارش پروفسور " یامان توکات " پزشک فوق تخصص ترکیه ای برای معاینه جولی از استانبول به آنکارا می رود و مدارک پزشکی آنجلینا جولی را مورد بررسی قرار می دهد.

ظاهرا جولی به هپاتیت C مبتلاست و بخش های زیادی از کبد خود را از اثر ابتلا به این بیماری از دست داده است  و پزشکان به وی گفته اند در صورتی که عمل پیوند کبد انجام ندهد ، خواهد مرد.

جولی در ملاقات با پزشک ترکیه ای که در زمینه پیوند کبد در جهان نام پرآوازه ای دارد ، نظر او را درباره وضعیت بیماری اش و نیز موضوع پیوند کبد درخواست کرده است.

جولی به پروفسور توکات گفته است : پزشکان می گویند اگر پیوند کبد انجام ندهم خواهم مرد ، چطور می توانم زنده بمانم ؟"

گفته می شود پروفسور توکات برای ویزیت آنجلینا جولی از استانبول به آنکارا رفته است و هنوز مشخص نیست نظر این پزشک صاحب نام پیوند کبد در زمینه مساله پیوند کبد جولی چیست.

جولی هم اکنون با "برد پیت " یکی دیگر از مشهورترین هنرپیشه های هالیوود زندگی می کند و صاحب 6 فرزند است.... / عصر ایران