اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابتكار جالب زنان شیلیایی برای جلب توجه



پس از پایان برنامه دولت شیلی برای ایجاد مشاغل برای قربانیان زلزله ماه فوریه، سی و سه زن شیلیایی خودشان را در داخل معدن حبس كردند.

 

این زنان با الهام از 33 معدنچی گیر افتاده در معدن زغال سنگ در 500 كیلومتری سن دیه گو، دست به این اقدام زدند.

سخنگوی این زنان می گوید: "ما برای اینكه دولت ما را به حساب آورد، هر كاری انجام دادیم، اما آنها به ما گوش نكردند."

خبر نجات 33 معدنچی گیر افتاده در اعماق زمین تیتر نخست اخبار جهان بود.

این زنان بخشی از نیروهای امدادی بوده اند كه برای 1200 نفر از كسانی كه كه به دلیل زلزله مخرب فوریه آسیب دیده بودند، تولید شغل می كردند.

این پروژه توسط شركتی اداره می شود كه فعالیت های آن شامل پاكسازی آوار و بازسازی مناطق زلزله زده ای است كه قدرت آن 8.8 ریشتر بود.

این پروژه در چهارم نوامبر به پایان رسید و حدود هشت هزار نفر بیكار شدند.

معترضان می خواهند این پروژه ادامه داشته باشد و مشمول بودجه سال 2011 میلادی هم بشود كه در حال حاضر در كنگره این كشور مورد بحث و بررسی است.

این گروه 33 نفره 500 متر داخل معدن رفته اند و در عین حال نزدیك به 100 نفر از معترضان جلوی ورودی معدن تجمع كرده اند.

بریژیت لارا سخنگوی این معترضان به رسانه های شیلی گفت :"دولت ما را مجبور كرد كه از زور استفاده كنیم."

این معدن در شهر لوتا مركزی توریستی برای سالهای متمادی بوده است.

مقامات گردشگری به خبرگزاری اسپانیا گفتند كه "زنان معترض اعتراض را با صلح به پابان برسانند،" تا آسیبی به این سایت تاریخی نرسد.

33 معدنچی كه در پنجم اوت در شمال شیلی مدفون شده بودند، پس از دو ماه در حالی نجات پیدا كردند كه به صورت زنده برنامه نجات آنها از تلویزیون ها پخش می شد.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
كلیپی دیدنی از ابتكار عجیب و جالب توجه یك موتور سوار تهرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ جالب هاشمی درباره عدم توجه به زنان


«فائزه هاشمی» گفت: «ما هروقت نزد آقای هاشمی می‌رویم و از وضعیت کشور گله می‌کنیم که چرا به خانم‌ها پست نمی‌دهید و چرا آنها را به بازی نمی‌گیرید؟ می‌گویند شما خودتان به خودتان رأی نمی‌دهید از بقیه چه انتظاری دارید؟ این حرف درستی است.

روزنامه شرق: حزب جمعیت زنان مسلمان نواندیش آغازگر شد؛ «پیش به‌سوی نهضت ثبت‌نام حداکثری تا رسیدن به سهمیه ٣٠ درصدی»؛ این خروجی افطاری عصر شنبه بود؛ افطاری‌ای که بهانه‌ای شد برای جمع‌شدن زنان فعال سیاسی- اجتماعی با چشم انداز افزایش سهم زنان در انتخابات مجلس دهم. از همه هم دعوت شده بود؛ اصلاح‌طلب و اصولگرا.

«فائزه هاشمی» یکی از سخنرانان بود. او با خرده‌گرفتن از رد طرح سهمیه ٣٠ درصدی زنان از مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد که دونفر در مجمع به این طرح رأی ندادند و عامل ردشدن آن بودند. او گفت: «خودمان هم فکر می‌کردیم که چون آقای هاشمی به‌عنوان رئیس مجمع از این موضوع دفاع کرد حتما رأی خواهد آورد.

 ولی رأی نیاورد. با شرمندگی باید بگویم که یکی از کسانی که رأی نداده، عموی من {محمد هاشمی} بوده است. اگر می‌دانستم ایشان رأی نمی‌دهد می‌رفتیم لابی می‌کردیم! دیشب متوجه شدم که یکی از آن دونفر عموی من محمد هاشمی، بوده است».

«فائزه هاشمی» افزود: «ما هروقت نزد آقای هاشمی می‌رویم و از وضعیت کشور گله می‌کنیم که چرا به خانم‌ها پست نمی‌دهید و چرا آنها را به بازی نمی‌گیرید؟ می‌گویند شما خودتان به خودتان رأی نمی‌دهید از بقیه چه انتظاری دارید؟ این حرف درستی است.

. نکته دیگر این که ما با آقایان در یک‌جا فعالیت می‌کنیم و حزبمان حزب زنانه نیست، باید به نوبت خودمان در احزابی که حضور داریم و در جمعیت‌ها و گروه‌ها، سعی کنیم نقش و سهم خانم‌ها را در آن تشکیلات حزبی در برنامه‌های حزبی و سطوح تصمیم‌گیری حزبی ارتقا دهیم. من تجربه‌ای در روزنامه زن داشتم. آنجا اعلام کرده بودیم که تبلیغات تمام خانم‌های کاندیدا را در سراسر کشور رایگان چاپ می‌کنیم. چون بنیه اقتصادی آن‌ها برای تبلیغات و کارهای انتخاباتی ضعیف است».