اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آینده املاک تجاری در ایران



اخبار,اخباراقتصادی,آینده املاک تجاری

اخبار اقتصادی - آینده املاک تجاری در ایران

صاحب‌نظران و كارشناسان اقتصادی، در چهارمین همایش «سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید» در نظر دارند ابعاد و لایه‌های پیدا و پنهان تسهیلاتی را كه طی سال‌های اخیر از طرف بانك‌ها صرف ساخت‌وسازهای غیرمسكونی شده است بررسی ‌كنند.

این همایش كه هشتم و نهم دی‌ماه در محل موسسه عالی بانكداری برگزار می‌شود، به موضوعاتی همچون «وضعیت نظام تامین مالی»، «چالش‌های سیاست‌های پولی» و همچنین «آینده سرمایه‌گذاری در املاك تجاری» می‌پردازد.

آنچه باعث توجه كارشناسان اقتصادی به بازار ساخت‌وسازهای تجاری شده، به منابع قابل‌توجهی برمی‌گردد كه طی این سال‌ها چه به صورت مستقیم در قالب وام ساخت و چه به شكل غیرمستقیم از طریق مشاركت بانك‌ها یا شركت‌های وابسته به بانك‌ در اختیار سازنده‌های برج‌های تجاری قرار گرفته و صرف این نوع فعالیت‌های ساختمانی شده است. منابع بانكی در شرایطی به حبس بازار تجاری‌سازی‌ها درآمده كه هم‌اكنون متقاضیان مسكن به شدت محتاج تسهیلات هستند. آمارهای رسمی از حجم صدور پروانه‌های ساختمانی تجاری در شهر تهران طی دو، سه سال گذشته از یكسو و انبوه برج‌های تجاری در حال ساخت در سطح شهر از سوی دیگر، نشان می‌دهد در دوره كنونی ركود مسكن، فاز سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی از مسكونی‌سازی به تجاری‌سازی تغییر شكل پیدا كرده است. برج‌ها و ساختمان‌های تجاری كه عمدتا به شكل «مال» یعنی ساختمان‌های تجاری چندمنظوره در حال ساخت هستند، چون فوق‌العاده هزینه‌بر هستند، اغلب از طریق منابع بانك‌ها، تامین مالی شده‌اند. کل هزینه احداث برخی از این برج‌ها بیش‌از 10 برابر یك ساختمان مسكونی معمولی برآورد می‌شود. با این حال، سونامی تجاری‌سازی در این سال‌ها، نگرانی‌هایی را در سطوح كارشناسی از بابت سرنوشت فروش واحدهای این ساختمان‌ها و همچنین كسب‌وكارهایی كه قرار است در آنها شكل بگیرد، به وجود آورده است. برخی كارشناسان از جمله حسین عبده‌تبریزی معتقدند: در آینده نزدیك، قیمت واحدهای تجاری در تهران تحت‌تاثیر عرضه زیاد، ریزش می‌كند و مالكان واحدهای تجاری مجبور خواهند شد به كسب‌وكارهای نه‌چندان پربازده و فراموش‌شده همچون فروش كتاب و ... روبیاورند. اما گروهی دیگر از صاحب‌نظران، اعتقاد دیگری دارند. به همین خاطر، در چهارمین همایش سیاست‌های پولی كه به همت «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود، موضوع ساخت‌وسازهای تجاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
آموزش ثبت ملک رایگان در سایت املاک خانه شما مخصوص مشاورین املاک و دلال و کاسبان ملک و املاک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آینده املاک تجاری در ایران چه می شود؟


صاحب‌نظران و كارشناسان اقتصادی، در چهارمین همایش «سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید» در نظر دارند ابعاد و لایه‌های پیدا و پنهان تسهیلاتی را كه طی سال‌های اخیر از طرف بانك‌ها صرف ساخت‌وسازهای غیرمسكونی شده است بررسی ‌كنند.

روزنامه دنیای اقتصاد: صاحب‌نظران و كارشناسان اقتصادی، در چهارمین همایش «سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید» در نظر دارند ابعاد و لایه‌های پیدا و پنهان تسهیلاتی را كه طی سال‌های اخیر از طرف بانك‌ها صرف ساخت‌وسازهای غیرمسكونی شده است بررسی ‌كنند.

این همایش كه هشتم و نهم دی‌ماه در محل موسسه عالی بانكداری برگزار می‌شود، به موضوعاتی همچون «وضعیت نظام تامین مالی»، «چالش‌های سیاست‌های پولی» و همچنین «آینده سرمایه‌گذاری در املاك تجاری» می‌پردازد.

آنچه باعث توجه كارشناسان اقتصادی به بازار ساخت‌وسازهای تجاری شده، به منابع قابل‌توجهی برمی‌گردد كه طی این سال‌ها چه به صورت مستقیم در قالب وام ساخت و چه به شكل غیرمستقیم از طریق مشاركت بانك‌ها یا شركت‌های وابسته به بانك‌ در اختیار سازنده‌های برج‌های تجاری قرار گرفته و صرف این نوع فعالیت‌های ساختمانی شده است.

منابع بانكی در شرایطی به حبس بازار تجاری‌سازی‌ها درآمده كه هم‌اكنون متقاضیان مسكن به شدت محتاج تسهیلات هستند. آمارهای رسمی از حجم صدور پروانه‌های ساختمانی تجاری در شهر تهران طی دو، سه سال گذشته از یكسو و انبوه برج‌های تجاری در حال ساخت در سطح شهر از سوی دیگر، نشان می‌دهد در دوره كنونی ركود مسكن، فاز سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی از مسكونی‌سازی به تجاری‌سازی تغییر شكل پیدا كرده است.

 برج‌ها و ساختمان‌های تجاری كه عمدتا به شكل «مال» یعنی ساختمان‌های تجاری چندمنظوره در حال ساخت هستند، چون فوق‌العاده هزینه‌بر هستند، اغلب از طریق منابع بانك‌ها، تامین مالی شده‌اند. کل هزینه احداث برخی از این برج‌ها بیش‌از 10 برابر یك ساختمان مسكونی معمولی برآورد می‌شود.

با این حال، سونامی تجاری‌سازی در این سال‌ها، نگرانی‌هایی را در سطوح كارشناسی از بابت سرنوشت فروش واحدهای این ساختمان‌ها و همچنین كسب‌وكارهایی كه قرار است در آنها شكل بگیرد، به وجود آورده است. برخی كارشناسان از جمله حسین عبده‌تبریزی معتقدند: در آینده نزدیك، قیمت واحدهای تجاری در تهران تحت‌تاثیر عرضه زیاد، ریزش می‌كند و مالكان واحدهای تجاری مجبور خواهند شد به كسب‌وكارهای نه‌چندان پربازده و فراموش‌شده همچون فروش كتاب و ... روبیاورند.

اما گروهی دیگر از صاحب‌نظران، اعتقاد دیگری دارند. به همین خاطر، در چهارمین همایش سیاست‌های پولی كه به همت «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود، موضوع ساخت‌وسازهای تجاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.