اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله یزدی: در فتنه 88 شاهد حمایت امام زمان (عج) از ولی‌فقیه زمان بودیم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جمهوری اسلامی، تنها حکومت اسلامی پس از 1400 سال است

آیت الله یزدی: در فتنه 88 شاهد حمایت امام زمان (عج) از ولی‌فقیه زمان بودیم

انتخاب : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نمی‌توان امام زمان (عج) را قبول داشت، اما نیابت ولی ایشان را نپذیرفت چرا که ادعای اطاعت از امام زمان (عج) بدون پذیرش نائب وی مردود است.

آیت‌الله محمد یزدی در سومین اجلاس سراسری مدیران مهدیه‌های کشور با موضوع مهدویت و بیداری اسلامی با اشاره به اینکه غیبت امام زمان (عج) امری ظاهری است، اظهار کرد: از دیدگاه شیعیان، امام زمان (عج) در طول دوران غیبت نیز در جامعه حضور دارد و مدیریت ایشان بر جامعه بشری تا زمان برطرف‌شدن موانع ظهور ادامه دارد.

وی با اشاره به مفهوم واژه امام عصر (عج) افزود: بیشتر مبلغان در مهدیه‌های سراسر کشور ذهن‌ها را به سوی زمان ظهور هدایت می‌کنند و اینکه هر کس در آن زمان حضور داشته باشد می‌تواند از جمله یاران حضرت قرار گیرد اما این موضوع نیز بسیار مهم است که بدانیم منظور از واژه امام عصر(عج) چیست.

رئیس هیئت امنای مهدیه تهران ادامه داد: امام زمان (عج) در مقطعی از زمان که شیخ مفید در یکی از فتواهای خود اشتباه کرده بود فتوای وی را تصحیح کرد و مدتی بعد که وی متوجه این موضوع شد، تصمیم گرفت که دیگر فتوا ندهد.

وی تصریح کرد: در این هنگام  امام زمان (عج) به وی فرمود شما به وظیفه خود عمل کنید و هر کجا لازم باشد من اشتباهات را رفع می‌کنم.

آیت‌الله یزدی تاکید کرد: بنابراین امامت امام زمان (عج) متعلق به تمام عصرها است و ایشان در عصر کنونی و در زمان غیبت کبری نیز به وظیفه خود در قبال مسلمانان عمل می‌کند و هر کجا که لازم باشد، نواب خود را هدایت می‌کند.

وی اضافه کرد: باید دقت کنیم که هر کس در همین زمان به هر شکل که در پست و مقام خود انجام وظیفه کند در زمان ظهور نیز همان قابلیت را دارد، بنابراین هر فرد باید خودسازی را از درون خود و از هم‌اکنون آغاز کند.

رئیس هیئت امنای مهدیه تهران دقت در مفاهیم دعای ندبه را در شناخت امام زمان (عج) بسیار موثر دانست و گفت: من به طور مستقیم از زبان رهبر معظم انقلاب شنیده‌ام که با کمک دعای ندبه می‌توان شناخت صحیحی از حضرت ولی عصر (عج) پیدا و اعتقادات خود را زمینه مهدویت تقویت کرد، اما متاسفانه برخی مداحان با روضه‌خوانی در میان این دعای پر مفهوم ذهن‌ها را از معارف اصلی دعای ندبه غافل می‌کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مهدیه‌داران سراسر کشور گفت: فقها، مراجع تقلید و مجتهدان جامع‌الشرایط، نواب امام زمان (عج) محسوب می‌شوند و ایشان از طریق آنها امور جامعه اسلامی را انجام می‌دهد و در زمانی که لازم باشد از طریق آنها در امور جامعه دخالت می‌کند.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت اسلامی پس از یک هزار و 400 سال است، گفت: همانطور که در جامعه کوچکی مانند خانواده ضعف‌هایی وجود دارد که نباید آن را به قدری بزرگ کرد که تمام خانواده به زیر سوال برود، اگر در حکومت اسلامی نیز مسئولی خلاف کرد نباید تمام سیستم را به زیر سوال برد.

وی با بیان اینکه این حکومت اسلامی و الهی است و از جانب امام زمان (عج) تاکنون به صورت‌‌های مختلف پشتیبانی شده است، اظهار کرد: می‌توان گفت فتنه 88 در هر کجای دنیا به جز ایران رخ می‌داد به سقوط آن حکومت منجر می‌شد، اما در آن زمان ما به خوبی شاهد حمایت امام زمان (عج) از ولی‌فقیه زمان بودیم که به خوبی رهایی جامعه از این فتنه را هدایت کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره ولایت حضرت علی (ع) در زمان 25 سال خانه‌نشینی تاکید کرد: این 25 سال که مردم ایشان را تنها گذاشته بود، گرچه نمی‌توانست حکومت اسلامی برپا کند، اما این موضوع ولایت ایشان را ساقط نمی‌کرد ضمن اینکه ایشان در مواقع لزوم در امور حکومتی دخالت می‌کرد.

وی افزود: در طول پنج سالی که ایشان امامت را امت اسلامی برعهده داشتند، عالی‌ترین نمونه حکومت اسلامی را ایجاد کردند.

آیت‌الله یزدی تصریح کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی طاغوتیان به علما اجازه دخالت در سیاست را نمی‌دادند و آنها در حد توان وارد مسائل حکومتی می‌شدند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: مطابق دین اسلام زمانی که «بسط ید» برای علما پیش آید به این معنا که مجتهد جامع‌الشرایط و نائب امام زمان (عج) طاغوت را کنار بزند و اسلام برقرار شود، دیگر فقها و مجتهدان نمی‌توانند در مسائل حکومتی دخالت کنند و تعیین نهایی مصالح حکومت، جنگ و صلح و تصمیمات دیگر تنها بر عهده ولی‌فقیه است.

* اطاعت از ولی فقیه دستور امام زمان (عج) است

رئیس هیئت امنای مهدیه تهران خطاب به مدیران مهدیه‌های سراسر کشور گفت: نمی‌توان امام زمان(عج) را قبول داشت، اما نیابت نائب وی را نپذیرفت، چرا که امام زمان به اطاعت از نائب خود دستور داده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در حکومت اسلامی حاکمیت به دست مرجع شرعی است و کمیسیون تحقیق و فقهای شورای نگهبان در جریان برنامه‌های حکومت قرار دارند و در چنین شرایطی اگر حاکم شرعی از قوانین تخلف کند از مرجعیت می‌افتد.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: بنابراین اطاعت از ولی فقیه تکلیف شرعی افراد مختلف در زمان غیبت است و امام زمان (عج) نیز خود بر این شرایط ناظر است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت مهدیه‌ها بسیار سخت است و مخاطرات بسیاری به همراه دارد، گفت: لازم است مدیران مهدیه‌ها‌ی سراسر کشور برای جلوگیری از اشتباه در تبیین مبانی انتظار از تاریخ مهدویت که در مراکز تحقیقی تهیه شده است، استفاده کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: از دیدگاه من اقدامات تحقیقاتی که در مهدیه اصفهان انجام شده نسبت به بقیه کشور بسیار متقن و قوی است.

وی اضافه کرد: توجه داشته باشید مبانی مهدویت را از علما و اهل‌بیت دریافت کنید و در این راه خودسرانه عمل نکنید تا مبانی اصلی مهدویت رها نشود. منبع: خبرگزاری فارس

انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
بیانات آیت الله حبیبی - عنایات امام زمان (عج) در زمان غیبت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله جوادی آملی: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آیت الله جوادی آملی: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است

وقتی تسهیلات بانکی با سود 20 درصد ارائه می‌شود این سودها بعد از 5 سال 100 درصد می‌شود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمی‌ماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد و چه بسا جای او در زندان باشد.

 انتخاب : یکی از مراجع تقلید با اشاره به سرو کار داشتن 80 درصد مردم با ربای بانکی و همچین ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی، گفت: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است.

 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولین مسئله‌ای که مجلس باید به آن اهتمام داشته باشد موقعیت شناسی است و نمایندگان باید نسبت به جایگاه خود واقف باشند که وظیفه مجلس قانون شناسی است نه قانون گذاری، چراکه قانون گذاری فقط از سوی خداوند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس صراط نیست بلکه سراج است‏، تصریح کرد: وقتی خداوند همه چیز را آفریده است، فکر بیگانه بشر چگونه می‌تواند قانون وضع کند؟

این مرجع تقلید تاکید کرد: بشر تنها می‌تواند قانون را بشناسد، چون مواد اولیه قانون از منبع گرفته می‌شود و مفاهیمی چون عدالت، استقلال و... جزو مبانی هستند که مواد قانونی از آن سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله جوادی آملی وجه تمایز نظام اسلامی با غیراسلامی را در استخراج مبانی از منبع عنوان کرد و گفت: ما در هر بخشی نیاز به یک منبع الهی داریم و هیچ علمی، قوانین بشری را تایید نمی‌کند. البته از نظر شکلی بین وضع قانون در تفکر الهی و الحادی شباهتی وجود دارد ولی تفاوت آن در وضع قانون بر اساس توجه به منابع است.

این مرجع تقلید با بیان تعریفی از عدل گفت: در نظام غیر الهی چیزی به نام منبع وجود ندارد که به آن استناد کنند بنابراین وقتی حزب‌الله از مرزهای خود دفاع می‌کند آنها را تروریست می‌نامند.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مردم و نقش مجلس در راستای رفع موانع تولید از وضعیت موجود بانک‌ها و ارائه تسهیلات با سود زیاد ابراز گلایه کرد و گفت: این بانک‌ها سودهای کلانی از مردم دریافت می‌کنند و در حال حاضر 80 درصد مردم با وام و ربا بسر می‌برند و باید برای اقتصاد ربا فکری شود.

وی پرداخت وام با سودهای کلان را به ضرر تولید ملی دانست و اظهار داشت: ما به هر کسی در مورد این وام‌ها و تولید گفتیم، گفت که این وام‌ها برای تولید صرف نمی‌کند.

وی ادامه داد: وقتی تسهیلات بانکی با سود 20 درصد ارائه می‌شود این سودها بعد از 5 سال 100 درصد می‌شود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمی‌ماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد و چه بسا جای او در زندان باشد.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: ما خودمان را فریب ندهیم؛ ما مثل کسی که قلبش 80 درصد از کار افتاده و با 20 درصد کار می‌کند هستیم. تعارف هم نکنیم، با 20 درصد زنده‌ایم و 80 درصد با ربا به سر می‌برند.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از اختلاس 3 هزار میلیارد تومان و اختلاس دیگر در مورد بیمه اظهار داشت: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است.

وی با اشاره مجدد به ماهیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما منبع را کنار گذاشتیم و خیال می‌کنیم که کار مجلس قانون گذاری است در صورتی که قانون گذاری فقط کار خداوند است.

مجلس پیگیر کارهای اساسی مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از نحوه تشکیل کمیسیون‌های مجلس اظهار داشت: مجلس نهم از بعد تخصصی از غنای خوبی برخوردار است و افراد باتجربه که سابقه مسئولیت‌های اجرایی داشته‌اند در مجلس حضور دارند. به گونه‌ای که مجلس نهم با شادابی فعالیت خود را آغاز کرده است.

علی لاریجانی مهمترین رویکرد مجلس نهم را پیگیری کارهای اساسی مردم دانست و تاکید کرد: در 8 دوره مجلس شورای اسلامی برابر 70 سال قبل از آن در مجلس، قانون به تصویب رسیده و ما به دنبال این هستیم که پیگیر امور اساسی مردم باشیم.

به گفته وی توجه به اشتغال و مهار تورم از مسائل مهمی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته است و ما سعی می‌کنیم از نظرات افراد صاحبنظر در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.