اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیشواریا رای در سازمان ملل چه کارها می کند


آیشواریا رای باچان، بازیگر مشهور سینمای هند در حال حاضر به اتفاق همسرش آبیشک باچان در آمریکا به سر می برد. این بازیگر سی و نه ساله به عنوان سفیر حسن نیت سازمان «یونی ایدز» برگزیده شد که از سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل محسوب می شود.

تماشا: آیشواریا رای باچان، بازیگر مشهور سینمای هند در حال حاضر به اتفاق همسرش آبیشک باچان در آمریکا به سر می برد. این بازیگر سی و نه ساله که مدتی است هیچ نقشی را در سینمای هند نپذیرفته، به عنوان سفیر حسن نیت سازمان «یونی ایدز» برگزیده شد که از سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل محسوب می شود.

وظیفه این سازمان بالا بردن آگاهی جهانی نسبت به بیماری ایدز و راه های مقابله با آن و روش های جلوگیری از ابتلا به این بیماری و حمایت های ویژه از مبتلایان به این بیماری است.



به تازگی سازمان یونی ایدز تمرکز خود را روی بیست و دو کشور از جمله هند گذاشته که نود درصد از مبتلایان به ویروس «HIV» را در این کشورها کودکان تشکیل می دهد. به همین منظور هفته گذشته  به ملاقات رئیس سازمان ملل، بان کی مون و مایکل داگلاس رفت. آیشواریا رای در راستای روش های جلوگیری از ابتلای این بیماری در کودکان فعالیت خواهد کرد.

رای که سال گذشته برای نخستین بار طعم مادر شدن را چشید در کنفرانسی که در این رابطه با حضور رئیس این سازمان مایکل سیدبه و بازیگر مشهور هالیوود نائومی واتس در مقر سازمان ملل برپا شد، چنین گفت: «برای من همیشه بالا بردن آگاهی جامعه در زمینه سلامتی به ویژه در رابطه با مادر و فرزند، اولویت دااشته است. و حالا به عنوان زنی که به تازگی مادر شده، شخصا با موضوع لذت ها و مراقبت هایی که هر مادری نسبت به فرزندش دارد، می توانم ارتباط برقرار کنم.»

آیشواریا رای باچان متعهد شده است که برنامه های سازمان «یونی ایدز» را کاملا به پیش ببرد. کشور هند به لحاظ آماری از جمله کشورهای پرجمعیتی است که بیماری ایدز و تعداد مبتلایان به ویروس «HIV» در آن زیاد است.

 NG های زیادی در هند در زمینه مبارزه با بیماری ایدز و آموزش های راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد. جالب اینکه آیشواریا رای، یکی از مهمترین این NGO ها را به همراه خانواده شوهرش اداره می کند.


ویدیو مرتبط :
محمدرضا گلزار در کنار آیشواریا رای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لبنان علیه ایران در سازمان ملل رای داد/وزیر خارجه لبنان: چاره ای جز تبعیت از اتحادیه عرب را نداشتیم



 

 

 

لبنان علیه ایران در سازمان ملل رای داد/وزیر خارجه لبنان: چاره ای جز تبعیت از اتحادیه عرب را نداشتیم

 

'عدنان منصور' وزیر خارجه لبنان گفت: از ما خواسته شده بود تا به عنوان محور تهیه مصوبه عربستان علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل قرار بگیریم اما لبنان نپذیرفت، بلكه تنها به همراه مجموعه كشورهای عربی به آن رای (مثبت) داد.نامبرده به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نكرد.

این دیپلمات ارشد لبنانی دلیل رای موافق این كشور با پیشنهاد عربستان علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را تنها تصمیم جمعی تمامی اعضای اتحادیه عرب برای رای مشترك به این مصوبه عنوان كرد.

وی تاكید كرد: اتحادیه عرب در جلسه چندی پیش خود طرح تلاش برای ترور سفیر عربستان را محكوم كرده بود و لبنان به عنوان یك عضو این اتحادیه، چاره ای جز تبعیت از این رای را نداشت.

به نقل از ایرنا، عدنان منصور گفت: روز جمعه نیز به ما، در بیروت اطلاع داده شد كه نماینده ما در سازمان ملل نیز همگام با سایر اعضای اتحادیه عرب به این مصوبه رای داده است.

وی در پاسخ به اینكه آیا شما به عنوان یك مقام دستگاه دیپلماسی از این تصمیم خبر نداشتید، گفت: چرا ما نیز از این امر خبر داشتیم.

این مقام لبنانی در پاسخ به این سوال كه بسیاری از كشورها از جمله روسیه، چین ، ونزوئلا، كوبا ، اكوادور رای مثبت به این مصوبه را رد كردند، گفت: من این موضوع را بررسی خواهم كرد.

سخنان وزیر لبنانی در حالی بیان می شود كه نمایندگان مجلس لبنان ، نماینده این كشور در سازمان ملل متحد را بازیچه دست آمریكایی ها دانستند.

'مروان فارس' نماینده مجلس لبنان در این خصوص گفت: عمل 'نواف سلام' نماینده لبنان در سازمان ملل در جلسه رای گیری درخصوص قطعنامه پیشنهادی عربستان علیه ایران نشان داد وی ملعبه ای در دست آمریكایی ها است.

این عضو حزب قومی سوری كه با خبرنگار ایرنا در بیروت سخن می گفت، افزود: 'نواف سلام' نماینده واقعیت های لبنان و خواست مردم این كشور نیست چرا كه اكثر مردم لبنان آنچه را كه تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن خوانده می شد، یك موضوع ساختگی از جانب آمریكا بر ضد ایران می دانستند.

وی افزود: عربستان سعودی صرفا مجری سیاست های ایالات متحده بوده است.

نماینده مجلس لبنان تاكید كرد: نماینده اصلی لبنان، مردم مقاوم این كشور هستند كه در كنار ایران ایستاده اند.

پیش از این لبنان به عنوان عضو غیر دایم شورای امنیت در قبال صدور قطعنامه علیه ایران رای خود را ممتنع اعلام كرده بود.../انتخاب