اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیین‌نامه‌جدید استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها



اخبار,اخبار دانشگاه , وزارت علوم

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها خبر داد.

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر و با اشاره به تغییرات اعمال شده در این آیین نامه، افزود: آیین‌نامه‌ای که مدتی پیش ابلاغ شد مورد اعتراض برخی از دانشجویان بود و نیاز به بازنگری داشت، که پس از اعمال تغییرات به دانشگاهها ابلاغ شد.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه سه تغییر عمده در این آین نامه انجام شد، گفت: تغییر اول این است که قرار شد میانگین معدل کارشناسی که 16 بود با توجه به نظام نمره‌دهی دانشگاه‌های مختلف طرازبندی شود. تغییر دوم این است که شیوه امتیازدهی به مقالات که براساس ارتقای دانشگاه بود حذف شد و جدولی تعبیه شده که متناسب با خود دانش آموختگان امتیازدهی می‌شود. تغییر آخر در مورد نمره زبان است. نمره زبان در آیین‌نامه قبلی حداقل 70 بود که در آیین‌نامه جدید این نمره به 50 کاهش داده شد.

وی افزود: همچنین در آیین نامه قبلی جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی ۷۰ درصد بود که ۱۰ امتیاز آن به پژوهش اختصاص داشت که در آیین نامه جدید به ۷ امتیاز کاهش پیدا کرد. همچنین بر اساس آیین نامه اصلاح شده،به دانشگاه‌های برتر اجازه داده شد تا 20 درصد از دانشجویان ممتاز روزانه و شبانه خود را در قالب استعداد درخشان پذیرش کنند.

اخبار دانشگاه - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پایان نامه اثرسنجی فرهنگی برنامه‌های ملی مدراس استعدادهای درخشان بر دانش‌آموزا..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اجرا و مهمترین شروط آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان دکتری



اخبار ,اخبار دانشگاه ,شروط آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان دکتری

 

اخبار دانشگاه - با تایید و امضای وزیر علوم اعلام شد
زمان اجرا و مهمترین شروط آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان دکتری

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم از تایید و امضای آیین نامه استعدادهای درخشان دکتری توسط دکتر فرجی دانا خبر داد.

 دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در این باره گفت: با امضای وزیر علوم، معاون آموزشی وزارتخانه آیین نامه جدید را به دانشگاههای کشور ابلاغ می کند و از مهر 94 نیز در دانشگاهها اجرایی می شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین شروط این آیین نامه تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه، حداقل شرط معدل لیسانس 16 و معدل فوق لیسانس 17 اعلام شده است و از تاریخ دانش آموختگی نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد.

همچنین داشتن نمره حداقل 500 تافل، آیلتس یا معادل آن از دیگر شرایط پذیرش به عنوان دانشجوی ممتاز دکتری از سوی وزارت علوم اعلام شد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا