اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیلان بازآفرینی شد +عکس


آی وی‌وی هنرمند و فعال چینی تصویر کودک خردسال سوری آیلان کردی را به شیوه‌ خود بازسازی کرد.

خبرآنلاین: آی وی‌وی هنرمند و فعال چینی تصویر کودک خردسال سوری آیلان کردی را به شیوه‌ خود بازسازی کرد.

سال گذشته قایق حامل خانواده آیلان واژگون شد و آب پیکر بی‌جان این کودک خردسال را به ساحل آورد. تصویر پیکر او بر شن‌های ساحل یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات سال گذشته میلادی بود.

اکنون عکس آی‌ وی‌وی تصویر پیکر آیلان را در جزیره لسبوس بازآفرینی کرده است. این هنرمند به تازگی یک استودیوی هنری در این جزیره به عنوان یکی از ورودی‌های مهاجران به اروپا برپا کرده است. به گزارش واشنگتن‌پست این عکس در جشنواره هنری هند نمایش داده خواهد شد.

آیلان بازآفرینی شد +عکس

این عکس سیاه و سفید را راهیت چاولا گرفته و هنرمند چینی را همانند آیلان کردی بر ساحل دریا به تصویر کشیده است.

انتشار این عکس در توئیتر با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده است. بسیاری آن را اثری قدرتمند می‌دانند و در نقطه مقابل برخی آن را حرکتی عجیب و غریب از هنرمند معترض چینی می‌دانند.

آی وی‌وی چندی پیش برای افزایش آگاهی مردم درباره بحران مهاجران یک استودیو هنری در جزیره لسبوس تاسیس کرد. اعضای این استودیو که شاگردان این هنرمند هستند چندین پروژه هنری در ارتباط با بحران مهاجران تولید خواهند کرد.

این هنرمند هفته گذشته در اعتراض به تصمیم دولت دانمارک برای ضبط کردن اموال باارزش مهاجران نمایشگاه خود در این کشور را تعطیل کرد.


ویدیو مرتبط :
رقص آذری گروه آیلان تهران در ارومیه - در کنار دریاچه ارومیه و مجسمه لوگوی آیلان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"آیلان سازی" مهاجران سوری برای عبور از ترکیه (+عکس)



مهاجران سوری تلاش کردند با استفاده از صف فرزندان خردسال خود در مقابل پلیس ترکیه عکاسان خبری و خبرنگاران را به گرفتن تصاویر تاثیر گذار از وضعیت مهاجران ترغیب کنند.

بیش از 1500 مهاجر سوری که برای عبور از ترکیه به سمت اروپا به شهر "ادیرنه" ترکیه رفته بودند پس از ممانعت پلیس ترکیه دست به اعتراض زدند و شب را در یک مسیر جاده ای به روز رساندند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه بیش از 1500 مهاجر سوری که 5 روز با پای پیاده و به منظور مهاجرت غیر قانونی به سمت کشورهای اروپایی به شهر ادیرنه رسیده بودند وقتی در منطقه حومه ای این شهر از سوی پلیس ترکیه از حرکت بازماندند دست به اعتراض زدند و در مقابل دوربین خبرنگاران فرزندان خردسال خود را در مقابل صف پلیس ترکیه روی زمین گذاشتند تا تاثیر اعتراض خود را از طریق تصاویر به گوش مسئولان ترکیه و افکار عمومی جهان برسانند.

کمتر از 3 هفته پیش تصویر تاثربرانگیز مرگ "آیلان کردی" 3 ساله ( یا به تلفظ کردی آلان کردی) انفجاری حزن انگیز در افکار عمومی جهان به پا کرد و سبب شد کشورهای اروپایی سیاست های جذب و پذیرش مهاجران سوری و خاورمیانه ای را تسهیل کنند.

حالا و با وجود تغییر سیاست های پذیرش مهاجران از سوی برخی کشورهای اروپایی و اقدام پلیس ترکیه برای جلوگیری از عبور مهاجران به سمت اروپا ، مهاجران سوری با استفاده از قدرت تاثیر گذاری تصاویر بر افکار عمومی تلاش دارند تا مسیر عبور خود به سمت اروپا را هموار تر کنند.

این مهاجران غالبا از طریق قایق و از طریق دریای اژه به جزایر یونان می روند و از آنجا مسیر سخت و طولانی رسیدن به کشورهای آلمان یا اتریش و یا اسکاندیناوی را طی می کنند.

وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه هفته گذشته خود در بروکسل نتوانستند بر سر تقسیم 160 هزار مهاجر خاورمیانه ای – غالبا سوریه ای – به توافق برسند و اختلافات برخی کشورهای اروپای غربی با کشورهای شرق اروپا سبب شده است ، مهاجران سوری در قاره اروپا با موانع جدی مواجه شوند.


اخبار,اخباربین الملل ,مهاجران سوریه


اخبار,اخباربین الملل ,مهاجران سوریه


اخبار,اخباربین الملل ,مهاجران سوریه


اخبار,اخباربین الملل ,مهاجران سوریه


اخبار,اخباربین الملل ,مهاجران سوریه


اخبار,اخباربین الملل ,مهاجران سوریه


اخبار,اخباربین الملل ,مهاجران سوریه


اخبار,اخباربین الملل ,مهاجران سوریه

 

 اخبار بین الملل -  عصر  ایران