اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ائتلاف ایران، روسیه و سوریه علیه داعش


رویترز به نقل از ستاد مشترک ارتش عراق مدعی شد روسیه، ایران و سوریه برای مبارزه هرچه موثرتر علیه تروریست های داعش، ائتلافی سه جانبه در عراق تشکیل داده اند.

خبرگزاری مهر: کشور عراق از همکاری این کشور با دولت های ایران، روسیه و سوریه برای مبارزه با تروریست های داعش در خاک خود خبر داد. در بیانیه فرمانده ستاد مشترک ارتش عراق از قرارداد مشترک نظامی بین این کشورها خبر داده شد که  نشان از حضور بیشتر نظامیان روسیه در خاورمیانه می دهد.

طبق گزارش ها روسیه در روزهای اخیر نیروهای نظامی خود را در استان لاذقیه سوریه برای مبارزه با تروریست های داعش افزایش داده که با انتقادهای کشورهای غربی مواجه شده است.

آمریکایی ها علاوه بر نگرانی نسبت به حضور رقیب قدیمی خود در منطقه از نفوذ ایران در عراق بعد از خروج نیرهایشان از این کشور نیز نگران هستند. جان کری وزیر خارجه آمریکا در مجمع سازمان ملل قرار است راه حلی مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه پیشنهاد کند.

حضور نظامی روسیه در سوریه موجب انتقادهای بسیاری از سوی احزاب جمهوری خواه علیه دولت اوباما شده است. خبرگزاری روسی اینترفکس به نقل از یک منبع نظامی در مسکو می گوید این کشور کمیته فرماندهی در بغداد تشکیل می دهد تا عملیات علیه داعش را هماهنگ کند.

 یک مقام وزارت خارجه روسیه به این خبرگزاری گفته است: مسکو از نظر تئوریک می تواند با نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش همکاری کند. مقامات عراقی پیش از این همکاری با روسیه و ایران را در مبارزه با داعش رد کرده بودند ولی حضور نیروهای روس در عراق این مسئله را به چالش کشید.

ابراهیم جعفری نخست وزیر عراق در نیویورک گرچه اشاره ای به حضور مشاوران نظامی روسی در کشور نکرد ولی از نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا خواست مواضع تروریست های داعش را در عراق بمباران کنند.


ویدیو مرتبط :
ائتلاف چهار جانبه ایران،روسیه،سوریه،عراق؛علیه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بغداد همکاری اطلاعاتی بین عراق، روسیه، ایران و سوریه علیه داعش را تایید کرد



اخبار,اخبار بین الملل,همکاری اطلاعاتی

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که با روسیه، ایران و سوریه برای از بین بردن داعش در حال همکاری است.

 به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع نظامی روسی روز شنبه از توافق روسیه، سوریه، عراق و ایران با ایجاد یک مرکز اطلاعاتی در بغداد برای مبارزه با داعش خبر داده بود که وظایف اصلی این مرکز جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل و بررسی داده‌های مربوط به اوضاع منطقه در چارچوب مبارزه با داعش است.

همچنین این مرکز اطلاعات را به مراکز مربوطه خواهد داد و آنها این داده‌ها را به ستاد‌های ارتش کشورهای شرکت کننده در این مرکز منتقل خواهند کرد.

در همین راستا فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای ضمن تایید وجود همکاری میان بغداد، مسکو، دمشق و تهران برای از بین بردن داعش اعلام کرد: عراق طی ماه‌های گذشته چند کمیته برای همکاری در زمینه امنیتی و اطلاعاتی با این کشورها تشکیل داده است؛ کشورهایی که آمادگی خود را برای همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این همکاری گاهی به صورت جداگانه با برخی کشورها و در برخی مواقع به صورت جمعی با چند کشور است.

 

هم اکنون همکاری - امنیتی - اطلاعاتی - نظامی با ائتلاف ضد داعش وجود دارد. ما همکاری جداگانه‌ای نیز با اردن، ترکیه، مصر، آلمان و فرانسه در خصوص مسائل امنیتی و اطلاعاتی برای مقابله با داعش داریم.

در این بیانیه تاکید شده است: همچنین با همکاری اطلاعاتی و امنیتی در بغداد با روسیه، ایران و سوریه برای مشارکت در جمع آوری اطلاعات درباره داعش توافق شده است.

 

این مساله به دنبال افزایش نگرانی روسیه از حضور هزاران تروریست روس در داعش صورت گرفته است.

 

عراق در این زمینه با به کارگیری نمایندگانی از سازمان اطلاعات نظامی مشارکت می‌کند.

اخبار بین الملل - ایسنا